5 عادت ساده برای مدیریت ریسک در معامله گری

0 نظر 11 خرداد 1401 زمان مطالعه : 4 دقیقه

معامله گری الکترونیکی، انجام معاملات را برای معامله گران آسان کرده است و این سهولت معامله گری باعث افزایش احتمال دستورات اشتباه به میزان چشمگیری نیز خواهد شد. معامله‌ گری یکی از مشاغلی است که زیان کردن در آن بسیار آسان است.  شما وارد پلتفرم معاملاتی خود شده و تلاش می‌کنید که چند پیپ سود کنید؛ اما معمولا فراموش می کنید که باید در ابتدا شیوه های اولیه مدیریت ریسک در معامله گری را رعایت کنید.

مدیریت ریسک در معامله گری

معامله‌ گری یکی از مشاغلی است که زیان کردن در آن بسیار آسان است.  شما وارد پلتفرم معاملاتی خود شده و تلاش می‌کنید که چند پیپ سود کنید؛ اما معمولا فراموش می‌کنید که باید در ابتدا شیوه‌های اولیه مدیریت ریسک در معامله گری را رعایت کنید.
 در ادامه به پنج مورد از متداول‌ترین عادت‌هایی که به شما کمک می‌کند میزان مواجهه با ریسک خود را کنترل کنید، بیان می‌کنیم.

1. سفارش‌های خود را دو، سه و حتی چهار بار چک کنید.

معامله‌گری الکترونیکی، انجام معاملات را برای معامله‌گران آسان کرده است و این سهولت معامله‌گری باعث افزایش احتمال دستورات اشتباه به میزان چشمگیری نیز خواهد شد. 
در صورتی که سفارش‌های خود را به درستی وارد نکنید، داشتن یک پلن معامله‌گری درست و سنجیده بی‌فایده خواهد بود.
در ماه می سال 2010، بازار سهام ایالات متحده به‌دلیل پدیده «انگشت چاق» سقوط چشمگیری را تجربه کرد. در آن واقعه، یک معامله‌گر در یک شرکت معاملاتی بزرگ، به اشتباه 16 میلیارد دلار قراردادآتی را به‌جای 16 میلیون دلار فروخت. سایر معامله‌گران  با دیدن این سفارش، تصور کردند اتفاق مهمی رخ داده است و به همین دلیل اقدام به فروش کردند. همین ماجرای ساده باعث شد که ارزش بازار سهام آمریکا، در یک روز 1 تریلیون دلار ریزش کند. نیازی به گفتن نیست که آن شرکت معاملاتی بزرگ و همچنین آن‌هایی که سهام خود را نگه داشتند، پول زیادی را از دست دادند.
بنابراین بررسی دوباره، سه باره و حتی چهار باره سفارش‌ها بسیار موثر و حائز همیت است و از اشتباهات پرهزینه و زیان‌بار جلوگیری می‌کند. سعی کنید بررسی سفارش‌ها را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. این کار تنها چند ثانیه از شما زمان می‌گیرد.

2. همیشه یک پلن معامله‌ گری برای خود داشته باشید.

تصور می‌کنید که همه معامله‌گران، یک پلن معامله‌ گری دارند و بر اساس آن معامله می‌کنند؟ باید بگوییم متأسفانه اکثر معامله‌گران هیچ پلنی ندارند و به‌صورت کاملاً ناگهانی و هیجانی وارد یک معامله یا از آن خارج می‌شوند.
یک سری از معامله‌گران کاملاً با تکیه بر احساسات، به‌طور غیرمنطقی و بدون هیچ فکری معامله می‌کنند. اگر می‌خواهید در زمینه معامله‌گری به موفقیت برسید، لازم است یک پلن معامله‌گری مکتوب برای خود طراحی کنید. با این امر شما می‌توانید از واکنش‌های عاطفی و هیجانی جلوگیری کرده واجازه ندهید که زیان‌های شما، همیشه به‌صورت زیان باقی بمانند.

 

مدیریت ریسک در معامله گری

 

3. اجازه دهید که معاملات سودآور، به رشد خود ادامه دهند.

یکی دیگر از روش‌های مدیریت ریسک که معمولاً نادیده گرفته می‌شود این است که وقتی نوسانات قیمت به نفع شماست، بخشی از سود خود را از معامله برداشت کنید. 
ممکن است وسوسه شوید که اجازه دهید معامله به حد سود شما برسد اما برداشت بخشی از موقعیت، قرار گرفتن شما در معرض نوسانات احتمالی را محدود می‌کند.
جمله‌ای وجود دارد که می‌گوید: «روند، دوست شماست تا زمانی که به پایان برسد.» این جمله واقعاً درست است. به‌عنوان مثال استراتژی STA یا هر تکنیک مدیریت محافظه‌کارانه موقعیت‌ها را در نظر بگیرید. فرض کنید که بر اساس پلن معامله‌گری، لازم باشد که به موقعیت اصلی خود حجم اضافه کنید و حد زیان خود را چند پیپ تغییر دهید.
اگر مقداری از حجم موقعیت خود را در میانه راه بردارید، حتی اگر روند موجود به‌صورت ناگهانی معکوس شود، احتمال تجربه بردی کوچک وجود دارد.

4. کمی از معامله کردن فاصله بگیرید.

آیا احساس می‌کنید که در حوزه معامله‌گری ضعیف شده‌اید؟ آیا بیش از حد ذهن شما درگیر تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال شده است؟ اگر پاسختان به این دو سوال مثبت است، زمان آن فرا رسیده که مدتی از معامله‌گری فاصله بگیرید و استراحت کنید.  زمانی که  به‌طور کامل از بازارها فاصله بگیرید، دیگر در هیچ موقعیتی از روی احساسات سرمایه‌گذاری نمی‌کنید. همین امر موجب می‌شود که پس از مدتی، با دیدگاه جدیدی به الگوهای نموداری بنگرید.

گاهی یک استراحت ساده شما را متوجه اشتباهات خود در معاملات اخیرتان می‌کند. 

بنابراین لازم است گاهی در برابر سود بیشتر مقاومت کرده و از معامله‌گری فاصله بگیرید. همین استراحت کوتاه باعث می‌شود که با توانی مضاعف به صحنه برگردید و معاملات سودآوری را رقم بزنید.

5. به‌طور منظم پول خود را برداشت کنید.

کسب سود در بازار، موجب تقویت اعتمادبه‌نفس معامله‌گر می‌شود ولی نباید اجازه دهید که این اعتماد‌به‌نفس زیاد به زیان شما ختم شود. برای این کار توصیه می‌شود که به‌طور منظم بخشی از پول خود را برداشت کنید.
در صورتی که بخشی از پول خود را برداشت نکنید، ممکن است سرمایه شما در معرض تصمیمات هیجانی قرار بگیرد یا با استفاده از این سرمایه دچار معامله بیش از حد (یا اُور تریدینگ) شوید. اگر می‌خواهید سود بیشتری را تجربه کنید، باید تمرکز خود را بر فرایند معامله‌گری بگذارید و تنها روی سود متمرکز نشوید.
می‌توانید مقداری از پول خود رابرداشت کرده و صرف اموری که دوست دارید انجام دهید، کنید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.