بحران اوکراین و تأثیر آن بر سرمایه‌گذاران

0 نظر 07 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

بحران در اوکراین با موضوع «بازگشت نوسانات به بازارهای مالی» که سرمایه‌گذاران امسال با آن روبرو هستند، هم‌خوانی و سازگاری دارد. چندی پیش، نفت خام برنت برای اولین بار از سال 2014 تاکنون، از 100 دلار در هر بشکه هم فراتر رفت؛ شاخصS&P 500 نیز اصلاح شد. طلا هم که یکی از دارایی‌های موردعلاقه معامله‌گران در زمان بحران محسوب می‌شود، به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن سال 2021 رسید و سپس افت کرد. بیت‌کوین هم در پایین‌ترین سطح، معامله می‌شود. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که بیت‌کوین به‌سمت 30000 دلار حرکت می‌کند و ایده «ارز دیجیتال؛ یک دارایی امن» را زیر سوال می‌برد.

با توجه به این مسائل چه باید کرد؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران این پرسش را مطرح می‌کنند که با توجه به بالا گرفتن نبرد در اوکراین و وضعیت آشفته اروپا، چه کاری باید انجام داد؟ باید چه سیاستی را در زمینه سرمایه‌گذاری در پیش گرفت؟ تحلیلگران بلومبرگ بر این باور هستند که باید مراقب بود ولی نیازی به ترس نیست.

تام اسی، معامله‌گر سابق مریل لینچ و موسس خبرنامه «The Sevens Report»، اظهار داشت: «درگیری روسیه و اوکراین در کوتاه‌مدت بر بازارهای مالی تأثیر می‌گذارد ولی قرار نیست که در میان‌مدت و بلندمدت هم تأثیر داشته باشد.»

برخی دیگر از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر این باور هستند که بازارها تا مدتی، تحت‌تأثیر نبرد روسیه و اوکراین هستند. استیو کلایتون، یکی از تحلیلگران اظهار داشت: «بازارها، علاقه‌ای به تشدید تنش‌ها ندارند و همچنین به هیچ‌گونه توافقی بین طرف‌های درگیر اعتماد نمی‌کنند؛ مگر اینکه این توافق با تخلیه فوری نیروهای روسیه از اطراف اوکراین همراه شود.»

سهام بانکی به‌احتمال زیاد افت شدیدی را تجربه می‌کند. کلایتون بر این باور است که اگر تنش‌ها تشدید شود، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای محتاط تا زمانی که به وضعیت موجود اعتماد نکنند؛ از وام گرفتن پرهیز خواهند کرد و این موضوع با آسیب زدن به بانک‌ها، به افت سهام آن‌ها منتهی می‌شود.

وی افزود: «احتمالا سهام مربوط به صنعت گردشگری، سفر و تفریح هم آسیب می‌بیند؛ چون مصرف‌کنندگان در حین بحران‌های جهانی، تمایل به انزوا دارند.»

اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و اوراق قرضه دولت ژاپن، احتمالاً رشد خوبی را تجربه می‌کند. با توجه به ماهیت درگیری و جنگ، سهام‌ مربوط به صنعت دفاعی می‌تواند مقصد احتمالی سرمایه‌گذاران باشد. بعید است که سیاست‌گذاران اروپایی بخواهند هزینه‌های دفاعی کشور را کاهش دهند؛ چون روسیه، تهدیدی برای تمام اروپا به حساب می‌آید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.