آموزش تريد روزانه ، کم ریسک و پر بازده

0 نظر 09 آذر 1400 زمان مطالعه : 1 دقیقه

یکی از فریبنده ترین و معروف ترین جملات در دنیای معامله گری این است که «باید بیشتر ریسک کنید تا بتوانید به سود بیشتری برسید.» رسیدن به سود بالا به همین سادگی نیست. معامله‌گران باید به دنبال کاهش ریسک باشند تا بتوانند به سودها و بازده‌های بیشتر دست پیدا کنند. در ادامه این مقاله خواهیم گفت که چگونه می شود به این هدف دست پیدا کرد.

تريد روزانه

 

نکات کلیدی

  • پایین نگه داشتن ریسک در هر معامله مثلا یک 1 درصد موجودی حساب می‌تواند نسبت به ریسک کردن روی 20 درصد حساب، در بلندمدت بازده‌های بزرگ‌تری به همراه داشته باشد.
  • وقتی می‌خواهید میزان ریسکی که می‌توانید تحمل کنید را تعیین نمایید، باید نقطه ورود، حد زیان و حد سود خود را مشخص سازید.
  • به صورت ایده‌آل سراغ معاملاتی بروید که در آن‌ها نسبت ریسک به ریوارد، کمتر از 0.5 باشد؛ ولی هر چه این نسبت کمتر شود باید مطمئن شوید که کماکان احتمال رسیدن به حد سود وجود دارد.
  • سعی کنید روی ریسک‌های اندک تمرکز کنید. ریسک حساب و ریسک معامله خود را محدود کنید و سپس حد سودهای معقول و منطقی را تعیین کنید که احتمال دستیابی به آن‌ها وجود داشته باشد.

 

پایین نگه داشتن ریسک معاملات

وقتی صحبت از ریسک معاملات به میان می‌آید، اکثر افراد به اشتباه می‌افتند. پایین نگه داشتن ریسک در هر معامله مثلا یک 1 درصد موجودی حساب می‌تواند نسبت به ریسک کردن روی 20 درصد حساب، در بلندمدت بازده‌های بزرگ‌تری به همراه داشته باشد. دلیل این مسئله آن است که هر چقدر هم یک معامله‌گر حرفه‌ای باشد، معاملات زیان‌ده اتفاق می‌افتد و حتی ممکن است که چندین بار پیاپی رخ دهد.

هر چه ریسک معامله بیشتر باشد، ریسک ورشکستگی هم بیشتر می‌شود. اگر ریسک هر معامله را 1 درصد موجودی حساب خود در نظر بگیرید، ریسک ورشکستگی بسیار کمتر می‌شود. البته باید معنای ریسک یک درصدی را به خوبی درک کنید. اگر موجودی حساب شما 10 هزار دلار باشد و ریسک معاملات را 1 درصد در نظر بگیرید، قرار نیست یک دارایی به ارزش 100 دلار خریداری کنید و این دارایی را به امان خدا بسپارید و دیگر کنترلی روی آن نداشته باشید. لازم است که از حد زیان و حد سود کمک بگیرید تا کارایی سرمایه خودتان را به حداکثر برسانید.

نسبت ریسک به ریوارد و نرخ برد

شما باید بدانید که چقدر ریسک را می‌توانید تحمل نمایید؛ ولی در این مرحله باید تعیین کنید که چگونه از سرمایه خود استفاده خواهید کرد. همچنین باید نقطه ورود، حد زیان و حد سود معاملات خود را مشخص سازید. فرض کنید که سهم ZXYZ در سطح 17.15 دلار معامله می‌شود و شما می‌خواهید این دارایی را در 17.11 به فروش برسانید. یک حساب 10 هزار دلاری دارید و اگر قرار باشد 1 درصد ریسک کنید باید حاضر باشید که روی 100 دلار از دارایی خود ریسک کنید.

در این مرحله بر اساس چارت سهام تصمیم می‌گیرید در معامله گری روزانه خود، حد زیان را روی سطح 17.22 دلار تعیین کنید. در واقع شما در هر سهم تنها 0.11 دلار ریسک می‌کنید، البته اجازه دارید که تا 100 دلار ریسک را بالا ببرید. بنابراین 100 را به 0.11 تقسیم می‌کنید و عدد 909 به دست می‌آید. پس می‌توانید 909 سهم بفروشید (حجم موقعیت) و این عدد را به 900 گرد کنید.

