دلایل خرید بیت کوین و افزودن به سبد سرمایه‌ گذاری

0 نظر 29 آذر 1400 زمان مطالعه : 1 دقیقه

اولین گام در انتخاب بهینه دارایی‌ها برای سبد سرمایه‌گذاری، شکل‌گیری باورهای درست و ارزشمند است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در زمینه سهام، بخشی از سود یک شرکت است. برخی از سرمایه‌گذاران واقعاً اعتقادی به بیت‌کوین ندارند؛ چون نمی‌دانند که سود آن از کجا به دست می‌آید.

خرید بیت کوین

از دید سرمایه‌گذاران دانا و کهنه‌کار، تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری روشی عاقلانه و شناخته‌شده است. شاید برخی از تحلیلگران این روش را رد کنند ولی مهم تأیید کامل آن از نظر علمی و حرفه‌ای است و سالیان سال معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از آن استفاده می‌کنند. در صورتی که بتوانید سبد سرمایه‌گذاری خود را با تحلیل، درایت و هوشمندی بچینید، مطمئن باشید که نتیجه آن را در بلندمدت مشاهده خواهید کرد. در زمینه تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری، یک نظریه مهم به نام نظریه پرتفوی مدرن (modern portfolio theory) وجود دارد. این نظریه، یک چارچوب ریاضی برای انتخاب توزیع بهینه دارایی به حساب می‌آید.

در این نظریه فرض بر آن است که سرمایه‌گذاران منطقی باید بازده خود را در مقایسه با ریسکی که می‌کنند، به بیشترین مقدار ممکن برسانند. جای تعجب نیست که دارایی‌های سودآور و قابل اطمینان باید در یک پرتفوی عاقلانه ارائه شوند. البته نبوغ موجود در این نظریه نشان داده است که واریانس می‌تواند نوسانات را بدون قربانی کردن بازده، کاهش دهد. پایه و اساس متنوع‌سازی، این اصطلاح است که «کل چیزی، بزرگ‌تر از مجموع اجزای آن است.»

سرمایه‌گذارانی که بدون تحمل نوسان، دنبال رسیدن به بازدهی بالا هستند، ممکن است جذب ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین نشوند؛ زیرا ارزش این دارایی‌ها اغلب مواقع با نوسان همراه است. یکی از مسائل مهمی که در مورد سبد سرمایه‌گذاری وجود دارد، همبستگی بین دارایی‌های موجود در سبد است. سرمایه‌گذارانی که دو دارایی ضعیف یا غیرمرتبط در سبد خود دارند، مطمئن باشند که اگر ارزش یکی از دارایی‌ها سقوط کند، دارایی دیگر ممکن است روند منطقی خود را حفظ کند.

ترکیبی از دارایی‌ها را در نظر بگیرید که یک سرمایه‌گذار دانا در اختیار دارد. این سرمایه‌گذار، یک سری سهام، اوراق قرضه و فلزات ارزشمند مانند طلا در اختیار دارد. این دارایی‌ها، بیشترین بازده را به‌همراه دارد و در یک جهت و به‌صورت همزمان تغییر می‌کند. سهام و اوراق قرضه، همبستگی پایینی با هم دارند و متنوع محسوب می‌شوند. البته بازدهی اوراق قرضه همیشه با تأخیر همراه است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با اضافه کردن اوراق قرضه به سبد سهام خود، نوسانات آن را کاهش دهند ولی با این کار بازده کمتر می‌شود.

 

دلایل خرید بیت کوین

اینجاست که بیت‌کوین اهمیت خود را نشان می‌دهد.ا نکته مهم در مورد ارزهای دیجیتال این است که تمایل دارند مستقل از سایر دارایی‌ها حرکت کنند. از سال 2018 تاکنون همبستگی بین بیت‌کوین و سهام 0.2 تا 0.3 بوده است و در طولانی مدت این همبستگی کمتر هم می‌شود. همبستگی این ارز با املاک و اوراق قرضه هم ضعیف بوده است و به همین خاطر یک منبع عالی برای متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به همین خاطر سرمایه‌گذاران بزرگ تا این حد به ارزهای دیجیتال علاقه دارند؛ به عنوان مثال پاول تئودور جونز می‌خواهد 5 درصد سبد سرمایه‌گذاری خود را به بیت‌کوین اختصاص دهد. مطالعاتی که روی سبد سرمایه‌گذاری برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ انجام شد، نشان داد که این افراد 1 تا 5 درصد از سبد خود را به بیت‌کوین اختصاص داده‌اند.

توجه داشته باشید محاسبه در مورد انتخاب دارایی‌ها، کار آسانی نیست. بسیاری از سرمایه‌گذاران هم می‌خواهند سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهند و هم دارایی‌های خوبی در اختیار داشته باشند. مشکل بیت‌کوین این است که دوستدار محیط‌زیست نیست. از طرفی سرمایه‌گذاران برای انتخاب یک سبد باید اطلاعات خوبی در مورد رفتار دارایی‌های خود گردآوری کنند. برای مشاهده بازدهی مورد انتظار و نوسانات آینده یک دارایی، باید عملکرد آن را در گذشته ارزیابی کنیم. البته یک ایراد آشکار در این روش وجود دارد اینکه عملکرد گذشته لزوماً بیانگر بازده آینده نیست. به‌خصوص ارزهای دیجیتال که تاریخچه چندان طولانی و بلندی ندارند.

اولین گام در انتخاب بهینه دارایی‌ها برای سبد سرمایه‌گذاری، شکل‌گیری باورهای درست و ارزشمند است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در زمینه سهام، بخشی از سود یک شرکت است. برخی از سرمایه‌گذاران واقعاً اعتقادی به خرید بیت کوین ندارند؛ چون نمی‌دانند که سود آن از کجا به دست می‌آید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.