چگونه در معامله گری ذهنیت برنده داشته باشیم

0 نظر 25 خرداد 1401 زمان مطالعه : 4 دقیقه

حتی با وجود پیروی کامل از قوانین پلن معامله گری، داشتن استراتژی قوی، شرکت در بهترین دوره‌ها و ... احتمال زیان وجود دارد. پس با علم به این موضوع، باید به فکر مواقع پس از زیان باشیم. این موضوع زمانی ارزشمند است که ابتدا ذهنیت برنده داشته باشیم.

چگونه ذهنیت برنده داشته باشیم 

در دنیای معامله‌گری کمتر معامله‌گری پیدا می‌شود که در طولانی‌مدت، شکست و زیان‌های سنگین را تجربه نکرده باشد. 
توجه داشته باشید که اگر به‌موقع حواس خود را جمع نکنیم، ممکن است فشارهای حاصل از زیان‌های مکرر، ما را دلسرد کند و باعث ایجاد یک سری افکار منفی مثل تسلیم شدن و شکست خوردن در ذهن ما شود. حتی ممکن است به اشتباه باور کنیم که هیچ‌وقت نمی‌توانیم مثل یک معامله‌گر حرفه‌ای و سودآور عمل کنیم و یاد بگیریم چگونه ذهنیت برنده داشته باشیم؛ همچنین نباید بگذاریم که زیان‌ها همیشه زیان باقی بماند.

در این مقاله راه‌حل‌های مناسبی ارائه می‌کنیم تا به‌راحتی ذهنیت باخت را به ذهنیت برنده تبدیل کرده و همواره با این ذهنیت برنده معامله کنید.

خود را مجبور به معامله نکنید.

اگر دچار زیان سنگین شدید، اکیدا توصیه می‌کنیم دست از معامله بردارید؛ زیرا ممکن است به‌خاطر جبران سریع زیان، بدون هیچ فکر قبلی و برخلاف قوانین پلن معامله‌گری خود اقدام به معامله کنید و این عجله باعث زیان دوباره شما شود.
با فاصله گرفتن از بازار سعی کنید فقط روی تمرکز و آرامش خودتان وقت بگذارید. تمرکز خود را روی تصویر بزرگ‌تری از خودتان حفظ کنید و عبارات ذیل را بلند بلند برای خودتان تکرار کنید: «ممکن است در بخش‌هایی از یک نبرد شکست بخورم ولی قویا با پشتکار و ادامه راه درست این احتمال وجود دارد که در نهایت پیروز میدان شوم.»

 چگونه ذهنیت برنده داشته باشیم

بر اساس عملکرد خود قضاوت کنید.

بسیاری از معامله‌گران پس از زیان، دچار این اشتباه می‌شوند که اجازه می‌دهند که اعتمادبه‌نفس و احساس ارزشمندی آن‌ها تحت‌تأثیر نتایج معاملات‌شان قرار گیرد. ممکن است تصور کنید «اگر من امروز و تمامی روزهای این هفته سود کنم، کارم را به‌خوبی انجام داده‌ام و اگر بیشتر روزهای این هفته دچار زیان شوم، عملکرد وحشتناکی داشته‌ام.» این طرز تفکر بر اساس نگاه مردم به مقوله دستمزد برای یک شغل عادی 8 ساعته است. در این مشاغل فرد 40 ساعت در هفته تلاش می‌کند تا به بهترین شکل کار خود را انجام ‌دهد و در مقابل آن دستمزد دریافت می‌کند. در پایان هفته او احساس خوشایندی دارد چون هوشمندانه و با بهره‌وری بالا کار کرده‌ است.
این در حالی است که وقتی کسی معامله‌گری را به‌عنوان شغل خود انتخاب می‌کند، باید بداند همیشه قرار نیست پاداش کافی برای تلاش‌های خود دریافت کند؛ زیرا هیچ تضمینی نیست که موقعیت‌های معاملاتی معامله‌گر به حد سود برسد و این دقیقا زمانی است که ممکن است احساس کند که در مقابل تلاش خود، دستمزد یا پاداشی کمتر دریافت کرده و در نتیجه این حس به او دست می‌دهد که تلاش‌هایش بیهوده بوده است.

پس بهتر است مشابه یک شغل ثابت و معمولی 8 ساعته، به معامله‌گری نگاه نکنید وحتی انتظارات مشابه آن را نیز نداشته باشید.

به‌خاطر داشته باشید که اگر صرفاً روی درآمدی که به‌عنوان یک معامله‌گر به دست می‌آورید تمرکز کنید و به معامله‌گری به‌عنوان یک برنامه پرداخت متداول (مثل یک شغل تمام‌وقت) بنگرید، احتمالا به‌مروز زمان انگیزه و امید خود را از دست می‌دهید و در نهایت ضمن تمام تلاش‌های خود از فعالیت در این بازار دلسرد می‌شوید.
پس بهتر است در درجه اول عملکرد خود را ترازوی سنجش میزان موفقیت خود دربازار قرار دهید و صرفا از جنبه درآمد به این قضیه نگاه نکنید.

با هدف یادگیری معامله کنید.

ممکن است در طول یک هفته یا ماه معامله، نتوانید به اهدافی که در پلن معامله‌گری تعیین کرده‌اید، دست پیدا کنید؛ یعنی این احتمال وجود دارد که نتوانید به سود مشخصی برسید، ولی این به این معنی نیست که معاملات شما کاملا بی‌ارزش بوده است.

ویدیو نحوه برخورد درست با سود و زیان

اگر دقیق‌تر به معامله‌گری بنگرید، متوجه می‌شوید که هر روزی که معامله می‌کنید، تجربیات ارزشمندی در مورد شیوه برخورد با بازارها به دست می‌آورید، استراتژی و ستاپ‌های معاملاتی مختلفی را پیاده‌سازی می‌کنید و سودآور یا زیان‌ده بودن آن‌ها را بررسی می‌کنید.  یادگیری از این تجربیات را اصلاً دست کم نگیرید و نگذارید که زیان، همیشه زیان باقی بماند. از طرفی زمان زیادی را صرف بررسی زیان و اشتباهات خود نکنید.
اگر روی کسب تجربه در دنیای معامله‌گری متمرکز شوید، احساس می‌کنید که معاملاتی که انجام داده‌اید (سودآور یا زیان‌ده)، ارزشی را به شما اضافه کرده است؛ در نتیجه از عملکرد خود احساس رضایت کرده و سعی می‌کنید که مهارت‌های معاملاتی خود را بیش از پیش تقویت کنید.
بنابراین در حوزه معامله‌گری، پیروزی در نبردهای کوچک و درس گرفتن از شکست‌ها و زیان‌ها و کسب تجربه به معامله‌گر کمک می‌کند که در نهایت پیروز میدان باشد. با داشتن این ذهنیت که سرانجام پیروز میدان هستید، به‌تدریج در زمینه معامله‌گری به مرحله استادی می‌رسید و به یک معامله‌گر سودآور و پیروز در بازار تبدیل خواهید شد.

برگرفته از http://cwg.li/Zgty3

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.