3 نشانه کاهش رشد اقتصادی آمریکا

0 نظر 17 خرداد 1401 زمان مطالعه : دقیقه

رشد اقتصادی آمریکا

در گفتگوهای بین سرمایه‌گذاران، ترس و نگرانی از اینکه ایالات متحده وارد رکود می‌شود، غالب است. این موضوع‌، دولت بایدن را که در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای سنا و کنگره در پاییز سال جاری است؛ در معرض خطر قرار خواهد داد. در این میان نشانه‌های موجود مشخص می‌سازد که رشد اقتصادی آمریکا روند نزولی دارد و همین مسئله چالش‌های جدیدی را فراروی شرکت‌ها و کارکنان قرار می‌دهد.
این کاهش رشد اقتصادی می‌تواند در میان‌مدت به فدرال رزرو کمک کند؛ زیرا این بانک مرکزی تلاش دارد تا حمایت‌های مربوط به دوران کرونا را متوقف سازد و بدون ایجاد یک شوک، تورم را تحت‌کنترل خود درآورد. در این مقاله، سه شاخص یا اندیکاتور را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهد موتور اقتصادی آمریکا بسیار کندتر از روزهای رفع محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا، کار می‌کند.

1. بازار کار

گزارش اشتغال آمریکا در ماه می نشان داد که در ماه گذشته 390 هزار موقعیت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده که عدد قابل‌توجهی است و خیلی بالاتر از حدی است که انتظار می‌رفت. البته تعداد این مشاغل، کمتر از 428 هزار موقعیت شغلی جدیدی است که در ماه آوریل ایجاد شد. در سال گذشته، هر ماه تقریباً 450 تا 650 هزار شغل جدید به اقتصاد آمریکا اضافه می‌شد.

2. بازار مسکن

هزینه‌های استقراض به‌دلیل تصمیم فدرال رزرو مبنی بر شروع فرایند افزایش نرخ بهره، بالا رفته است. وام مسکن 30 ساله با نرخ بهره ثابت در هفته منتهی به 2 ژوئن، به‌طور متوسط به 5.09 % رسید. در مدت مشابه سال گذشته، این نرخ، 2.99 % بود. این مسئله برخی از خریداران احتمالی مسکن را از بازار خارج می‌سازد و به کاهش تقاضای بالای موجود برای مسکن کمک می‌کند. در ماه آوریل، فروش مسکن در ایالات متحده برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

3. گزارش موسوم به کتاب بژ (The Beige Book)

گزارش کتاب بژ، خلاصه‌ای از وضعیت اقتصادی آمریکاست که توسط فدرال رزرو تهیه می‌شود. نظرسنجی اخیر فدرال رزرو از شرایط اقتصادی نشان داد که 12 منطقه اقتصادی این کشور، شاهد رشد اقتصادی بوده‌اند ولی تأثیر شرایط مالی سخت‌تر، به‌مرور آشکار می‌شود.
قراردادهای مربوط به خرید و فروش املاک مسکونی کاهش یافت؛ زیرا خریداران با افزایش قیمت و رشد نرخ بهره مواجه شدند. هشت منطقه اقتصادی آمریکا گزارش دادند که انتظارات در مورد رشد اقتصادی در آینده افت کرده است و سه منطقه هم به‌صورت آشکار، نگرانی خود در مورد تورم  را ابراز کردند.
قیمت‌ها همچنان دارد به رشد خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش از انجمن ملی مشاوران املاک، میانگین قیمت یک منزل در ماه آوریل به رکورد 391200 دلار رسید که نسبت به سال گذشته 14.8 % رشد کرد. 
جیمی دایمن، مدیرعامل مجموعه جی.پی.مورگان چیس (JPMorgan Chase)، برجسته‌ترین مدیر اجرایی در وال استریت، به‌تازگی هشدار داد که این مجموعه خود را برای یک طوفان اقتصادی آماده می‌کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد در جهان هم اخیراً این زنگ خطر را به صدا درآورد. او اظهار داشت که احساس بسیار بدی در مورد اقتصاد دارد و مصمم است که حدود 10 % از مشاغل فعال در حوزه تولید خودروهای برقی را کاهش دهد.
تسلا و کارخانه‌های زیرمجموعه آن در پایان سال 2021، حدود100 هزار نفر را استخدام کردند و تصمیم فعلی او برای کاهش نیروهای کار، می‌تواند نگران‌کننده باشد. احساس بد او در مورد اقتصاد ممکن است به‌واسطه احساسات منفی مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و برخی اقتصاددانان باشد. 
 

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.