تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر رشد اقتصادی آسیا

0 نظر 10 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

نکات کلیدی:

  • صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقدام فدرال رزرو در راستای افزایش نرخ بهره و انقباضی کردن سیاست‌ها، سرعت بهبود اقتصادی در آسیا را پایین می‌آورد.
  • چانگ یونگ ری، مدیر دپارتمان آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: «افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، ممکن است شوک بزرگی به بازار مالی وارد نکند ولی سرعت رشد و بهبود اقتصادی آسیا را کاهش می‌دهد.»

 

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقدام فدرال رزرو در راستای افزایش نرخ بهره و انقباضی کردن سیاست‌ها، سرعت بهبود اقتصادی در آسیا را پایین می‌آورد. چانگ یونگ ری مدیر دپارتمان آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، بر این باور است که مازاد حساب تجاری و سطح ذخایر در بین کشورهای آسیایی در مقایسه با پدیده «تیپر تانتروم» سال 2013، خیلی بالاتر است. وی معتقد است که بار بدهی بیشتر، می‌تواند برای آسیا مشکل ایجاد کند.

وی گفت: «در کل، بعد از بحران مالی جهانی، بدهی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. در سال 2007، 27 درصد بدهی جهان مربوط به آسیا بود؛ که این میزان در سال 2021 به 40 درصد افزایش یافت.

در سال 2013، فدرال رزرو تصمیم گرفت برنامه خرید دارایی‌های خود را متوقف کند، همان زمانی که پدیده «تیپر تانتروم» شکل گرفت. سرمایه‌گذاران دچار ترس شدند و همین عامل، باعث فروش سنگین اوراق قرضه و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری شد. در نتیجه بازارهای نوظهور در آسیا، با خروج شدید سرمایه و کاهش ارزش پول روبرو شدند. این پدیده، بانک‌های مرکزی آسیا را مجبور کرد که برای حفاظت از حساب‌های سرمایه خود، نرخ بهره را افزایش دهند.

چانگ یونگ ری افزود: «این بار افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، ممکن است شوک بزرگی به بازار مالی وارد نکند ولی سرعت رشد و بهبود اقتصاد آسیا را کاهش می‌دهد.»

با توجه ‌به اقدام فدرال رزرو در راستای مهار فشارهای تورمی، دولت‌های آسیا باید خود را برای عادی‌سازی سریع‌تر سیاست‌ها آماده کنند. افزایش نرخ بهره در آمریکا، دولت‌های آسیایی را مجبور می‌کند که سیاست‌های پولی خود را تغییر دهند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.