تاثیر انتخاب ریشی سوناک به‌ نخست‌وزیری انگلستان

0 نظر 04 آبان 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه

پس از انتخاب سوناک به نخست‌وزیری، اوراق قرضه دولتی بریتانیا کمی تقویت شد. انتظار می‌رود انتصاب تاثیر زیادی در تحکیم امور اقتصادی داشته باشد و از اشتباهات همتایان پیشین خود اجتناب کند. اکنون نوبت بانک مرکزی انگلستان است تا متناسب با سیاست‌های نخست‌وزیر فعلی، تصمیمات خود را بهینه سازد. با این حال همچنان احتمال افزایش نرخ بهره به‌منظور تقویت پوند توسط بانک مرکزی انگلستان وجود دارد؛ زیرا پایداری و ثبات پوند انگلستان، پایه و اساس تغییر نرخ بهره و کاهش میزان آن خواهد بود. اگرچه این بانک از سال گذشته چرخه افزایش نرخ بهره را آغاز کرده است، اما هنوز نتوانسته افراد را متقاعد سازد که موافق سیاست‌های سختگیرانه برای افزایش نرخ بهره نیست.

پس از آنکه ریشی سوناک، به سمت نخست‌وزیری رسید، اوراق قرضه دولتی بریتانیا کمی تقویت شد. با این حال انتظار می‌رود انتصاب این سیاست‌مدار بریتانیایی که پیش‌تر به‌عنوان رئیس خزانه‌داری مشغول به کار بوده، تاثیر زیادی در تحکیم امور اقتصادی امروزی داشته باشد و از بروز اشتباهات همتایان پیشین خود اجتناب نماید.

پس از این اتفاق، نوبت بانک مرکزی انگلستان است تا متناسب با سیاست‌های نخست‌وزیر فعلی، تصمیمات خود را بهینه سازد؛ چراکه منحنی سودآوری، ارزش حد نهایی نرخ بهره را در حدود 5% نشان می‌دهد. از طرفی، این منحنی اجازه افت بیشتر از 4% را به نرخ بازده 10 ساله دولت بریتانیا نمی‌دهد.

صرف ریسک سیاسی اوراق قرضه دولتی نیز تضعیف شده است. همین امر باعث شده تا عملکرد آن‌ها نسبت به بازده 10 ساله خزانه، به میزان 30 واحد و نسبت به اوراق بهادار 10 ساله وام، به میزان 20 واحد بهتر باشد. با این حال، اگر واقع‌بین باشیم، منحنی اوراق قرضه کوتاه‌مدت و بلندمدت، هر دو کاهش پیدا خواهند کرد.

با این وجود، همچنان احتمال افزایش نرخ بهره به‌منظور تقویت پوند توسط بانک مرکزی انگلستان وجود دارد؛ زیرا پایداری و ثبات پوند انگلستان، پایه و اساس تغییر نرخ بهره و کاهش میزان آن خواهد بود. اگرچه این بانک از سال گذشته چرخه افزایش نرخ بهره را آغاز کرده است، اما هنوز نتوانسته افراد را متقاعد سازد که موافق سیاست‌های سختگیرانه برای افزایش نرخ بهره نیست.

 

افزایش نرخ بهره به‌منظور تقویت پوند توسط بانک مرکزی انگلستان

 

بررسی مواضع فدرال رزرو همزمان با انتصاب ریشی سوناک

با توجه به مقاله روز جمعه وال استریت ژورنال در رابطه با فدرال رزرو و عدم‌توانایی منحنی بازده خزانه‌داری 2s-10s آمریکا در ادامه دادن روند صعودی خود، می‌توان این انتظار را داشت که فدرال رزرو نسبت به نرخ بهره مواضع نرم‌تری اتخاذ خواهد کرد. بررسی شیب این نمودار نیز نشان‌دهنده آن است که سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، کم‌رنگ‌تر از قبل شده است.

تا زمانی که با رکود اقتصادی مواجه هستیم و امور مالی به پایداری نرسیده‌اند، توقف سیاست‌های انقباضی کمی برای فدرال رزرو دشوار به نظر می‌رسد. با این حال، تا نشست بعدی کمیسیون FOMC در ماه آینده، نمی‌توان پیشبینی واضحی نسبت به سیاست‌ها و تصمیمات بانک‌های بزرگ داشت.

برگرفته از http://cwg.li/P6F3Q

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.