وضعیت شاخص تمایلات اقتصادی منطقه‌ یورو

0 نظر 15 اردیبهشت 1401 زمان مطالعه : دقیقه

شاخص تمایلات اقتصادی

در ماه آوریل شاخص تمایلات اقتصادی منطقه یورو (ESI) تضعیف شد و از 106.7 در ماه مارس به 105.0 رسید. عدد مربوط به ماه مارس ابتدا 108.5 و بعد تا 106.7 کاهش یافت. اعتماد صنعتی و مصرف‌کننده بیشتر افت کرد و اعتماد بخش خدمات، به نسبت خوب بود. البته اعتماد بخش خدمات نیز نسبت به آغاز تابستان گذشته کمتر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که نبرد اوکراین، تأثیر مثبت بازگشایی اقتصادی پس از دوران کرونا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

انتظاراتی قیمتی، برای سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا دردسر درست خواهد کرد. انتظارات قیمت فروش در بخش تولید و خدمات به بالاترین سطح رسید. فقط انتظارات قیمتی مربوط به خانوارها تاحدودی از بالاترین سطح خود خارج شد.

علت بدتر شدن چشم‌انداز

شاخص تمایلات اقتصادی کمیسیون اروپا (ESI) نشان می‌دهد که چشم‌انداز این منطقه بدتر شده ولی هنوز به‌میزان چشمگیری سقوط نکرده است. در واقع، افت تمایلات اقتصادی، بیانگر عدم قطعیت بالا در مورد آینده است. در حال حاضر اطلاعات کامل و قابل‌قبولی وجود ندارد که تأثیر نبرد اوکراین را منعکس کند و متخصصان در حال حاضر به تحلیل سناریوها و پیش‌بینی‌ها در این زمینه اکتفا می‌کنند.

البته تاحدودی مؤلفه‌های موجود از تحولات تولید ناخالص داخلی در سطح کشوری نشان می‌دهد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی، مصرف خصوصی به‌خاطر قیمت بالای انرژی و کالاها به شدت آسیب دیده است و شرکت‌ها مشغول ذخیره‌سازی و انبار کردن مواد و کالاهای مورد نیاز خود هستند.

علت بدتر شدن چشم‌انداز

قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی در کشور چین و وقوع جنگ در اوکراین، زنجیره‌های تأمین را تحت فشار قرار داده و نه تنها موجب افزایش فشارهای قیمتی شده بلکه تولید را هم با اختلال و تأخیر روبرو کرده است. به این موارد، ممنوعیت واردات نفت روسیه و سناریوی احتمالی اختلال در عرضه گاز روسیه را هم اضافه کنید.

بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی می‌تواند مشخص کند که چرا برخی از اعضای بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره عجله دارند. ممکن است فرصت برای پایان خرید دارایی‌ها و شروع افزایش نرخ بهره به زودی خاتمه یابد. به‌همین دلیل دیگر نمی‌توان احتمال افزایش نرخ  بهره در ماه ژوئیه و سپس سپتامبر (دومین بار) را نادیده گرفت.

برگرفته از سایت https://think.ing.com/

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.