بررسی چشم‌انداز دلار استرالیا

0 نظر 19 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

  • دلار استرالیا، به‌خاطر تقویت دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.
  • فدرال رزرو در زمینه سیاست‌های پولی انقباضی، از رزرو بانک استرالیا پیشی گرفته است.
  • سنگ آهن و کالاهای انرژی، صعودی هستند. آیا این موضوع به نفع AUDUSD خواهد بود؟

 

با توجه به رشد دلار آمریکا در اثر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، دلار استرالیا سال جدید را با یک حالت تدافعی آغاز کرده است. پس از آغاز کار بازار در سال جدید، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری رشد کرد. بسیاری تصور می‌کردند که گسترش اومیکرون، فدرال رزرو را مجبور به بازنگری در سیاست‌های انقباضی خود خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که AUDUSD در حال برگشت به وضعیت قبل از تعطیلات است. پس از باز شدن بازارها در سال جدید، مشخص شد که بازار، گزارش نشست FOMC در دسامبر را هضم کرده است. ازاین‌رو بازده اوراق قرضه خزانه‌داری و تفاوت نرخ بهره بین استرالیا و آمریکا، افزایش یافت. ظاهراً این وضعیت تا برگزاری نشست رزرو بانک استرالیا در اوایل فوریه، ادامه خواهد یافت.

وقتی نشست این بانک مرکزی برگزار شود، اطلاعات تورم فصل چهارم سال 2021 مشخص خواهد شد. در فصل چهارم 2021، بخش زیادی از جمعیت استرالیا از قرنطینه خارج شدند و از‌این‌رو فشارهای قیمتی در آن فصل، محتمل به نظر می‌رسد.

آخرین اطلاعاتی که در مورد تورم استرالیا در اختیار داریم، نشان می‌دهد که تورم کل سالانه این کشور، 3.0 درصد است. محدوده هدف این کشور در زمینه تورم، 2 تا 3 درصد اعلام می‌شود.

با افزایش نرخ بازده اوراق قرضه آمریکا، دلار آمریکا در برابر ارزهایی مثل دلار استرالیا، دلار کانادا، کرون نروژ و دلار نیوزیلند تقویت شد. البته کالاهای صادراتی استرالیا همچنان به رشد خود در برابر دلار آمریکا ادامه می‌دهد و در برخی موارد هم حرکت رنج (range) دارند. البته قیمت سنگ آهن و کالاهای انرژی، رشد داشت.

در اواخر اکتبر سال گذشته، قیمت کالاها و تفاوت نرخ بهره، به‌صورت همزمان تغییر کرد و باعث تضعیف دلار استرالیا شد. در حال حاضر بازارهای نرخ بهره، علیه دلار استرالیا حرکت و صادرات کالاها از این ارز حمایت می‌کنند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.