پیش‌بینی بانک‌های جهانی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2022

0 نظر 30 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، پس از انتشار اطلاعات مربوط به تورم بیش از حد انتظار آمریکا و تحت‌فشار قرار گرفتن فدرال رزرو برای اتخاذ موضع محکم‌تر در برابر افزایش قیمت‌ها، پیش‌بینی کردند که این بانک مرکزی در سال 2022، نرخ بهره را با حداکثر توان افزایش خواهد داد.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا با بیشترین سرعت از اوایل دهه 1980 تاکنون افزایش یافته است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از تحلیلگران، افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در نشست 15 و 16 مارس فدرال رزرو را پیش‌بینی کنند.

هم‌اکنون نرخ بهره موثر فدرال رزرو، 0 تا 0.25 درصد است. در ادامه به پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری جهانی در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2022 اشاره شده است:

  • مجموعه سیتی (Citi) انتظار دارد که امسال، نرخ بهره 1.50 درصد افزایش یابد. این مجموعه بر این باور است که نرخ بهره در ماه مارس، 0.5 درصد افزایش می‌یابد. سپس نرخ بهره، چهار بار و هر بار 0.25 درصد رشد می‌کند. این چهار مرتبه در ماه‌های مه، ژوئن، سپتامبر و دسامبر اتفاق خواهد افتاد.
  • مجموعه Societe Generale در حال حاضر انتظار دارد که امسال فدرال رزرو، نرخ بهره را 5 بار و هر بار 0.25 درصد افزایش دهد. این مجموعه بر این باور است که فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره را از مارس آغاز خواهد کرد.
  • مورگان استنلی انتظار دارد که فدرال رزرو، امسال نرخ بهره را 1.25 درصد افزایش دهد. این افزایش نرخ بهره در قالب چهار افزایش 0.25 درصدی و یک افزایش 0.25 درصدی در زمینه ترازنامه اتفاق خواهد افتاد. زمان‌بندی افزایش نرخ بهره، به داده‌ها و گزارش‌ها بستگی دارد.
  • گلدمن ساکس اعلام کرد که فدرال رزرو، نرخ بهره را هفت بار متوالی در نشست‌های FOMC سال 2022 افزایش خواهد داد. این مجموعه پیش از این پیش‌بینی کرده بود که فدرال رزرو در سال 2022، نرخ بهره را پنج بار افزایش خواهد داد.
  • تحقیقات جهانی بانک آمریکا بر این باور است که فدرال رزرو، نرخ بهره را در هفت نشست باقی‌مانده خود در سال 2022 افزایش خواهد داد. این بانک مرکزی، نرخ بهره را هر بار 0.25 درصد افزایش می‌دهد. این مجموعه در پیش‌بینی قبلی خود نیز همین فرایند را بیان کرده بود. البته بانک آمریکا اعلام کرده است که احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در ماه مارس وجود دارد.
  • مجموعه HSBC اعلام کرد که انتظار دارد فدرال رزرو، نرخ بهره را 0.5 درصد در ماه مارس افزایش دهد و تا پایان سال 2022، چهار بار دیگر (هر بار 0.25 درصد) این کار را تکرار کند.
  • دویچه بانک انتظار دارد که فدرال رزرو، نرخ بهره خود را 0.5 درصد در ماه مارس و پنج بار دیگر تا پایان سال 2022 (هر بار 0.25 درصد) افزایش دهد. این مجموعه بر این باور است که فدرال رزرو در تمام نشست‌های امسال خود، به غیر از نشست ماه نوامبر، نرخ بهره را افزایش می‌دهد.
  • جی‌پی‌مورگان در 28 ژانویه اعلام کرد که انتظار دارد فدرال رزرو در سال 2022، نرخ بهره را پنج بار افزایش دهد. این مجموعه پیش از این پیش‌بینی کرده بود که فدرال رزرو، نرخ بهره را چهار بار افزایش می‌دهد.
  • بارکلیز انتظار دارد که فدرال رزرو، امسال نرخ بهره را پنج بار افزایش دهد. این در حالی است که مجموعه مذکور، پیش از این پیش‌بینی کرده بود که فدرال رزرو نرخ بهره را سه بار افزایش می‌دهد.
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.