منظور بانک مرکزی اروپا از تغییرات تدریجی

0 نظر 22 تیر 1401 زمان مطالعه : دقیقه

تغییرات تدریجی

بر اساس گزارش آخرین نشست شورای حکام بانک مرکزی اروپا، رویکرد تغییرات تدریجی این بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره، لزوماً به‌معنای اقدامات آهسته و گام‌های کوچک نیست. مقامات بانک مرکزی اروپا تأکید کردند که باید از هرگونه تصور تدریجی که مانع از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره می‌شود، اجتناب کرد؛ چرا که این امر سایر اصول این بانک مرکزی مانند اختیاری بودن و وابستگی به داده‌ها را زیر سوال می‌برد. در حال حاضر اکثر مقامات این بانک با افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه جولای موافق هستند اما برخی از اعضا خواهان افزایش بیشتر نرخ بهره (افزایش 0.5 درصدی) در این نشست بودند.

گزارش نشست بانک مرکزی اروپا در 8 و 9 ژوئن نشان داد که اعضای این مجموعه با هم بر سر این مسئله که «تغییرات تدریجی لزوماً به‌معنای اقدام آهسته و گام‌های کوچک نیست» توافق دارند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2024 تورم بالای 2 درصد باقی خواهد ماند و همین موضوع بانک مرکزی اروپا را متعهد به ادامه مسیر افزایش نرخ بهره می‌کند. در حال حاضر نیز تورم به اوج خود رسیده است؛ به همین دلیل این بانک مرکزی قصد افزایش مجدد نرخ بهره در ماه سپتامبر را دارد.یکی از مشکلات اروپا، احتمال متوقف شدن صادرات انرژی از جانب روسیه در فصل زمستان است و برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا تا چه حد می‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد؟ با این رویدادها و روند کنونی، مسیر بهبود اقتصادی کشورهای اتحادیه اروپا با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

ریسک‌های مربوط به چشم‌انداز تورم در ابتدا صعودی دیده می‌شد و برخی از سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بودند که سه معیار اصلی برای افزایش نرخ بهره که در «راهنمای بانک مرکزی در خصوص مسیر نرخ بهره» تعیین شده بود، تا حدودی برآورده شده است.

در صورت تأخیر در افزایش نرخ بهره، این بانک مرکزی ناچار به افزایش نرخ بهره به میزان بیشتری در ماه‌های بعدی و فصل سوم سال 2022 خواهد بود.

 

 

افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره

مقامات بانک مرکزی اروپا از جمله مارتینز کازکس و گدیمناس سیمکس در تلاش برای افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره هستند تا از فشارهای قیمتی موجود در منطقه اروپا کاسته شود. در ماه ژوئن، تورم در این منطقه به رکورد 8.6 درصد رسید. البته استقبال چندانی از افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره نشد. نگرانی‌ها درمورد افزایش بازده اوراق قرضه دولتی و افزایش اسپرد در کشورهای ضعیف‌تر عضو این اتحادیه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

در نشست ژوئن بانک مرکزی اروپا به ابزاری برای جلوگیری از بخش بخش شدن بازار اشاره شد. این ابزار با نیاز به کنترل فشارهای تورمی در تضاد نیست و می‌تواند به شورای حکام کمک کند در صورت لزوم، فرایند عادی‌سازی سیاست‌های پولی را با سرعت بیشتری پیش ببرند. کار روی این ابزار در حال انجام با تمام توان است.

اخیراً سیاست‌گذاران به اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا و بانک‌های مرکزی ملی اعلام کردند که باید برنامه جدیدی برای خرید اوراق قرضه طراحی کنند. ابزار مذکور که قرار بود در نشست 20 و 21 جولای موردبررسی قرار گیرد، در حال حاضر از سوی افراد آگاه، نوعی مکانیزم محافظت در دوره گذار
(Transmission Protection Mechanism) به حساب می‌آید. بسیاری از جزئیات درمورد این ابزار، مشخص نیست. برای مثال مشخص نیست بانک مرکزی چگونه به این اطمینان خواهد رسید که خرید دارایی‌ها تلاش برای حذف محرک‌های پولی را با مشکل روبه‌رو نخواهد کرد.

برگرفته از http://cwg.li/SC4Qp

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.