آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلاست؟

0 نظر 26 آبان 1400 زمان مطالعه : 2 دقیقه

در حال حاضر وضعیت تکنیکال و فاندامنتال طلا دارای جذابیت است. در ادامه به عوامل کلیدی موثر روی طلا در شرایط کنونی، اشاره خواهیم کرد.

زمان مناسب خرید طلا

 

بازده‌های واقعی

 بازده واقعی، حاصل تفریق بازده اوراق قرضه از تورم (بازده اوراق قرضه - تورم) است. افت بازده‌های واقعی به نفع طلا و افزایش بازده‌های واقعی به زیان آن است. موضع‌گیری صبورانه فدرال رزرو در روزهای اخیر به معنای این امکان است که شاهد پولبک بازده اوراق قرضه آمریکا باشیم. از طرفی امکان افت مجدد بازده‌های واقعی هست؛ چون فشارهای تورمی به قوت خودش باقی است. این موضوع به دلیل افزایش ارزش طلا پس از تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بوده است. تا زمانی که تورم به افزایش خودش ادامه دهد ولی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره صبوری کند، طلا حمایت شده و رشد می‌کند.

دلار آمریکا بر طلا تأثیر می‌گذارد (وقتی طلا با دلار جفت می‌شود)

درست است که طلا یک کالا یا کامادیتی محسوب می‌شود ولی XAUUSD اغلب به صورت ترکیبی از ارز و کالا، عمل می‌کند. در حال حاضر برای بهره‌برداری از بهترین فرصت‌ها در زمینه طلا، باید مسیر حرکت دلار را به گونه‌ای مکمل با آن بررسی کنیم. دلار آمریکا تأثیر قابل توجهی بر طلا دارد؛ تقویت دلار آمریکا جلوی رشد طلا را می‌گیرد و تضعیف دلار موجب رشد طلا می‌شود. در صورت افت دلار، ممکن است طلا خیلی سریع به سطح 1900 دلار برسد.

روندهای فصلی طلا

 با توجه به نزدیک شدن پایان سال میلادی، روندهای فصلی طلا نیز می‌تواند روی قیمت آن تأثیر بگذارد. اگر طلا را از اکنون تا انتهای فوریه زیر نظر بگیرید، متوجه رشد قابل توجه آن خواهید شد. طلا طی 25 سال گذشته در همین بازه زمانی 72 درصد مواقع رشد داشته است و به طور میانگین بازده 3.89 درصدی را تجربه کرده است. اغلب اواخر دسامبر با افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا روبرو می‌شویم. از چشم‌انداز فصلی، دسامبر بهترین موقع برای خرید طلا محسوب می‌شود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.