اکنون با نگاه به چارت قیمت می‌بینید که سطح 16.70 دلار به عنوان حد سود واقعاً خوب است. بر اساس نقطه ورود، می‌توانید در هر سهم 0.41 دلار سود کنید. نسبت ریسک به ریوارد با تقسیم 0.11 به 0.41 به دست می‌آید. حاصل این تقسیم 0.27 خواهد بود. در واقع ریسک شما حدود یک چهارم سود بالقوه شماست. با محدود کردن ربسک حساب و ریسک معامله به کمک حد زیان، دیگر قرار نیست بیشتر از 1 درصد موجودی حساب خود را از دست بدهید. البته اگر در معامله خود برنده شوید، می‌توانید تا 4 درصد موجودی حساب خود سود کنید؛ زیرا ریسک شما 1 درصد و سود بالقوه حدود 4 برابر ریسک شماست.

بازده چهار درصدی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و با انجام چند معامله متوالی به این شکل، متوجه می‌شوید که سود قابل توجهی را کسب کرده‌اید. با این روند، ریسک ورشکستگی شما هم نزدیک به صفر است و در صورت پایین نگه‌داشتن ریسک می‌توانید سودهای بزرگی برای خودتان رقم بزنید.

نسبت ریسک به ریوارد تنها فاکتور و عاملی نیست که باید مد نظر قرار داد؛ چون اگر حد سود مشخص و معین نشود و شانسی برای رسیدن به آن وجود نداشته باشد، دیگر این نسبت بی‌فایده خواهد بود. اینجاست که خیلی از معامله‌گران به اشتباه می‌افتند. آن‌ها تصور می‌کنند که نسبت ریسک به ریوارد 0.1، بهتر از نسبت 0.5 یا 0.75 است، در حالی که این نکته لزوماً درست نیست. شما باید یاد بگیرید که حد سود و حد زیان هر معامله را بر اساس آنچه منطقی است (رفتار اخیر قیمت) تعیین کنید.

در دی تریدینگ سراغ معاملاتی بروید که در آن‌ها نسبت ریسک به ریوارد، کمتر از 0.5 باشد ولی هر چه این نسبت کمتر شود؛ باید مطمئن شوید که کماکان احتمال رسیدن به حد سود وجود دارد. تعیین حد سود نامتعارفی که احتمال رسیدن به آن وجود ندارد، بی‌فایده است و تنها به معنی توقف شما در اغلب معاملات خواهد بود.

اگر به مدت چند ماه استراتژی‌های خود را در یک حساب آزمایشی بررسی کنید، دید خوبی نسبت به نرخ برد (احتمال یک معامله موفق) و نسبت ریسک به ریوارد مناسب برای معاملات خود پیدا خواهید کرد.

 بازدهی معامله های کم ریسک و پربازده

با ریسک کردن روی مقدار کمی از موجودی حساب خود در هر معامله، می‌توانید خطر ورشکستگی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و بازده‌های بزرگی را برای خود  رقم بزنید. با این روش، سود شما بسیار بیشتر از کسانی است که دست به ریسک‌های بزرگ می‌زنند.

یک معامله با نسبت ریسک به ریوارد مطلوب، به این معناست که می‌توانید روی یک درصد از حساب خود ریسک کنید ولی در عوض به بازده 4 درصدی و حتی بیشتر  برسید. حتی اگر تنها در 50 درصد معاملات خود برنده شوید، باز هم سود روزانه شما می‌تواند چشمگیر باشد. پایین نگه داشتن ریسک می‌تواند بازده سالانه شما را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

سعی کنید روی ریسک‌های اندک تمرکز کنید. ریسک حساب و ریسک معامله خود را محدود کنید و سپس حد سودهای معقول و منطقی تعیین نمایید که احتمال دستیابی به آن‌ها وجود داشته باشد. با این کار می‌توانید روی مقدار کمی از موجودی خود ریسک کنید و در عوض به بازده‌های قابل توجهی برسید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.