چگونه با احساس ترس در معامله‌ گری کنار بیاییم؟

0 نظر 13 دی 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه

اگر بیش از 5 معامله شما به‌صورت پیاپی زیان ده شوند، چه می‌کنید؟ به احساساتی نظیر ترس، تردید، دودلی و ... اجازه می‌دهید با ایجاد خلل در آرامش روانی‌تان، شما را از حرفه معامله‌گری دلسرد نمایند؟ یا به مسیر و حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اید، علی‌رغم سختی‌ها و چالش‌های آن، پایبند می‌مانید؟

پول، اساسی‌ترین ابزاری است که برای حضور و فعالیت در این حوزه نیازمندید. به همین دلیل، بسیار طبیعی است که پیش از ورود به معاملات و حین انجام آن‌ها، برای مثال در شرایطی که فکر می‌کنید ممکن است از یک موقعیت بالقوه جا بمانید یا از کارکرد درست استراتژی خود اطمینان ندارید، احساس ترس، کلید آرامش روانتان را در دست بگیرد. 
در چنین موقعیت‌هایی، احتمالا حذف احساسات را منطقی‌ترین راه برای روند معاملات می‌دانید؛ در حالی که این گونه نیست.

از تجربه احساس ترس در معامله گری نترسید

همان طور که در مقاله‌های پیشین متوجه شدیم، راه فراری از احساسات وجود ندارد. در واقع، اگر به رفتارها و واکنش‌های خود به‌عنوان یک معامله‌گر بنگرید، متوجه خواهید شد که تمامی آن‌ها نشات گرفته از احساسات بوده و این هیجانات و احساسات هستند که بازخوردهای هر لحظه معامله‌گران را شکل می‌دهد. 
از سوی دیگر، معامله‌گران قادرند در یک چشم‌برهم‌زدنی، همه سرمایه خود را در معاملات از دست دهند و این احساس ترس است که معامله‌گر را مجاب به مدیریت ریسک‌های موجود در هر موقعیت معاملاتی می‌کند. 
اگرچه، تاثیرات مخرب ترس به این جا ختم نمی‌شود.

 

 احساس ترس در معامله گری

 

ترس چه تاثیرات دیگری بر معاملات خواهد گذاشت؟ 

ناتوانی در انتخاب استراتژی معامله‌گری صحیح

معامله‌گران معمولا زمانی دچار ترس خواهند شد که به یک استراتژی صحیح پایبند نباشند. در چنین شرایطی، معاملات بر اساس قوانین و قواعد ازپیش‌ارزیابی‌شده پیش نخواهد رفت. به همین دلیل، نحوه انتخاب موقعیت بالقوه در هر معامله نیز متفاوت از دیگری خواهد بود.
در این شرایط، معامله‌گر در هر معامله، تجربه‌ای کسب نمی‌کند و این روند برای او هیچ فرقی با قمار نخواهد داشت. نتیجه این امر نیز تجربه احساسی نظیر ترس و بالا رفتن احتمال زیان‌ده شدن موقعیت موردنظر است.

عدم‌ اعتماد به تحلیل‌ها

ترسی که سرتاسر فرآیند معامله‌گری افراد را فرا می‌گیرد، باعث می‌شود معامله‌گر به‌منظور پیشگیری از دست دادن سرمایه، برای تحلیل خود وزنی قائل نشده و از سیگنال‌های بی‌پایه و شایعات کذب برای معاملات خود استفاده نماید. به همین دلیل است که این دست از معامله‌گران، نتیجه مطلوبی از معاملات خود به دست نمی‌آورند. 

چگونه می‌توان بر احساس ترس در معامله‌گری غلبه کرد؟

1.   بپذیرید که همواره احساس ترس در معامله‌گری وجود خواهد داشت

همان‌طور که در مقالات پیشین متوجه شدیم، احساسات بخشی از فرآیند معامله‌گری هستند. در واقع، احساسات از جمله خصیصه‌های بنیادین یک انسان است و تصمیماتی که بدون احساسات اتخاذ شوند، بهینه نخواهند بود؛ بنابراین، سرکوب احساسات تنها باعث می‌شود احساسات شدت یابند. 

2.   دلیل ترس را بیابید

دلیل برانگیخته شدن احساس ترس در هر معامله‌گر، متفاوت از دیگری است. ازاین‌رو، دلیل پیدایش چنین احساسی را درون خود جویا شوید. یافتن دلیل به شما کمک می‌کند تا راه‌حلی در خور شرایط بیابید.
به‌خاطر داشته باشید که دلیل ترس در هر معامله را یادداشت کنید. با این کار در هر لحظه، راهکار مناسبی برای مهار این احساس در دست خواهید داشت. 

 

 علت ترس در معامله گری

 

3.   با رسیدن به نقطه پذیرش راه‌حل‌ها آشکار می‌شوند

انکار ترس باعث می‌شود به‌صورت ناخودآگاه این احساس را در خود پنهان کرده و قدمی برای مهار آن برندارید. در حالی که ترس و دیگر احساسات در تمامی مراحل معامله‌گری حضور دارند. به همین دلیل، طبیعت وجودی خود را بپذیرید و به‌دنبال راهکاری برای تسلط بر آن باشید.

4.   به‌جای سرکوب، از این احساس در جهت مثبت استفاده کنید

ترس، به مقدار کنترل‌شده، کمک‌کننده است. اگر ترس زیان‌ده شدن معاملات وجود نداشته باشد، ریسک هر معامله را مدیریت نخواهید کرد. از سوی دیگر، توجه به این احساس باعث می‌شود تحلیل‌های خود را بیشتر مورد ارزیابی قرار دهید. البته همواره توجه داشته باشید که در این احساس دچار افراط نشده و سطح آن را تحت مدیریت خود داشته باشید.
سخن پایانی
ترس یکی از مؤلفه‌های احساسی است که هر معامله‌گری در روند معاملات خود تجربه خواهد کرد. در واقع، این هنر شما به‌عنوان یک معامله‌گر است که با یافتن منشأ آن‌ها، از تاثیر مخرب احساس ترس در معاملات جلوگیری کرده و با بستن راه نفوذ آن در تصمیمات منطقی، بر آن مسلط شوید. 

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.