پیش‌بینی بالاترین نرخ تورم و تغییر شاخص تمایلات مصرف‌کنندگان

0 نظر 25 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

نرخ تورم

شاخص تمایلات مصرف‌کنندگان که به‌دلیل کاهش درآمدهای تعدیل‌شده با تورم، به روند نزولی خود ادامه می‌داد؛ اخیراً به‌خاطر افزایش قیمت سوخت در اثر حمله روسیه به اوکراین، دوباره صعودی شد. پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم در سال پیش‌رو به بالاترین سطح از سال 1981 تاکنون برسد و انتظار می‌رود که قیمت سوخت، بیشترین رشد ماهانه خود را در چند دهه اخیر تجربه کند.

انتظار می‌رفت که وضعیت مالی شخصی، در سال پیش‌رو با بیشترین نسبت از زمان شروع نظرسنجی‌ها در اواسط دهه 1940 میلادی، بدتر شود. مصرف‌کنندگان، چشم‌اندازهای خیلی منفی برای اقتصاد به‌استثنای بازار داشتند و بیشتر پیش‌بینی می‌کردند که نرخ بیکاری ملی کاهش یابد، تا اینکه روی افزایش آن حساب کنند. تقویت مشاغل به‌دلیل فشارهای بی‌امان بر سیستم عرضه و تقاضا، به قیمت افزایش تورم تمام می‌شود.

افزایش هزینه‌های فدرال

تقویت مداوم تقاضا، یک فاکتور اساسی و حیاتی بود که به آخرین عصر تورمی از سال 1965 تا 1982 شکل ‌داد. در آن دوره، رکود تورمی پیش از تمام شدن، به اوج خود رسید. انتظارات کنونی با افزایش فشار بر دستمزدها به منظور پاسخگویی به رشد مستمر تقاضا، هم‌خوانی دارد. در حال حاضر تمام مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها، تمرکز و توجه خود را روی چرخه افزایش قیمت‌ها و رشد دستمزدها معطوف کرده‌اند. همه می‌دانند که این بازی بالاخره تمام می‌شود ولی با این حال دنبال این هستند که پیش از اتمام آن، بیشترین سود و درآمد ممکن را کسب کنند. قطعاً چرخه مذکور به‌واسطه سیاست‌ مالی و پولی به پایان می‌رسد. در حال حاضر این سیاست‌ها به‌نفع افزایش هزینه‌های فدرال و اشتغال کامل و به زیان ثبات قیمت‌ها کار می‌کنند و باعث می‌شوند که این بازی، ادامه پیدا کند.

بدون شک بزرگ‌ترین منبع و منشأ عدم قطعیت، تورم و تأثیر حمله روسیه به اوکراین است. در نظرسنجی مارس، %24 از تمام شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در پاسخ به سوالاتی که در مورد چشم‌انداز اقتصادی مطرح شده بود، از حمله به اوکراین، صحبت کردند. تأثیر این درک مخاطبان با افت 13.2 واحدی در شاخص انتظارات مصرف‌کنندگان در تمام خانواده‌ها همراه بود. این اختلاف برای کسانی که انتظارات تورم بالاتر داشتند، خیلی بیشتر بود. اختلاف در شاخص انتظارات مصرف‌کنندگان بین کسانی که انتظار تورم زیر %5 و کسانی که انتظار تورم بالای %5 داشتند، 33.5 واحد اعلام شد.

نتایج اولیه مارس 2022

برگرفته از  http://www.sca.isr.umich.edu/ 

 

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.