رسیدن تورم انگلستان به بالاترین سطح

0 نظر 04 تیر 1401 زمان مطالعه : دقیقه

تورم انگلستان 

در ماه گذشته تورم انگلستان، به بالاترین مقدار در 40 سال گذشته رسید. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، اعلام کردند که انتظار دارند رشد قیمت مصرف‌کننده انگلستان در ماه می (بر مبنای سالانه) به 9.1 % برسد. این رقم بالاترین مقدار تورم در چهل سال گذشته است ولی نسبت به ماه آوریل که 9 % اعلام شد، تغییرات اندکی داشته است. در حال حاضر بیشترین آسیب به درآمد خانواده‌ها وارد شده است؛ زیرا قیمت کالاها و انرژی به‌طور مداوم افزایش می‌یابد ولی درآمدها تقریباً ثابت است. حتی بانک مرکزی انگلستان هم اعلام کرد که تورم در پاییز، دو رقمی می‌شود؛ چون خانوارهای بریتانیایی با یک افزایش چشمگیر دیگر در سقف قیمت انرژی مواجه خواهند شد.

تورم در انگلستان، روند صعودی دارد. در سال منتهی به آوریل 2022، قیمت‌ها تا 9 % رشد کرد 

پیش‌بینی تورم

بانک مرکزی انگلستان پیش‌بینی می‌کند که تورم در پاییز سال جاری میلادی، 1.1 % افزایش یابد. این بانک مرکزی پیش از این برآورد کرده بود که تورم قیمت مصرف کننده به 10 % خواهد رسید که خیلی بیشتر از محدود هدف 2 % است. این پیش‌بینی جدید نشان می‌دهد که خانوارها با درد و رنج بیشتری روبرو خواهند شد؛ زیرا دستمزدهای واقعی، از تورم واقعی عقب مانده است. اقتصاددانان مجموعه دویچه بانک (Deutsche Bank) اعلام کردند که قیمت‌های ماه می، تورم را  در بالاترین مقدار چند دهه گذشته حفظ کرد.
سانجای راجا، اقتصاددان ارشد دویچه بانک اظهار داشت: «ممکن است شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه می به 9.2 % (در مبنای سالانه) برسد. انتظار ما این است که شاخص قیمت خرده فروشی (RPI) به 11.5 % برسد. فشارهای تورمی کنونی به‌واسطه تورم مواد غذایی و انرژی، باقی خواهد ماند و می‌بینیم که تورم بخش خدمات هم روند صعودی دارد.»
او افزود: «پیش‌بینی‌های تورمی به‌روز و جدید ما نشان می‌دهد که تورم  سال جاری به‌طور میانگین، کمی کمتر از 9 % خواهد بود و میانگین تورم‌های فصل سوم و چهارم امسال بیش از 10 % برآورد می‌شود. پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2023 هم به دلیل افزایش قیمت خدمات، مواد غذایی و نفت تغییر کرده است. اکنون پیش‌بینی می‌شود که تورم در سال 2023 به طور میانگین 6 % باشد. برآوردها نشان می‌دهد که شاخص قیمت خرده فروشی در سال جاری 11.1 % و  در سال آتی 7.7 % خواهد بود.
افزایش هزینه‌های زندگی در بریتانیا، به‌دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، بازار کار فشرده و قدرتمند و قیمت تاریخی بنزین است.

قیمت انرژی در ماه اکتبر، دوباره افزایش خواهد یافت. اداره بازارهای گاز و برق بریتانیا (OFGEM) پیش‌بینی می‌کند
سقف قیمت انرژی در زمستان سال 2022، به 2800 پوند افزایش خواهد یافت.

کانر کمپل، نویسنده و تحلیلگر مجموعه NerdWallet اظهار داشت: «دولت باید از حمایت مالی هم فراتر رود و یک برنامه بهبود اقتصادی بلندمدت طراحی کند تا بتواند به بریتانیا کمک کند که از وضعیت بد اقتصادی خود خارج شود. هیچ راه‌حل فوری و سریعی برای از بین بردن بحران هزینه زندگی وجود ندارد. مقامات بریتانیا باید بدانند که ابزارهایی برای کمک‌های کوتاه‌‌مدت به مردم وجود دارد که می‌توانند از این ابزارها کمک گیرند. چنین اقداماتی می‌تواند دولت را در یک مسیر درست قرار دهد و در نتیجه شاهد کنترل تورم از سوی دولت خواهیم بود.»

دیدگاه تحلیلگران

مایرون جابسون، تحلیلگر ارشد امور مالی شخصی در مجموعه Interactive Investor گفت: «تورم در بالاترین سطح خود در چهل سال گذشته قرار دارد و فشار فلج‌کننده بر امور مالی در ماه‌های آتی بدتر هم خواهد شد. افزایش 2 درصدی تورم در ماه آوریل (از 7 به 9 %) به دلیل افزایش سقف قیمت انرژی اداره بازارهای گاز و برق بریتانیا (OFGEM) بود. این افزایش سقف قیمت انرژی موجب افزایش 54 % هزینه انرژی شد. تأثیر درگیری در اوکراین و اختلالات زنجیره تأمین در دوران پساکرونا احتمالاً موجب افزایش دوباره تورم خواهد شد.»
جابسون در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: «بسیاری از ما تأثیرات تورم را  با مقدار پولی که برای غذا، قبوض انرژی و سوخت خودروهای‌ خود می‌پردازیم، احساس می‌کنیم. هر کدام از ما یک عدد تورمی داریم که مختص خودمان است و می‌تواند خیلی بالاتر از تورمی باشد که در جامعه اعلام می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید در برابر تورم بالا مقاومت کنید، مخارج خود را به بهترین شکل، زیر نظر داشته باشید و مدیریت کنید.»
مجموعه Interactive Investor برای نمایش مقیاس تورم، یک نمودار آماده کرد و در آن درصد افزایش قیمت‎ها از سال 2020 تاکنون را بررسی کرد. در این نمودار سه دسته کلیدی در زمینه تورم مصرف‌کننده (انرژی، مواد غذایی و پوشاک) مدنظر قرار گرفته است.

واقعیت تورم
تغییر قیمت از ژانویه 2020 تاکنون (درصد)

در حال حاضر تورم در بالاترین سطح خود از سال 1982 تاکنون قرار دارد. درگیری و جنگ در اوکراین در جریان است و امنیت غذایی جهان به‌شدت تهدید می‌شود. برخی از متخصصان می‌گویند که از جنگ جهانی دوم تاکنون، هیچ موقع امنیت غذایی جهان تا این حد تهدید نشده است.
در اوایل سال 2021، تورم بریتانیا کمتر از 1 % بود ولی در حال حاضر به بالای 9 % رسیده است. هزینه‌ها در ایالات متحده، 8.6 % بالاتر از سال گذشته است و در منطقه یورو هم شاهد رشد 8.1 % قیمت‌ها نسبت به سال قبل هستیم. به احتمال زیاد هزینه زندگی در ماه‌های آتی بیشتر هم خواهد شد.»

برگرفته از http://cwg.li/7anpB

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.