بررسی اجمالی نشست بانک کانادا در زمینه نرخ بهره

0 نظر 11 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

بانک کانادا

حرکت انقباضی بانک کانادا در مرکز توجهات بود. تسهیل کمی به پایان رسیده  و انتظار می‌رود که تا اواسط سال 2022 نرخ بهره افزایش یابد. پیش از نشست نرخ بهره، انتظار می‌رفت که بانک کانادا میزان خرید دارایی‌ها را از 2 میلیارد دلار کانادا در هفته به 1  میلیارد دلار کانادا (در هفته) کاهش دهد و انتظار نمی‌رفت که این بانک تا اواسط سال 2022 نرخ بهره را افزایش دهد.

 

بازنگری در تولید ناخالص داخلی (کاهش رقم پیش‌بینی)

در این نشست، در مورد رقم تولید ناخالص داخلی کانادا هم بازنگری شد. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که در سال 2021 تولید ناخالص داخلی این کشور به 5.1 درصد برسد. این در حالی است که پیش از این رقم 6 درصد برای سال 2021 در نظر گرفته شده بود. البته در تولید ناخالص داخلی سال‌های 2022 و 2023 هم بازنگری شد و این ارقام را بالاتر پیش‌بینی کردند.

 

نگرانی‌های تورمی

بانک کانادا هم مثل اکثر بانک‌های مرکزی نگرانی‌ خود را از افزایش تورم ابراز کرد. بانک کانادا انتظارات تورمی و هزینه‌های نیروی کار را به صورت مداوم بررسی می‌کند تا به این اطمینان برسد که فشارهای موقتی که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، تأثیری روی تورم جاری نداشته باشد. از نظر بانک کانادا علت تورم کنونی، افزایش تقاضا برای کالاها، کمبود نیروی کار، محدودیت تولید و توزیع و افزایش قیمت انرژی است.

 

شکاف خروجی

شکاف خروجی، تفاوت بین تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص داخلی بالقوه است. این معیار به شما نشان می‌دهد که عملکرد کنونی اقتصاد با عملکرد بالقوه آن چقدر تفاوت دارد. شکاف کنونی کمتر از شکافی است که در فصل دوم امسال (فصل دوم منفی 3 درصد تا منفی 2 درصد بود) شاهد آن بودیم. شکاف کنونی منفی 2.25 و منفی 1.25 است. انتظار می‌رود که این شکاف تا اواسط سال 2022 به صفر برسد.

به طور خلاصه، این نشست به نفع دلار کانادا بود و احتمالاً در میان‌مدت موجب تقویت این ارز می‌شود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.