وابستگی چشم‌انداز نرخ USDJPY به تصمیم فدرال رزرو

0 نظر 05 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

USDJPY بر اثر فروش سنگین سهام جهانی، به پایین‌ترین سطح ماهانه خود (113.38) نزدیک می‌شود. البته تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره، می‌تواند چشم‌انداز کوتاه‌مدت جفت ارز موردبحث را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ چون بانک مرکزی آمریکا برای عادی‌سازی سیاست‌های پولی آماده می‌شود.

نوسانات ریسک‌پذیری می‌تواند در دوران قرنطینه رسانه‌ای فدرال رزرو، روی USDJPY تأثیر بگذارد؛ چون این جفت ارز نتوانست همگام با رشد اخیر بازده اوراق قرضه بلندمدت آمریکا حرکت کند. ین ژاپن هم می‌تواند به بهره‌برداری از تغییر دیدگاه سرمایه‌گذاران در مورد سیاست‌های پولی بانک مرکزی ژاپن ادامه دهد و رشد کند.

البته تصمیم FOMC در خصوص نرخ بهره در 26 ژانویه می‌تواند USDJPY را تقویت کند؛ زیرا این بانک مرکزی قصد دارد در ماه‌های آتی نرخ‌های بهره بالاتری را اعمال کند. به‌علاوه فدرال رزرو ممکن است استراتژی خروج دقیق‌تری را از خود به نمایش بگذارد؛ زیرا لائل برینارد یکی از اعضای هیئت‌مدیره فدرال رزرو، هنگام شهادت در مقابل قانون‌گذاران آمریکا اظهار داشت: «ما بحث درمورد کاهش ترازنامه را آغاز کرده‌ایم.»

این احتمال وجود دارد که USDJPY در سال 2022 وارد یک روند صعودی شود؛ چون برخی تحلیلگران از احتمال 90 درصد برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس سخن می‌گویند. توجه داشته باشید که افت بیشتر سهام جهانی می‌تواند USDJPY را در روزهای آتی تحت فشار نگه دارد.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.