سیاست‌های پولی بانک مرکزی ژاپن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

0 نظر 26 دی 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

تغییر سیاست‌های پولی ژاپن | انتشار CPI و گزارش مشاغل آمریکا در هفته گذشته نشان داد که افزایش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو محتمل‌تر به نظر می‌رسد.


ماه گذشته و قبل از شروع سال میلادی جدید، بانک مرکزی ژاپن با افزایش دو برابری سقف بازدهی اوراق ده‌ساله خود، نشان داد که به‌دنبال تغییر سیاست‌های پولی و بانکی خود است. این اقدام اگرچه منجر به افت ارزهای مختلف در برابر ین شد؛ اما این بانک را متحمل به پرداخت 3.2 تریلیون ین کرد تا همچنان مدیریت خرید اوراق قرضه نرخ ثابت را در دست داشته باشد.

رئیس بانک مرکزی ژاپن در ماه آوریل کناره‌گیری خواهد کرد و بسیاری بر این باورند مسئول جدید، در جهت عادی‌سازی شرایط و انجام سیاست‌های پیشین حرکت خواهد کرد. البته این چشم‌انداز تنها زمانی عملی خواهد شد که نرخ سودآوری ین مبتنی بر انتظارات بانک مرکزی ژاپن پیش رود.

شرایط در چین نیز مبهم است. داده‌های تورمی در این کشور حاکی از آن است که همه‌گیری دوباره ویروس کرونا بر امور مالی و اقتصادی این کشور سایه انداخته و منجر به تضعیف آن شده است؛ اما با این حال، مقامات دولتی چین اعلام کردند اولویت آن‌ها در سال میلادی جدید، بهبود شرایط اقتصادی خواهد بود و بسیاری از معامله‌گران و تحلیل‌گران منتظر تحقق این امر هستند.

از سوی دیگر، داده‌های قیمت مصرف‌کننده در آمریکا نشان داد که تورم در ایالات متحده رو به تعدیل است. البته با انتشار گزارش مربوط به خرده‌فروشی، توجه بسیاری از افراد به تقاضا جلب شد. داده‌های انتشاریافته همچنین نشان می‌دهند نه‌تنها میزان خرید طی دو ماه گذشته کاهش یافته، بلکه روند نزولی آن می‌تواند در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

البته انتشار CPI و گزارش مشاغل آمریکا در هفته گذشته نشان داد که افزایش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو محتمل‌تر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود تورم در کانادا به 6.3% کاهش پیدا کند؛ اگرچه برای رسیدن به این سطح، فشارهای بیشتری متوجه بانک مرکزی این کشور خواهد شد.

برگرفته از http://cwg.li/ZgHqB

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.