افزایش قیمت انرژی، بهبود اقتصادی را تهدید می‌کند

0 نظر 09 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

   

بر اساس نظرسنجی جدید Morning Consult، 85 درصد آمریکایی‌ها از افزایش قیمت انرژی نگران هستند. این موضوع در بین احزاب هم به چشم می‌خورد و 85 درصد دموکرات‌ها و 89 درصد جمهوری‌خواهان از این بابت ابزار نگرانی کرده‌اند. سرمنشأ تمام این نگرانی‌ها، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) است که چندی پیش هشدار داد که مصرف‌کنندگان در زمستان امسال باید مبالغ بسیار بیشتری برای گرم‌کردن منازل خود بپردازند. خانواده‌هایی که از پروپان برای گرمایش استفاده می‌کنند، احتمالاً شاهد افزایش قیمت 54 درصد و کسانی که از نفت استفاده می‌کنند، شاهد افزایش قیمت 43 درصدی خواهند بود.

حدود نیمی از مردم آمریکا از گاز طبیعی برای گرمایش استفاده می‌کنند و احتمالاً مبلغ قبوض آن‌ها 30 درصد بیشتر خواهد شد. البته اگر این زمستان از حد متوسط سردتر باشد، احتمالاً شاهد رشد 50 درصدی قبوض خواهیم بود.

احتمالاً اوضاع بدتر می‌شود

شکی نیست که بحران جهانی انرژی و فشار تورمی آن آمریکا را هم شامل شده و بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده اداره آمار کار آمریکا، هزینه مواد غذایی در 12 ماه گذشته 4.6 درصد رشد داشته است. هزینه انرژی در مدت مشابه 24.8 درصد افزایش‌یافته است.

افزایش قیمت انرژی دقیقاً همان چیزی است که اقتصاد و کارگران آمریکا از عهده آن برنمی‌آیند؛ چون این کشور در تلاش است که اقتصاد خود را به وضعیت قبل از کرونا برگرداند. البته وضعیت تورم ناشی از انرژی احتمالاً بدتر هم خواهد شد. این مشکل برای کسانی که توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های بالای انرژی را ندارند، سخت‌تر خواهد بود. در حال حاضر اروپا هم با چنین مشکلی روبرو است.

قیمت انرژی در انگلستان و اتحادیه اروپا رشد شدیدی داشته و سیاست‌گذاران تلاش می‌کنند که از رسیدن فقر انرژی به مرز انفجار جلوگیری کنند. نیکولاس اشمیت، کمیسر کار اتحادیه اروپا در مورد افزایش شدید فقر انرژی در زمستان امسال خبر دارد و اظهار داشت که میلیون‌ها اروپایی نمی‌توانند منازل خود را به‌اندازه کافی گرم کنند.

با افزایش سرانه مصرف انرژی در آمریکا، حتی افزایش اندک قیمت انرژی می‌تواند خانواده‌ها را تحت‌فشار قرار دهد. تقریباً یک‌سوم خانه‌های آمریکایی برای تأمین انرژی مشکل و چالش دارند و 7 میلیون خانوار آمریکایی زمان‌هایی را تجربه کرده‌اند که به‌خاطر محدودیت‌های مالی نمی‌توانستند از تجهیزات گرمایشی استفاده کنند.

روی‌آوردن به زغال‌سنگ

درحالی‌که هزینه گرمایش و قیمت بنزین رشد داشته، افزایش قیمت برق نسبتاً اندک بوده است. درست است که صنعت برق آمریکا در برابر افزایش هزینه سوخت مصون نیست ولی این صنعت می‌تواند در مواقع اضطراری از گزینه‌های مختلفی استفاده کند. مثلاً اکنون که قیمت گاز طبیعی بالا رفته این صنعت از زغال‌سنگ استفاده می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید زغال‌سنگ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 22 درصد رشد کند. با این سیاست صنعت برق آمریکا، فشار ناشی از افزایش مجدد قیمت گاز از روی مصرف‌کنندگان برداشته می‌شود.

ایالت‌ها و مناطقی مثل نیوانگلند که ظرفیت تأمین زغال‌سنگ در آن‌ها پایین است یا اصلاً ظرفیت تأمین زغال‌سنگ ندارند، مسلماً با قیمت‌های بالاتر روبرو خواهند شد. در حال حاضر این مشکل در اروپا هم وجود دارد. یکی از اشتباهات بزرگی که برخی کشورها مرتکب شدند این بود که خیلی سریع از سوخت‌های فسیلی فاصله گرفتند. از این رو است که اکنون اروپا برای تأمین سوخت و انرژی، به دست و پای ولادمیر پوتین افتاده است. اروپا نتوانست دوران گذار از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های پاک را به خوبی مدیریت کند و احتمالاً تا سال 2025 باید با قیمت بالای انرژی دست و پنجه نرم کند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.