7 روش برای جلوگیری از اورتریدینگ

0 نظر 05 دی 1400 زمان مطالعه : 2 دقیقه

مبحث اورتریدینگ، بیش از هر چیز یک موضوع روان شناختی است. معامله گران موفق، درک شفاف و درستی از رابطه خود با پول دارند. وقتی یک معامله گر از نظر روان شناختی رابطه درستی با پول نداشته باشد، ممکن است در بازارهای مالی به مشکل برخورد کند و سراغ اقدامات غیرواقع بینانه برود.

جلوگیری از اورتریدینگ

در ادامه تصمیم داریم 7 روش برای جلوگیری از اورتریدینگ بیش از حد، ارائه دهیم. هدف ما این است که شما درک بهتری از محرک‌ها و عوامل اصلی معامله‌گری بیش از حد پیدا کنید.

  1. بعد از یک زیان بزرگ، مدتی استراحت کنید

وقتی معامله‌گر یک زیان بزرگ را در بازارهای مالی تجربه می‌کند، خواه‌ناخواه از نظر احساسی و عاطفی آسیب می‌بیند. توجه داشته باشید برای معامله‌گران مختلف، معنای زیان بزرگ متفاوت است. برخی معامله‌گران با از دست دادن 2 درصد موجودی خود، احساس زیان بزرگی را تجربه کرده‌اند؛ در حالی که برخی دیگر باید بخش زیادی از حساب خود را از دست دهند تا  این احساس را تجربه کنند. بنابراین وقتی صحبت از زیان بزرگ می‌شود، منظور نه اندازه زیان، بلکه آسیبی است که از نظر احساسی تجربه می‌کنیم.

یکی از دلایلی که باید پس از زیان بزرگ از بازار فاصله بگیرید و استراحت کنید؛ این است که احتمال احساس جبران زیان، مدام به ذهن شما خطور کند. حتی امکان این احساس وجود دارد که بازار به شما ظلم کرده است و باید از آن انتقام بگیرید.

آنچه در این مواقع باید بپذیرید این است که بازار در اصل کاری با شما ندارد و این شما هستید که افسار سرنوشت خود را در دست دارید. معاملاتی که انجام می‌دهید، بازتابی از ارتباط شما با پول است. زمانی که فرد احساس می‌کند بازار به او ظلم کرده، حس انتقام‌جویی در او بیدار می‌شود و همین احساس او را به‌سمت معامله‌گری بیش از حد، سوق می‌دهد.

برخی از معامله‌گران انتظار دارند پولی که ظرف چند روز از دست رفته، باید دوباره طی چند روز بازگردد. در حالی که صبر و شکیبایی یکی از پایه‌های اصلی معامله‌گری است. وقتی عنصر صبر را کنار می‌گذارید و می‌خواهید زیان‌های خود را به سرعت جبران کنید، دست به معاملات نسنجیده و پی‌درپی می‌زنید و زیان خود را چند برابر می‌کنید.

بنابراین وقتی زیان می‌کنید، مدتی از بازار فاصله بگیرید تا وضعیت احساسی شما تسکین یابد و آن حس انتقام‌جویی از بین برود. این فرایند ممکن است چند روز زمان ببرد ولی ارزش دارد؛ چون جلوی مشکلات بزرگ‌تر را می‌گیرد و برای جلوگیری از overtrading ضروری است.

  1. تعداد معاملات خود در یک روز را محدود و معین کنید

برای اینکه بازار شما را تحریک نکند و بتوانید از معامله‌گری بیش از حد جلوگیری کنید، باید خود را محدود به تعداد مشخصی از معاملات نمایید. مثلاً با خود عهد ببندید که در یک روز بیش از 5 معامله انجام ندهید. این کار از مشکلات جسمی هم جلوگیری می‌کند تا از هجوم حجم نامشخصی از استرس دور بمانید.

  1. روی تعیین حد سود و حد زیان برای معاملات خود حساس باشید

این عامل یکی از مهم‌ترین عواملی است که جلوی زیان بیش از حد را می‌گیرد. تعیین حد سود و زیان باعث می‌شود که بتوانید سود خوبی از بازار کسب کنید یا به ‌راحتی جلوی زیان‌های نامتعارف را بگیرید. البته حد سود و زیان را بر اساس عواطف و احساسات خود تعیین نکنید تا به کمک اطلاعات تاریخی، دچار اشتباه نشوید.

