سقوط پوند در برابر دلار از سال 2020

 

پوند

جمعه اخیر، پوند در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر 2020 تاکنون رسید. این ارز در برابر یورو هم افت داشت؛ زیرا بازارها انتظارات خود را درباره احتمال آغاز انقباض پولی در حوزه یورو افزایش دادند.

شاخص دلار آمریکا برای نخستین بار در حدود دو سال گذشته به 100 رسید. این  شاخص به واسطه چشم‌انداز افزایش سریع‌تر نرخ بهره فدرال رزرو حمایت می‌شود. پوند با افت 0.5 درصدی در برابر دلار به 1.3005 دلار رسید. این ارز در نوامبر 2020، به سطح 1.2982 دلار رسیده بود.

کیت جاکس، استراتژیست کلان در مجموعه SocGen، به رابطه بین نرخ بازده واقعی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا و نرخ تبادل بین دلار و پوند اشاره کرد و گفت: «این رابطه نشان می‌دهد که در حال حاضر ارزش منصفانه پوند 1.30 دلار است. با توجه به مسیر حرکت سیاست‌های فدرال رزرو و تورم انگلستان در سال جاری، می‌توان به این نتیجه رسید که GBPUSD حتی در این سطح هم در موقعیت مناسبی برای گرفتن پوزیشن‌های فروش قرار دارد.»

بازارهای پولی در حال حاضر افزایش 0.65 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و افزایش 1.35 درصدی نرخ  بهره بانک انگلیس تا پایان سال را پیشخور کرده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا مایل بودند که در نشست 10 مارس، مشوق‌های اقتصادی را متوقف کنند و حتی برخی برای اقدامات بیشتر فشار می‌آوردند.

تحلیلگران مجموعه ING اظهار داشتند: «قیمت‌گذاری تسهیلی بازار از انتظارات نرخ بهره بانک انگلیس مهار شده است.» این موضوع می‌تواند به تقویت پوند کمک کند.

 

 

جان کانلیف، معاون رئیس بانک انگلیس اخیراً اظهار داشت که ممکن است این بانک مرکزی نیازی به اقدامات مداوم برای متوقف کردن انتظارات برای تورم بالا و پایدار نداشته باشد.

نگرانی‌ها در مورد انقباض پولی که باعث رکود می‌شود، روی پوند تأثیر گذاشته است.

برگرفته از http://cwg.li/1dYtp

2022/04/11 (1401/01/22)
بانک_انگلیس پوند دلار فدرال_رزرو CyclicalWaves
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.