آیا بیت‌ کوین می‌تواند سپری در مقابل تورم باشد؟

0 نظر 21 آذر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

به تازگی دفتر آمار کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف‌کننده این کشور را اعلام کرد و مشخص شد که تورم این کشور به نرخ سالانه 6.8 درصد رسیده است. از سال 1982 تاکنون این رقم، بیشترین نرخ سالانه تورم به حساب می‌آید. این آمار و ارقام برای طرح هزینه‌های اجتماعی دولت بایدن نیز زیان‌آور خواهد بود.

حال سراغ بازارهای دارایی برویم و ببینیم که تورم چه تأثیری روی این بازارها داشته است. وال استریت پیش از این تورم 6.7 درصدی را پیشخور کرده است؛ از این رو شاخص داو جونز در اثر این گزارش تغییر چندانی را تجربه نکرد. طلا رشدی نسبتاً ملایم را تجربه کرد؛ معاملات آتی طلا با افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم در شش ماه گذشته رشدی پرنوسان اما قابل قبول را داشته است.

در این میان بیت‌کوین هم داستانی پشت سر نهاده و طی یک ماه گذشته رشدی حدود 30 درصدی را تجربه کرده بود؛ ولی افت ناگهانی آن، همه تصورات را به هم ریخت. همچنان که بسیاری از اقتصاددانان بیت‌کوین را سپر و پوششی در برابر تورم می‌دانند؛ اکنون با ریزش بیت‌کوین این سوال پیش آمده که اگر این ارز، پوششی در برابر تورم است، پس چرا با این شدت افت می‌کند؟

بسیاری از تحلیلگران در پاسخ به این سوال می‌گویند که در نظر گرفتن بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز محافظ برای تورم، فقط حدس و گمان است. شاید این حرف در آینده به یک واقعیت تبدیل شود ولی در حال حاضر فقط در حد گمانه‌زنی و بدون پایه و اساس است. به‌طور قطع اگر بیت‌کوین به روند کنونی خودش ادامه دهد؛ این قابلیت را دارد که نقش محافظ و پوشش در برابر تورم را ایفا کند ولی اکنون نمی‌توان چنین ادعایی را به‌صورت قطعی مطرح نمود.

اگر شرکت‌ها، اقتصادها و افراد ثروتمند بخشی از منابع مالی خود را به خرید و سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین اختصاص دهند، به‌تدریج این ارز ثبات بیشتر پیدا می‌کند و خطر نوسانات شدید آن کاهش می‌یابد. در نتیجه احتمال دارد که در سال‌های آینده بیت‌کوین به عنوان یک پوشش و محافظ در برابر تورم شناخته شود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.