ثبات قیمت طلا با تقویت دلار

0 نظر 16 فروردین 1401 زمان مطالعه : دقیقه

قیمت طلا

در روز دوشنبه، پس از انتشار گزارش شغلی قوی که انتظارات را برای افزایش شدید نرخ بهره بالا می‌برد؛ قیمت طلا به ثبات رسید و دلار و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری تقویت شد. این در حالی است که بدتر شدن وضعیت بحران اوکراین، از خرید دارایی‌های امن مثل شمش حمایت می‌کند.

جفری هلی، تحلیلگر ارشد مجموعه OANDA اظهار داشت: «درست است که درگیری در اروپای شرقی می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا شود ولی بدیهی است که در حال حاضر فاکتورهای اصلی قیمت‌گذاری طلا، تحت‌تأثیر افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری و رشد ارزش دلار آمریکا قرار گرفته است.»

تقویت دلار

تقویت دلار از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران و دارندگان ارزها می‌کاهد. افزایش بازده اوراق قرضه نیز هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون پرداخت را افزایش می‌دهد. گزارش شغلی آمریکا نشان داد که بازار کار این کشور، در وضعیت مساعدی قرار دارد و این گزارش می‌تواند فدرال رزرو را در مسیر سیاست‌های انقباضی خود نگه دارد.

اطلاعات شغلی آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور به %3.6، پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسیده و دستمزدها هم در حال افزایش است. با این حساب احتمال دارد که فدرال رزرو در ماه مه، نرخ بهره را %0.5 افزایش دهد. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر هرگونه بحث در مورد افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در گزارش نشست مارس فدرال رزرو هستند.

 

 

پس از آنکه مقامات اوکراین و اروپا، نیروهای روسیه را به جنایت جنگی متهم کردند، وزیر دفاع آلمان اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید در مورد ممنوعیت واردات گاز از روسیه بحث و گفتگو کند.

برگرفته از http://cwg.li/dAo1N

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.