هدف از معامله‌، سود کردن نیست. شما باید در گام اول جلوی زیان را بگیرید تا بتوانید در گام بعدی به سود فکر کنید. همین که هر روز جلوی زیان را بگیرید و یک گام برای رسیدن به سود بردارید، کافی است. اگر نتوانید زیان‌های خود را به‌خوبی مدیریت کنید، مطمئن باشید که به‌مرور زمان، بخش قابل توجهی از دارایی و سودهای شما از دست خواهد رفت.

  1. تعداد ستاپ‌های معاملاتی خود را محدود کنید

برخی از معامله‌گران فقط در ساعات مشخصی معامله می‌کنند؛ چون می‌دانند در غیر این صورت فرصت‎های معاملاتی بی‌شمار، پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد و ممکن است نتوانند طمع خود را برای ورود به معاملات کنترل کنند. اگر توانایی معامله کردن در تمامی ساعات روز و با هر ستاپی را دارید؛ بدانید در وضعیت خوبی قرار ندارید و باید فاصله خود را با بازار حفظ کنید. سعی کنید فقط روی چند ستاپ مشخص معامله نمایید تا جلوی اورتریدینگ را بگیرید. اگر یک برنامه دقیق برای معامله‌گری نداشته باشید؛ موقعیت‌های مختلف شما را به سمت خود جذب می‌کنند. سعی کنید ستاپ‌های معاملاتی خود را بشناسید و تلاش نکنید که به هر شکل ممکن، معامله نمایید.

  1. میزان نگاه کردن به چارت‌ها و بررسی بازار را محدود کنید

درست است که فرصت‌های معاملاتی زیادی وجود دارد و بررسی کردن چارت‌ها می‌تواند موقعیت‌های بسیار خوبی را برای شما خلق کند ولی همیشه یک نکته را در نظر داشته باشید: وقتی مدام به چارت‌ها نگاه می‌کنید و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهید، ذهن‌تان شما را تشویق به اقدام می‌کند؛ چون احساس می‌کنید که شما دارید این موقعیت‌ها و فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهید.

توجه داشته باشید که گاهی مواقع باید از بازار دور بمانید و این موضوع کاملاً به نفع شماست. اقدام کردن مداوم، کار معامله‌گران موفق نیست. شما یک معامله‌گر جدی و حرفه‌ای هستند و نیازی ندارید که بازار به شما آدرنالین تزریق کند.

  1. تمام طول روز را به معامله‌گری اختصاص ندهید

برخی معامله‌گری را شبیه یک شغل ثابت فرض می‌گیرند و تصور می‌کنندکه باید از ساعت 9 صبح تا 5 عصر در این بازار فعالیت مداوم داشته باشند. معامله‌گری از آن مشاغلی است که نیاز به کار کردن آفلاین دارد و قرار نیست که تمام وقت خود را به بازار اختصاص دهید.

بسیاری معامله‌گران تاکنون به این نتیجه رسیده‌اند که معامله در تمام طول روز موجب از دست دادن پول می‌شود. بنابراین ساعات مشخصی را به معامله اختصاص دهید و در بقیه ساعات به کارهای دیگر خود برسید. به‌عنوان مثال می‌توانید کتاب‌های مختلف مطالعه نمایید یا ورزش کنید.

  1. برای جلوگیری از اورتریدینگ بر اساس پلن معامله‌گری خود معامله کنید

معامله‌گرانی که می‌خواهند با قدرت در بازار فعالیت کنند، نیاز به یک پلن معامله‌گری دارند. در پلن معامله‌گری قرار نیست که موارد خیلی پیچیده‌ای بنویسیم؛ بلکه تنها باید برنامه‌ها و محدودیت‌های خود را برای معامله کردن مشخص کنیم. شما باید پلن معامله‌گری خود را به‌شکلی طراحی کنید که امکان معامله‌گری بیش از حد، در آن وجود نداشته باشد.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.