آغاز محتاطانه کاهش خرید دارایی‌ها توسط بانک مرکزی اروپا

0 نظر 27 آذر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

چکیده:

با دو برابر شدن سرعت کاهش خرید دارایی‌ها توسط فدرال رزرو، اخیراً بانک انگلیس نیز نرخ بهره را افزایش داده و از طرف دیگر بانک مرکزی اروپا هم به‌تازگی برنامه کاملاً محتاطانه خود را برای کاهش خرید دارایی‌ها ارائه کرده است.

 

به‌تازگی بانک مرکزی اروپا موارد زیر را اعلام کرد:

  • برنامه خرید اضطراری دوران همه‌گیری (PEPP) فصل اول سال 2022 کاهش می‌یابد و قطعاً تا ماه مارس سال جدید به پایان خواهد رسید.
  • سرمایه‌گذاری مجدد روی این برنامه، حداقل تا پایان سال 2024 ادامه می‌یابد و هر زمان که بانک مرکزی اروپا صلاح بداند، می‌تواند این برنامه را دوباره شروع کند.
  • برنامه قدیمی خرید دارایی (APP) در فصل دوم سال 2022 از 20 به 40 میلیارد یورو افزایش و در فصل سوم به 30 میلیارد یورو کاهش می‌یابد، اما در فصل چهارم مجدد به همان 20 میلیارد دلار برمی‌گردد.
  • نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند.

 

با تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا، به‌طور رسمی این بانک وارد فرایند کاهش خرید محتاطانه دارایی‌ها شد. البته این بانک سعی کرد انعطاف‌پذیری لازم را در خرید دارایی‌ها حفظ کند؛ به‌عنوان مثال امکان خرید اوراق قرضه یونان از طریق یک برنامه گذار را فراهم نمود. لازم به ذکر است که این بانک هیچ تغییری در نرخ بهره ایجاد نکرده است.

بانک مرکزی اروپا تا زمان تداوم افزایش تورم تنها به‌خاطر مسئله‌ای مانند همه‌گیری و اعتقاد به این داستان، نمی‌تواند تورم را به‌سرعت مهار کند. همچنین این بانک با یک اقدام خاص نمی‌تواند انتقال کانتینرها از آسیا به اروپا را سرعت بخشد، سرعت تولید ریزتراشه‌ها را بالا ببرد یا قیمت انرژی را کاهش دهد.

البته حتی اگر بانک مورد بحث نتواند به‌طور مستقیم تورم را متوقف کند، قطعاً هیچ استدلال دیگری برای ادامه اقدامات اضطراری و سیاست‌های پولی تسهیلی باقی نمی‌ماند  و کاهش خرید دارایی‌ها از سوی بانک مرکزی اروپا کاملاً منطقی است.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.