استراتژی های معاملاتی به سبک استراتژی های نظامی

0 نظر 21 اردیبهشت 1401 زمان مطالعه : 2 دقیقه

از بسیاری جهات، بازار فارکس شبیه به میدان جنگ است. در معاملات فارکس، عناصر مختلف میدان جنگ مثل ریسک، عدم قطعیت و خطر به چشم می‌خورد. برخی از معامله گران در بازار فارکس، سایر معامله گران یا حتی خود بازار را دشمنی می دانند که باید به آن غلبه کنند. در پایان روز، پیروزی از آن کسانی است که توانسته‌اند به رویدادها و نوسانات بازار، واکنش بهتر و حرفه‌ای‌تری نشان دهند و استراتژی‌های بهتری را به کار بگیرند.

معامله گری در فارکس به سبک استراتژی های نظامی

از آن‌جا که معامله‌ گری در فارکس شباهت‌هایی با شیوه جنگ دارد، معامله‌گران فارکس می‌توانند از استراتژی های نظامی در یادگیری و مقابله با نیروهای بازار استفاده کنند.
دکتر برت استین بارگر، یکی از روان‌شناسان حرفه‌ای در حوزه معامله‌ گری، پیشنهاد می‌دهد که از تجربه  سرهنگ جان آر. بوید (Colonel John R. Boyd) استفاده کنیم تا بفهمیم که چگونه باید در مورد جنگ فکر کنیم. سرهنگ جان آر. بوید، خلبان جنگنده نیروی هوایی آمریکا بود که به خاطر توانایی در مانور دادن بهتر نسبت به خلبان‌های دشمن که او را تعقیب می‌کردند، می‌توانست در عرض 40 ثانیه آن‌ها را فراری دهد یا از بین ببرد. 

یکی دیگر از دلایل معروف شدن او، چارچوبی بود که در زمینه تصمیم‌گیری انسانی داشت. این چارچوب، چرخه OODA نام دارد. OODA معرف مشاهده (observe) ، جهت‌گیری (orient) ، تصمیم‌گیری (decide) و اقدام (act) است.

 

 معامله گری مثل استراتژیست های نظامی

 

به‌طور خلاصه، چرخه OODA، چگونگی واکنش انسان به یک رویداد را مشخص می‌کند. بر اساس نظر بوید، این واکنش را می‌توان در قالب یک دنباله، تحلیل کرد. 

•    اولین بخش این چرخه، مشاهده است. در این بخش باید اطلاعات را به کمک حواس خود جمع‌آوری کنیم.
•     بخش دوم مربوط به جهت‌گیری است. در واقع این بخش در مورد جهتی صحبت می‌کند که از مشاهدات مرحله قبلی استفاده می‌کنیم تا یک چشم‌انداز ذهنی از موقعیت کنونی خود بسازیم.
•    در گام سوم به تصمیم‌گیری می‌رسیم که در آن شخص باید در مورد اقدامات لازم تصمیم بگیرد.
•    گام نهایی، اقدام کردن است.

چگونه می‌توانیم از فلسفه بوید در در معاملات فارکس استفاده کنیم؟


ابتدا باید به این درک برسیم که بیش از طمع و ترس، باید مراقب احساس سردرگمی و عدم اطمینان باشیم. سعی کنید آخرین باری که بازار غافلگیرتان کرد را به خاطر بیاورید. قطعاً مدت‌ها پیش از آنکه احساس ترس کنید، معامله علیه شما پیش می‌رفته است. در آن مرحله گیج شده‌اید و احتمالاً از خودتان پرسیده‌اید: « چه اتفاقی دارد میفتد؟»
تا زمانی که جهت‌گیری خود را در مورد موقعیت، مشخص نکنید و تصمیم نگیرید که قرار است چه کاری انجام دهید، بازار احتمالاً رفتار و حرکت مورد نظر خود را انجام می‌دهد و شما را بدون کمک و حمایت رها می‌کند. معروف است که «دفاع، جوهره هر نبرد است.» اگر چنین گفته‌ای درست باشد، یک معامله‌گر موفق باید مثل یک استراتژيست نظامی بتواند تمام اقدامات لازم را برای به موفقیت رساندن معاملات خود انجام دهد. او باید مشخص کند که اگر بازار بمب عدم قطعیت را پرتاب کرد، چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

شما یک سلاح خیالی و فانتزی در اختیار ندارید که سودآوری و موفقیت‌تان را تضمین کند. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید تمرین و تکرار است. باید آنقدر تمرین داشته باشید که وقتی تحت فشار قرار گرفتید، بتوانید کار درست را انجام دهید.

 

کسب درآمد از تريد

 

 1. روی اما و اگرها فکر کنید؛ (بگویید اگر فلان اتفاق افتاد، چه می‌شود؟)


درست است که هرگز نمی‌توانید چگونگی یک رویداد را دقیقاً پیش‌بینی کنید ولی توجه به  فاکتورهای مجهول می‌تواند شما را از احساس سردرگمی و عدم قطعیت در هنگام رخ دادن اتفاقات عجیب، دور نگه دارد.

2. رفتار بازار را بررسی، مطالعه و تحلیل کنید؛


یک معامله‌گر موفق اهمیت چندانی به پیش‌بینی اقدامات و رفتارهای بازار نمی‌دهد ولی به رفتارهای بازار در شرایط مشابه توجه می‌کند و اهمیت می‌دهد. تمایلات بازار را مشاهده کنید و با آن‌ها مأنوس شوید. این موضوع، در جهت‌گیری و اقدام سریع در شرایط مختلف به شما کمک می‌کند.

3. کمک بخواهید؛


منابعی که در اختیار داریم، تنها یک نقشه محدود از بازار فارکس برای ما ترسیم می‌کند. بنابراین لازم است که از دیگران هم راهکار و توصیه بخواهید و با آن‌ها مشورت کنید. گاهی تمام چیزی که نیاز دارید، یک نگاه نو به بازار و نوسانات آن است. همیشه به خاطر داشته باشید که بازار فارکس به کسانی پاداش می‌دهد که از نظر ذهنی، آماده تصمیم‌گیری در شرایط عدم اطمینان باشند.

معامله‌گران موفق کسانی هستند که می‌توانند شرایط بازار را به درستی مشاهده کنند، به سرعت جهت‌گیری خود را مشخص نمایند، تصمیمات استراتژیک بگیرند و اقدامات لازم را به شکلی موثر انجام دهند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.