قدرت معاملات فصلی

0 نظر 15 دی 1400 زمان مطالعه : 1 دقیقه

روش‌ها و مدل‌های مختلفی برای معامله‌گری وجود دارد. برخی از این روش‌ها، به قدری جالب و جذاب هستند که هر معامله گری را مجذوب خود می کنند. یکی از مدل‌های معامله گری جذاب و البته ناشناخته، معامله گری فصلی (Seasonal Trading) نام دارد.

معاملات فصلی

 

معاملات فصلی

برخی از سهم‌ها، ارزها و کالاها، الگوهای فصلی مشخصی را نشان می‌دهند. ممکن است اسم برخی از الگوهای فصلی را شنیده باشید. به‌عنوان مثال، یکی از آن‌ها چنین است: «فلزات، تمایل دارند سال را با عملکرد خوبی آغاز کنند.»

الگوهای فصلی به چند دلیل اتفاق می‌افتند و مورد اعتماد بسیاری از معامله‌گران هستند. به‌عنوان مثال پلاتینیوم تمایل دارد که در ابتدای سال، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. چرا؟ چون مدیران خرید، دوست دارند که در ابتدای سال، خرید صنعتی سالانه پلاتینیوم را انجام دهند. برخی از مدیران، از وجود این الگوها خبر ندارند ولی برخی دیگر با اطلاع از چنین الگوهایی، همان ابتدای سال خرید را انجام می‌دهند. همین اقدامات، باعث افزایش شدید قیمت پلاتینیوم در ابتدای سال می‌شود.

چگونه از الگوهای فصلی استفاده کنیم؟

نکته اول برای استفاده از الگوهای فصلی، کشف آنهاست. باید بتوانید از این الگوها اطلاع پیدا کنید و آن‌ها را کشف نمایید. وقتی چنین الگوهایی را شناسایی کردید، باید سراغ مسائل تکنیکال و فاندامنتال معامله بروید و آن‌ها را نیز چک کنید. باید بیینید که آیا در حوالی این الگوها، سطح حمایت یا مقاومت کلیدی وجود دارد که بتوانید در آن‌ سطوح، ریسک را با دقت مدیریت کنید؟

در گام بعد، تلاش کنید که از ابزارها و آموزه‌های تکنیکال برای بهبود بخشیدن به نقاط ورود و خروج از معامله استفاده نمایید. آیا آموزه‌ها و مسائل فاندامنتال با استراتژی فصلی موردنظر هماهنگی و سازگاری دارد؟ به‌عنوان مثال اگر یک سوگیری فصلی قوی برای ضعف ین ژاپن وجود دارد، ولی بازارها به شدت ریسک‌گریز هستند؛ چنین مسائلی را باید در نظر بگیرید و به‌سادگی از کنار هر کدام عبور نکنید.

نتیجه‌گیری

بهترین راه برای استفاده از استراتژی فصلی، ترکیب این الگوها با نکات فاندامنتال و تکنیکال است. یک الگوی فصلی پیدا کنید و چشم‌انداز فاندامنتال را چک نمایید، سپس سراغ سطوح تکنیکال بروید و از آن‌ها استفاده کنید. برای شناسایی الگوهای فصلی، باید وقت بگذارید و به‌اندازه کافی مطالعه داشته باشید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.