احتمال تداوم تنگناهای زنجیره تأمین در سال 2022

0 نظر 21 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهایی که روی تورم سال 2021 تأثیر داشت، مشکلات جهانی زنجیره تأمین بود. احتمالاً این مشکلات در سال 2022 هم وجود خواهد داشت. سوال اصلی این است که تنگناهای زنجیره تأمین تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

به‌احتمال زیاد در نیمه نخست سال 2022، اومیکرون نقش مهمی در پیش‌بینی رخدادها ایفا خواهد کرد. توجه داشته باشید که در حال حاضر چین، به استراتژی «کووید صفر» برای مدیریت همه‌گیری پایبند است. شهر شیان چین، در قرنطینه قرار گرفته است و اگر اومیکرون در این کشور شیوع پیدا کند؛ می‌توان ضربه خوردن ظرفیت تولید و بسته شدن بنادر را انتظار داشت.

سایر کشورهای آسیایی هم رویکردهای محتاطانه‌تری برای مبارزه با این سویه جدید ویروس کرونا، در پیش گرفته‌اند و برای مدت طولانی‌تری به اقدامات محدودکننده خود ادامه خواهند داد. نکته قابل تأمل این است که واکسن‌های کنونی، در برخورد با اومیکرون چندان قابل‌اعتماد نیستند و به همین خاطر کشورها برای بازگشایی اقتصاد خود، بسیار محتاطانه عمل می‌کنند.

مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که کمبود تراشه در سطح جهان، ادامه خواهد داشت و احتمالاً به صنعت نیمه‌هادی و سایر بخش‌های مربوطه آسیب خواهد زد. به این ترتیب انتظار نداشته باشید که افزایش هزینه‌های ورودی و حمل‌‌ونقل، به‌زودی برطرف شود. این عوامل، فشارهای تورمی را بالاتر از سطوح مورد انتظار بانک‌های مرکزی، نگه خواهد داشت.

با توجه به این شرایط، حتی اگر سیاست‌های پولی، بهترین راهکار برای مقابله با افزایش تورم ناشی از همه‌گیری نباشد، سیاست‌گذاران تحت فشار قرار می‌گیرند که سیاست‌های پولی انقباضی‌تری را در پیش بگیرند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.