رکود اقتصادی، محتمل تر از همیشه، نه قطعی!

0 نظر 07 دی 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

اقتصاددانان از بالا بودن احتمال بروز رکود اقتصادی هشدار می‌دهند و افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند احتمال رکود را تشدید کند.


رکود اقتصادی در کشورها همواره در شرایطی اتفاق می‌افتاد که کسی انتظار وقوع آن را نمیداد‌. اما در حال حاضر، همه اقتصاددانان در هر شبکه‌ای از تلویزیون، بالا بودن احتمال بروز آن را هشدار می‌دهند.

این‌ها سخنان مارک زندی، مدیرعامل شرکت Moody's Analytics، است. او اعتقاد دارد چنین امری در تاریخ مسائل اقتصادی تا به امروز بی‌سابقه بوده است. با این حال، چه دلیلی به این رکود دامن می‌زند؟

بدون شک افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند احتمال رکود را تشدید کند. به‌گونه‌ای که احتمال می‌رود حد نهایی نرخ بهره تا اوایل سال آینده به ۵‌.۱٪ برسد.

از سوی دیگر، افزایش نقدینگی بازار توسط این بانک مرکزی به میزان تریلیون‌ها دلار، وقوع این امر را تقویت کرده است.

 رکود اقتصادی تنها امری نیست که نرخ بهره، احتمال وقوع آن را افزایش داده است‌. این اتفاق بر بازار مسکن و مستغلات نیز تاثیر منفی داشته است. این بازار برای دهمین ماه متوالی روند نزولی خود را ادامه داد. از نوامبر سال گذشته نیز ۳۵.۴٪ نیز افت داشته‌ است. نرخ وام مسکن نیز نزدیک به ۷٪ بوده و تمامی این موارد، وخامت این بازار را نشان می‌دهد.

مارک زندی در رابطه با رفع این مسائل اعتقاد دارد که فدرال رزرو برای مبارزه با تورم است که دست به افزایش نرخ بهره زده است و با توجه به دیدگاه سختگیرانه‌ای که از این بانک تا به امروز دیده‌ایم، بعید است که شاهد فرود نرم از آن‌ها باشیم. البته فدرال رزرو همواره در صورت عملکرد بهتر شرایط، سیاست‌های سختگیرانه و انقباضی خود را ادامه داده است.

 برگرفته از cnbc.com

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.