نرخ بهره در استرالیا 25 واحد افزایش خواهد داشت

0 نظر 05 بهمن 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

بر اساس داده‌ها، در ماه دسامبر تورم استرالیا بیشتر از مقدار مورد انتظار انتشار یافت. علت افزایش هزینه‌ها در این ماه نیز به همین دلیل بوده است. البته توجه داشته باشید که هزینه‌های سفر در دسامبر 2021 نسبت به ماه پیشین خود با افزایش 10.8 درصدی روبه‌رو شده بود؛ در حالی که مقدار این شاخصه در دسامبر 2022 نسبت به ماه پیشین خود 27% افزایش یافت. علاوه بر آن، شاخصه‌های مسکن و مستغلات، پوشاک، امور مالی، میوه‌جات و... نیز رشد یافته‌اند؛ اگرچه سوخت و حمل‌و نقل، از جمله مواردی بودند که میزان آن‌ها کاهش یافت. آموزش نیز تنها موردی بود که بدون تغییر باقی ماند. برآیند این موارد نشان می‌دهد بانک مرکزی استرالیا چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره در نشست بعدی خود ندارد و انتظار می‌رود با افزایش 25 واحدی نرخ بهره در دو جلسه آینده این بانک مواجه شویم. البته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که به‌محض آنکه نرخ بهره به 3.6% برسد، بانک مرکزی استرالیا روند افزایشی خود را متوقف خواهد کرد. اما همچنان این احتمال وجود دارد که روند افزایشی پس رسیدن حد نهایی نرخ بهره به 4.1% متوقف شود.


بر اساس داده‌ها، تورم ماه دسامبر در استرالیا بیشتر از مقدار مورد انتظار انتشار یافت. مطابق با این آمار، تورم در این ماه، 8.4% در مقیاس سالانه اعلام شد. البته بازه زمانی که پشت سر گذاشتیم نیز در افزایش این میزان قطعاً بی‌تاثیر نبوده است.

ماه دسامبر به‌دلیل آغاز سال نو میلادی و تعطیلات رسمی فراوان در این بازه زمانی، میزان سفر و تفریحات در استرالیا با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است. علت افزایش هزینه‌ها در این ماه نیز به همین دلیل بوده است. البته توجه داشته باشید که هزینه‌های سفر در دسامبر 2021 نسبت به ماه پیشین خود با افزایش 10.8 درصدی روبه‌رو شده بود؛ در حالی که مقدار این شاخصه در دسامبر 2022 نسبت به ماه پیشین خود 27% افزایش یافت. علاوه بر آن، شاخصه‌های مسکن و مستغلات، پوشاک، امور مالی، میوه‌جات و ... نیز رشد یافته‌اند؛ اگرچه سوخت و حمل‌ونقل، از جمله مواردی بودند که میزان آن‌ها کاهش یافت. آموزش نیز تنها موردی بود که بدون تغییر باقی ماند.

افزایش میزان تورم، بازده اوراق قرضه دولتی را نیز تحت‌تأثیر قرار داد. پس از اعلام این گزارش‌ها، بازده ده‌ساله اوراق قرضه دولتی استرالیا نسبت به کف روز گذشته، در حدود 13 واحد افزایش یافته است.

برآیند این موارد نشان می‌دهد بانک مرکزی استرالیا چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره در نشست بعدی خود ندارد و انتظار می‌رود با افزایش 25 واحدی نرخ بهره در دو جلسه آینده این بانک مواجه شویم. البته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که به‌محض آنکه نرخ بهره به 3.6% برسد، بانک مرکزی استرالیا روند افزایشی خود را متوقف خواهد کرد. اما همچنان این احتمال وجود دارد که روند افزایشی پس رسیدن حد نهایی نرخ بهره به 4.1% متوقف شود.

برگرفته از cwg.li/rqCjv

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.