افت دلار پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا

0 نظر 20 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا در ماه دسامبر، دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی افت کرد. بعد از آنکه وزارت کار این کشور اعلام کرد که مشاغل غیرکشاورزی در ماه گذشته تنها 199 هزار مورد رشد داشته است، شاخص دلار افت کرد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تعداد این مشاغل، باید 400 هزار مورد رشد می‌کرد. البته تحلیلگران اظهار داشتند که داده‌های اصلی و زیربنایی در این گزارش، قوی‌ به نظر می‌رسد. نرخ بیکاری، 3.9 درصد افت کرده است، در حالی که انتظار می‌رفت که 4.1 درصد کاهش یابد. از طرف دیگر درآمدها نیز 0.6 درصد رشد داشته است.

جی. جی. کیناهان، استراتژیست ارشد بازار در مجموعه TD Ameritrade گفت: «تمام مسائلی که برای رشد اقتصادی مهم هستند، به رشد خود ادامه می‌دهند و این واقعاً عالی است. تمام اطلاعات زیربنایی و اصلی در این گزارش، وضعیت خوبی دارد ولی سرعت پیشرفت آن با سرعت موردنظر ما هم‌خوانی ندارد.»

این گزارش، انتظارات فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس بالاتر برد. شاخص دلار با افت 0.269 درصدی به 96.001 رسید. یورو هم پس از گزارش ضعیف اشتغال آمریکا، با رشد 0.3 درصدی به 1.1325 دلار رسید. البته افزایش تورم منطقه یورو به 5 درصد در ماه دسامبر نیز، در این رشد بی‌تأثیر نبوده است.

سیاست‌گذاران منطقه یورو اعلام کردند که انتظار دارند تورم در سال 2022 به‌تدریج کاهش یابد و ازاین‌رو امسال، احتمالاً نرخ بهره را افزایش نخواهند داد.

ین ژاپن هم 0.12 درصد در برابر دلار رشد داشت و ارزش آن در برابر هر دلار، به 115.71 رسید. با رشد اخیر دلار، ارزش این ارز در برابر ین ژاپن به بیشترین مقدار خود در پنج سال گذشته رسید. هر پوند، با رشد 0.24 درصدی به 1.356 دلار رسید. در حالی که آمار و ارقام نشان می‌دهد، بخش ساخت‌و‌ساز بریتانیا، در ماه دسامبر به‌خاطر شیوع سویه اومیکرون افت داشته است.

باوجود سرعت بالای شیوع سویه اومیکرون، سرمایه‌گذاران بعید می‌دانند که این سویه بتواند اقتصاد جهانی را از مسیر خود منحرف کند و باعث شود که بانک‌های مرکزی دست به اقدامات تهاجمی‌تری بزنند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.