سبقت گرفتن رشد سهام و ارزها از تصمیمات بانک‌های مرکزی

0 نظر 13 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

سهام بازارهای نوظهور، در هفته گذشته بدترین عملکرد خود از ماه آگوست تاکنون را به ثبت رساند. این در حالی است که ارز کشورهای در حال توسعه، تغییرات چندانی نداشت و ثابت بود. از طرفی به‌تازگی فدرال رزرو با تصمیم انقباضی خود، جلوی رشد دارایی‌های پرریسک را گرفت.

بانک انگلیس، اخیراً تصمیم گرفت که نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد تا بتواند با تورم موجود مبارزه کند؛ در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره را ثابت نگه دارد و به نظریه «گذرا بودن تورم» پایبند بماند. موضع‌گیری‌ تسهیلی بانک‌های مرکزی بزرگ در دوران همه‌گیری، باعث حرکت جریان‌های مالی به‌سمت دارایی‌های پرریسک شد.

بنابر گزارش کامرزبانک (Commerzbank)، رشد ضعیف فعالیت کارخانجات چین در ماه ژانویه برای اقتصادهای بازار نوظهور که وابسته به تقاضای این کشور هستند؛ مشکل ایجاد کرده است. افت بیشتر صادرات چین می‌تواند یوان را تحت فشار قرار دهد.

باتوجه‌به کاهش حجم معاملات در تعطیلات سال نوی چینی، شاخص سهام MSCI در بازارهای نوظهور (MSCIEF)، 0.9 درصد رشد کرد؛ در حالی که پیش‌بینی می‌شد این ماه حدود 2.5 درصد افت کند. لیر ترکیه با وجود نگرانی‌های مربوط به مداخله سیاسی در سیاست‌ها، 1.4 درصد رشد کرد. اردوغان رئیس‌جمهور این کشور، رئیس موسسه آمار ترکیه را پیش از انتشار آمار تورم تغییر داد. انتظار می‌رود که تورم سالانه این کشور در ماه ژانویه، به 47 درصد رسیده باشد که بالاترین آمار در بیست سال گذشته محسوب می‌شود. افت ارزش لیر به‌خاطر سیاست‌های پولی غیرمعمول و کاهش نرخ بهره به 14 درصد، به افزایش تورم ترکیه کمک کرده است. قرار است که بانک مرکزی این کشور، تشکیل جلسه دهد و اردوغان تکرار کرد که نرخ بهره را بیش‌از‌پیش کاهش خواهد داد.

اولریش لوختمان، رئیس بخش تحقیقات فارکس و کالا در کامرزبانک گفت: «تغییر در گزارش‌های موسسه آماری ترکیه نشان می‌دهد، اردوغان یک بار دیگر می‎خواهد در استقلال این موسسه دخالت کند. اگر بازار، داده‌ها و گزارش‌ها را باور نکند، در شگفت خواهد ماند که آیا کاهش بیشتر ارزش اسمی نرخ ارز، منطقی و موجه است؟»

روبل روسیه هم 1 درصد رشد کرد. سناتورهای آمریکایی بر سر تحریم‌ روسیه به‌خاطر اقداماتش در اوکراین، به توافق بسیار نزدیک هستند. این تحریم‌ها شامل اقداماتی است که امکان دارد قبل از هرگونه تهاجم عملی شوند. مسکو، هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

استراتژیست‌های مجموعه Citigroup، بر این باور هستند که طبق مدل‌های آن‌ها در غیاب ریسک ژئوپلیتیکی، یک دلار باید 66 روبل می‌بود؛ ولی اکنون یک دلار، حدود 77.29 روبل است. هفته گذشته نرخ USDRUB از 80 هم فراتر رفت.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.