دلایل افت اخیر بیت‌کوین چیست؟

0 نظر 15 آذر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

بیت‌کوین به تازگی با افت 20 درصد همراه بود. تحلیلگران دلیل این افت شدید را ترکیبی از نگرانی‌های مربوط به اقتصاد کلان و ترس از شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) می‌دانند. این عوامل سبب شد که دارندگان ارزهای دیجیتال، حدود یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها را به فروش برسانند و نقد کنند.

بیت‌کوین ابتدا با افت 12 درصدی به 47495 دلار رسید و در همان سشن 41967 دلار را هم تجربه کرد. در واقع بیت‌کوین در عرض یک روز، 22 درصد افت داشت. فروش گسترده و افت سنگین ارزهای دیجیتال باعث شد که اتر، ارز دیجیتال مربوط به شبکه بلاک‌چین اتریوم نیز بیش از 10 درصد ریزش داشته باشد.

بر اساس اطلاعات پلتفرم داده‌های ارز دیجیتال Coingecko، ارزش این بازار با 11392 کوین، حدود 15 درصد افت کرد و به 2.34 تریلیون دلار رسید. در حالی که ارزش این بازار ماه گذشته از 3 تریلیون دلار هم فراتر رفت؛ زمانی که بیت‌کوین رکورد 69000 دلار را نیز تجربه کرد.

این سقوط در حالی اتفاق افتاد که طی یک هفته اخیر، بازارهای مالی جهان شاهد نوسانات زیادی بوده است. چندی پیش اطلاعات شغلی آمریکا منتشر شد و نشان داد که رشد شغلی این کشور در ماه نوامبر کاهش یافته است. پس از انتشار این خبر، سهام جهانی و بازده اوراق قرضه آمریکا هم افت کرد. از طرف دیگر شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا نیز باعث شد که سرمایه‌گذاران احساس خطر کنند.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که افزایش نسبت‌های اهرمی در بازار ارزهای دیجیتال و انتقال گسترده این ارزها از کیف پول دارندگان عمده به صرافی‌ها نیز می‌تواند باعث افت آن شده باشد. به نظر می‌رسد که نهنگ‌های بازار ارز دیجیتال، کوین‌های خود را به میدان معامله‌گری آورده‌اند و می‌خواهند از سوگیری صعودی و لوریج (اهرم) معامله‌گران خرده‌پا برای کاهش قیمت‌ها استفاده کنند.

جالب است که این افت سنگین، پیش از حضور هشت تن از مدیران شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در 8 دسامبر اتفاق افتاده است. این نخستین باری است که مدیران شرکت‌های فوق در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر می‌شوند. در حال حاضر قانون‌گذاران آمریکا با پیامدهای ارز دیجیتال در این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌خواهند قوانین خوبی را در این زمینه به تصویب برسانند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.