تقویت دلار با گمانه‌زنی در خصوص افزایش نرخ بهره

 

افزایش نرخ بهره

با رشد جهانی سهام و قیمت نفت، بازارها یک‌بار دیگر به‌دنبال ریسک در بازار فارکس هستند. از طرفی ارزهای بتا، یک‌بار دیگر زیان‌های اخیر خود را جبران کردند. دلار آمریکا به‌خاطر بهبود جو حاکم بر بازارها، تضعیف شد. البته تحلیلگران مجموعه ING بر این باور هستند که با وجود گمانه‌زنی‌های صعودی روی سیاست انقباضی فدرال رزرو، کماکان می‌شود روی جریان زیربنایی حمایتی برای دلار حساب کرد. بازار معاملات آتی، افزایش نرخ  بهره 0.75 درصدی در دو نشست آتی فدرال رزرو را به‌صورت کامل پیشخور می‌کند. تحلیلگران مجموعه ING اعلام کردند که بازارها دو افزایش متوالی 0.5 درصدی نرخ بهره را در ماه‌های ژوئن و مه هضم می‌کنند.

نرخ بهره فدرال رزرو

سوال دیگر پیش‌روی دلار، این است که بازارها با وجود انتظارات برای نرخ بهره نهایی فدرال رزرو که اکنون % 2.75 است و امکان دارد به‌زودی به %3 برسد، کجا آرامش پیدا می‌کند. تحلیلگران بر این باور هستند که شرایط کنونی به‌نفع دلار است.

USDJPY به خاطر افت سنگین اوراق قرضه، به رشد خود ادامه می‌دهد و پس از عبور از سطح 120، در کوتاه‌مدت به سمت 125 حرکت می‌کند.

سخنرانی‌های اخیر در بانک مرکزی اروپا نتوانست تأثیر چندانی روی بازار بگذارد و این نشان می‌دهد که بانک مرکزی اروپا در نشست‌های آتی خود تغییر خاصی اعمال نخواهد کرد.

 

 

این در حالی است که فدرال رزرو با قدرت بیشتری به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت می‌کند. واگرایی سیاست‌ها و واگرایی رشد اقتصادی که با جنگ اوکراین تشدید شد، راه EURUSD برای حرکت به‌سمت 1.1100 را سد خواهد کرد. احتمالاً در روزهای آتی این جفت ارز در منطقه 1.0900 باقی خواهد ماند.

برگرفته از http://cwg.li/PJVxt

2022/03/29 (1401/01/09)
فدرال_رزرو نرخ_بهره نفت CyclicalWaves
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.