فرانک سوئیس به بالاترین سطح در 7 سال اخیر رسید

0 نظر 06 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

با افزایش جریان ورودی سرمایه به‌سمت دارایی‌های امن، فرانک سوئیس به‌تازگی 0.2 درصد رشد کرده است. نگرانی‌هایی که پیرامون مسئله اوکراین وجود دارد، این ارز را به بالاترین سطح در برابر یورو (در هفت سال اخیر) رسانده است. فرانک به 1.0325 یورو رسیده است که بالاترین سطح از 29 ژوئیه سال 2015 به حساب می‌آید.

به‌گفته تحلیلگران، نگرانی‌هایی که درمورد وضعیت امنیتی در مرزهای اوکراین و روسیه وجود دارد و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ایتالیا، باعث افزایش تقاضا برای فرانک شده است. ماکسیم بوترون، اقتصاددان مجموعه Credit Suisse اذعان داشت: «با توجه به اینکه ین ژاپن و طلا هم رشد کرده است، می‌توان به این نتیجه رسید که تقاضا برای دارایی‌های امن، روند صعودی دارد.»

کارستن جونیوس، اقتصاددان مجموعه J.Safra Sarasin اظهار داشت: «مشخص است که با یک ریسک‌گریزی دیگر، به‌خصوص در بازار سهام روبرو هستیم. البته این وضعیت به بازار فارکس هم سرایت خواهد کرد. به‌علاوه، من کاملاً می‌توانم درک کنم که برخی از سرمایه‌گذاران در مورد تحولات اوکراین عصبی می‌شوند. این وضعیت می‌تواند باعث تقویت فرانک سوئیس شود.»

رابوبانک اعلام کرد: «موقعیت‌های فروش فرانک برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و به کمترین سطح از سپتامبر تاکنون رسید. داده‌هایی که به‌تازگی منتشر شد؛ نشان داد که بانک ملی سوئیس در بازارهای ارز، کمابیش غیرفعال بوده است تا بتواند از رشد فرانک جلوگیری کند.

اطلاعات بانک ملی سوئیس نشان می‌دهد که سپرده‌های ارزی دیداری که به‌عنوان معیاری برای خرید ارز خارجی بانک مرکزی در نظر گرفته می‌شود، هفته اخیر تنها 268 میلیون فرانک رشد داشته است.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که رشد فرانک، برمبنای اصول اقتصادی صورت نگرفته است و احتمالاً بانک ملی سوئیس برای جلوگیری از رشد بیشتر این ارز، مداخله خواهد کرد. تاکنون بانک مرکزی موردبحث در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.