وزیر خزانه‌داری آمریکا در انتظار کاهش تورم سال آینده

0 نظر 04 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، چشم‌انداز مثبتی را برای اقتصاد این کشور ارائه کرد و از کاهش تورم و پتانسیل رشد بلندمدت سخن گفت. وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها باعث ایجاد نگرانی سیاسی شده است، گفت: «شایان ذکر است که پیش‌بینی‌کنندگان حرفه‌ای، تصور می‌کنند که تورم در سال آینده به‌میزان قابل‌توجهی افت خواهد کرد.»

وی بازار کار آمریکا را «فوق‌العاده قوی» خواند و پیش‌بینی‌ها برای رشد 3.3 درصدی در سال 2022 را «دستاورد اقتصاد و سیاسی خیره‌کننده» نامید. اظهارات خانم یلن، با احساسات گسترده عمومی در آمریکا متضاد است. تصور عموم مردم این است که اقتصاد آمریکا در یک مسیر اشتباه حرکت می‌کند؛ چون قدرت خرید خانواده‌ها هر روز کمتر می‌شود.

در حال حاضر تورم، به بیشترین مقدار خود در 40 سال اخیر رسیده است. قیمت‌های مصرف‌کننده، در سال 2021 حدود 7 درصد رشد کرد که بیشترین رشد سالانه از 1982 تاکنون به‌حساب می‌آید. این تورم، از محدودیت‌های عرضه در دوران همه‌گیری و بسته‌های مشوق اقتصادی دولتی برای حمایت از خانواده‌ها و کسب‌وکارها نشئت می‌گیرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به‌خاطر نارضایتی عمومی از وضعیت اقتصادی، محبوبیت خود را از دست ‌داده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دو سوم آمریکایی‌ها، تصور می‌کنند که رئیس‌جمهورشان به‌اندازه کافی روی مسئله تورم تمرکز نمی‌کند. در همین حال شاخص تمایلات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه نوامبر، به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر رسید.

استدلال جنت یلن این است که دولت بایدن، به دنبال رشد اقتصادی بلندمدت از طریق اقتصاد مدرن سمت عرضه است. این مدل اقتصادی بر سرمایه‌گذاری عمومی در زیرساخت‌ها و نیروی کار تکیه دارد و هدف آن، حفاظت از محیط زیست است.

وی با اشاره به برنامه 10 ساله‌ هزینه‌ای بایدن گفت: «با توجه‌ به بسته زیرساختی و طرح پیشنهادی بازسازی بهتر، آینده روشنی پیش‌رو داریم. این سیاست‌ها در کنار هم، یک توسعه مدرن سمت عرضه را ایجاد می‌کند و به رشد بلندمدت پایدار منتهی می‌شود.»

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.