افزایش بهای دلار بعد از گزارش شغلی آمریکا

0 نظر 19 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

نکات کلیدی:

  • اقتصاد آمریکا، در ماه ژانویه 467 هزار شغل جدید ایجاد کرد.
  • تورم دستمزد در آمریکا، ماه گذشته 0.7 درصد رشد کرد.
  • دلار آمریکا، هفته اخیر را نزولی به پایان برد.
  • احتمال افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره آمریکا در ماه مارس افزایش یافت.

 

به‌تازگی مشخص شد که تعداد مشاغل ایجادشده در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، بیشتر از حد انتظار بود و به همین خاطر، دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح در دوهفته اخیر بالاتر آمد. این موضوع احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را بیشتر کرد.

شاخص دلار، معیار ارزش دلار در برابر شش ارز اصلی جهان، با رشد 0.3 درصدی به 95.597 رسید. این در حالی است که در روزهای نخست، افزایش یورو به 95.136 رسیده بود که پایین‌ترین سطح در دوهفته اخیر به حساب می‌آید.

با این حال، دلار در هفته گذشته 1.7 درصد افت کرد که بالاترین میزان افت شاخص از نوامبر 2020 تاکنون به شمار می‌رود. گزارش‌ شغلی نشان داد که در ماه گذشته 467 هزار شغل به مشاغل غیرکشاورزی آمریکا اضافه شده است. گزارش دسامبر بازبینی شد تا نشان دهد که به‌جای 199 هزار شغل، 510 هزار شغل ایجاد شده است.

اقتصاددان‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند که در ماه ژانویه 150 هزار شغل ایجاد خواهد شد. برآوردها از کاهش 400 هزار شغل تا افزایش 385 هزار شغل متغیر بود.

با توجه به افت در گزارش حقوق و دستمزد مشاغل خصوصی آمریکا (گزارش ADP) که به‌تازگی منتشر شد، فعالان بازار خود را برای پیش‌بینی‌های ضعیف‌تر آماده کردند. افت موجود در این گزارش، به‌خاطر تأثیر سویه اومیکرون بود. میانگین درآمد ساعتی که معیاری برای تورم دستمزد به حساب می‌آید نیز ماه گذشته 0.7 درصد رشد کرد و برمبنای سالانه، با رشد 5.7 درصدی همراه بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مجموعه OANDA بر این باور است که این گزارش، تورم و فشارهای تورمی را فریاد می‌کند و باعث می‌شود که تحلیلگران به این نتیجه برسند که فدرال رزرو در ماه مارس، حتماً نرخ بهره را 0.50 درصد افزایش می‌دهد. به همین خاطر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری، تا این حد رشد داشته است.

بازده اوراق قرضه دوساله خزانه‌داری آمریکا که بیانگر انتظارات نرخ بهره است؛ تا 1.2970 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ از اواخر فوریه 2020 تاکنون محسوب می‌شود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.