فدرال رزرو تمایلی به کاهش سیاست های انقباضی ندارد

0 نظر 07 آذر 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه

اعضای کمیته FOMC در نشست ماه نوامبر خود اعلام کردند که تمایلی برای کاهش سیاست های انقباضی خود ندارد.

 با این حال، جزئیات نشست اخیر فدرال رزرو که در 23 نوامبر انتشار یافت، احتمال دیگری در بازار به وجود آمد و آن هم کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط این بانک بود. دو نکته مهمی که در جزئیات این نشست عنوان شد، عبارتند از:

  1. اکثر اعضای این کمیته بر این باورند که در شرایط پیش‌رو کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، مناسب‌تر خواهد بود.
  2. چندین تن از مشارکت‌کنندگان اعلام کردند که ارزیابی آن‌ها از حد نهایی نرخ بهره، تا حدودی بالاتری از مقداری بود که آن‌ها پیش‌تر انتظار داشتند.

نکته اول به این موضوع اشاره دارد که کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، مورد حمایت بسیاری از اعضای این کمیته است. در واقع، گزارش CPI ماه اکتبر نشان‌دهنده این امر بود که احتمال دارد فدرال رزرو از مواضع خود پایین آمده و سیاست‌های سختگیرانه خود را کاهش دهد. شاخص CPI نشان داد که افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه دسامبر محتمل‌تر به نظر می‌رسد و پس از آن نیز شاهد افزایش 25 واحدی در ماه ژانویه 2023 خواهیم بود.

نکته دوم، اجماعی است که میان اعضا بر سر افزایش نرخ بهره وجود دارد. جرمی پاول در بیانیه خود که بعد از نشست انتشار یافت، اعلام کرد که افزایش نرخ بهره همچنان ادامه‌دار خواهد بود. او همچنین در کنفرانس مطبوعاتی ماه نوامبر نیز اظهار داشت که بر اساس انتظارات او، نرخ بهره با سرعت پیشین خود افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد صحبت‌های جرمی پاول با انتظارات بسیاری از اعضای این کمیته در تضاد است. بدون شک مشارکت‌کنندگان فراوانی همانند جرمی پاول بر این باورند که افزایش نرخ بهره با سرعت فعلی، مناسب به نظر می‌رسد، اما تعداد اعضایی که موافق کاهش سیاست های انقباضی سخت‌گیرانه توسط این بانک هستند، به نظر بیشتر می‌آید.

 

کاهش سیاست های انقباضی

 

در حال حاضر قراردادهای آتی نرخ بهره فدرال رزرو یک نقطه اوج در سطح 5% رو لحاظ کردند. اما با این حال پس از انتشار جزئیات نشست اخیر فدرال رزرو، احتمال افرایش نرخ بهره با سرعت­ پیشین، کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

شاخص CPI در ماه اکتبر بهتر از انتظارات منتشر شد. عده‌ای بر این باور بودند که این گزارش می‌تواند سیاست‌های پولی فدرال رزرو را تحت‌الشعاع قرار داده و این بانک را مجاب به از میان برداشتن سیاست‌های انقباضی سرسختانه خود کند. در حالی که جرمی پاول در این رابطه اظهار داشت که تصمیمات این بانک بر مبنای تنها یک گزارش مثبت تغییر نخواهد کرد.

علاوه بر آن، اگرچه دلار اخیرا روند نزولی داشت، اما این اقدامات فدرال رزرو باعث می‌شود تا چشم‌انداز پیشروی این ارز، با توجه به شرایط موجود در جهان، علی‌الخصوص اروپا و چین، در چندین ماه آینده بهتر باشد. از سوی دیگر، احتمال دارد شاخص دلار در کوتاه‌مدت به پایین‌تر از 105 برسد؛ اما قطعا در بلندمدت کمتر از 105 نخواهد ماند.

برگرفته از think.ing.com

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.