شتاب گیری تورم با شروع سال میلادی

0 نظر 08 اسفند 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

انتشار داده‌های تورمی و خالص شاخص PCE بالاتر از انتظارات، فدرال رزرو را در شرایط دشواری قرار دارد و کار گروه FOMC برای مهار وضعیت فعلی، چاره‌ای جز ادامه دادن به افزایش نرخ بهره ندارد، همچنین علت افزایش تورم در ماه ژانویه را می‌توان در افزایش 2 درصدی بهای انرژی یافت. برآیند این موارد نشان می‌دهد فدرال رزرو برای مهار شرایط چاره‌ای جز ادامه دادن روند افزایش نرخ بهره تا تابستان سال جاری ندارد و احتمالاً در نشست آتی کار گروه FOMC، شاهد افزایش 25 واحدی نرخ بهره خواهیم بود.


 انتشار داده‌های تورمی و خالص شاخص PCE بالاتر از انتظارات، فدرال رزرو را در شرایط دشوار و پیچیده‌ای قرار داده است. به نظر می‌رسد کار گروه FOMC برای مهار وضعیت فعلی، چاره‌ای جز ادامه دادن به افزایش نرخ بهره ندارد.

 جمعه گذشته خالص شاخص هزینه‌های مصرف شخصی بدون احتساب خوراک و انرژی، 0.6% منتشر شد. انتظار می‌رفت این شاخص در محدوده 0.5% منتشر شود؛ اما در حالی که مقدار این شاخص در ماه دسامبر 0.4% گزارش شده بود، این مقدار در ماه ژانویه به 0.6% افزایش یافت. این شاخص نسبت به مقدار مشابه سال قبل نیز با رشد 4.7 درصدی روبه‌رو شده است. تورم کل نیز 0.6% و نسبت به سال گذشته 4.4% منتشر شده است. در حالی که این مقادیر در ماه دسامبر به‌ترتیب 0.2% و 5.3% گزارش شده بودند.

 علت افزایش تورم در ماه ژانویه را می‌توان در افزایش 2 درصدی بهای انرژی یافت. البته دستمزدها، پس‌انداز و مخارج مصرف‌کننده نیز از جمله عوامل دیگری بودند که با افزایش به‌ترتیب 1.4%، 4.7% و 1.8%، در این امر تاثیر گذاشتند.

 به محض انتشار این داده‌ها، بازار با ریزش مواجه شد و Dow Jones نیز 500 واحد افت پیدا کرد.

 برآیند این موارد نشان می‌دهد فدرال رزرو برای مهار شرایط چاره‌ای جز ادامه دادن روند افزایش نرخ بهره تا تابستان سال جاری پیشروی خود ندارد و احتمالاً در نشست آتی کار گروه FOMC، شاهد افزایش 25 واحدی نرخ بهره خواهیم بود.

برگرفته از cwg.li/ag5v3

 
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.