اوج‌گیری دلار آمریکا به‌واسطه سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو

0 نظر 05 اردیبهشت 1401 زمان مطالعه : دقیقه

فدرال رزرو

به‌تازگی دلار آمریکا همزمان با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید. این در حالی است که سرمایه‌گذاران هم خود را برای چند افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آماده می‌کنند.

بازارها، افزایش نرخ بهره 0.5 درصدی نرخ بهره در نشست ماه آینده فدرال رزرو و افزایش کلی 2.15 درصدی نرخ بهره در سال 2022 را با احتمال 96 درصدی هضم کرده‌اند؛ این موضوع، از دلار حمایت می‌کند.

چندی پیش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید. این موضوع، دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید. این موضوع، تضاد بین سیاست‌های پولی انقباضی فدرال رزرو و سیاست‌های پولی بیش از حد تسهیلی بانک مرکزی ژاپن را نشان می‌دهد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به بیشترین مقدار در سه سال گذشته (2.884 %) رسید.

شاخص دلار، معیاری برای سنجش ارزش دلار در برابر شش ارز اصلی، به 100.86 رسید که بالاترین مقدار از آوریل 2020 تاکنون محسوب می‌شود. این شاخص آخرین بار با افزایش 0.3 درصدی به 100.77 رسیده بود.

خوان پرز، مدیر معاملات فارکس در مجموعه Monex USA در واشنگتن اظهار داشت: «از نظر تاریخی می‌دانیم که وقتی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره و سیاست‌های انقباضی برنامه‌ریزی می‌کند، در طول این چرخه‌ها، ارزش دلار کاهش می‌یابد ولی در حال حاضر، احتمال کمی برای کاهش ارزش دلار وجود دارد.»

بر اساس محاسبات رویترز و اطلاعات کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا که چندی پیش منتشر شد؛ موقعیت‌های خرید دلار آمریکا توسط سفته‌بازان، برای دومین هفته متوالی کاهش یافت. در هفته منتهی به 12 آوریل، ارزش موقعیت‌های خرید دلار آمریکا، 13.22 میلیارد دلار برآورد شد.

پوزیشن‌گیری این ارز، حس واضحی از کاهش تمایلات صعودی دلار آمریکا را در خود ندارد. این در حالی است که افت مداوم ارزش فرانک سوئیس و ین ژاپن، برتری بازده دلار آمریکا نسبت به این دو ارز را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که بانک‌های مرکزی سوئیس و ژاپن هنوز وارد فاز سیاست‌های انقباضی نشده‌اند.

 

 

از سوی دیگر ین در مقابل دلار به پایین‌ترین سطح در 20 سال گذشته رسید. هاروکیدو کورودا رئیس بانک مرکزی ژاپن و شونیچی سوزوکی وزیر دارایی این کشور، از روند تضعیف ارزش ین ابراز نگرانی کردند.

ماریوس هاجیکریاکوس، تحلیلگر ارشد سرمایه‌گذاری در بروکر فارکس XM، در یادداشت تحقیقاتی خود نوشت: «گمانه‌زنی‌هایی در مورد مداخله فارکس برای محافظت از ین وجود دارد. البته بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی بیفتد. ژاپن باید به‌تنهایی برای مداخله اقدام کند؛ زیرا آمریکایی و اروپایی‌ها با تضعیف ارزهای خود در این شرایط تورمی موافق نیستند.»

برگرفته از http://cwg.li/7tNPN

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.