نرخ تورم آمریکا به بالاترین سطح در 4 دهه اخیر رسید

0 نظر 21 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

 

نرخ تورم آمریکا

در ماه فوریه نرخ تورم آمریکا شتاب گرفت و به بالاترین سطح در چهار دهه اخیر رسید. این موضوع، حاکی از آن است که عدم تعادل عرضه و تقاضا در بحبوحه افزایش قیمت سوخت، بهبود چندانی نداشته است.

دفتر آمار کار وزارت کار آمریکا اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در 12 ماه اخیر به %7.9 رسیده است که بیشترین نرخ تورم از سال 1982 تاکنون به حساب می‌آید. میزان رشد تورم در ماه فوریه، %0.8 بود. این عدد در ماه ژانویه %0.6 اعلام شده بود.

افزایش تورم پایه

تورم پایه که قیمت‌های بی‌ثبات انرژی و مواد غذایی را لحاظ نمی‌کند، در ماه فوریه %0.5 افزایش یافت که کمتر از انتظارات تحلیلگران است. افزایش نرخ تورم پایه از افزایش قیمت مسکن، تفریح، اثاثیه منزل و قیمت بلیط هواپیما نشأت می‌گیرد.

با ارزش‌‎ترین رمز ارز بازار، بیت‌کوین، نیز تا پنج دقیقه پس از انتشار گزارش تورم، روی 39300 دلار ثابت ماند. برخی از سرمایه‌گذاران، به‌دلیل عرضه محدود بیت‌کوین، آن را به‌عنوان حفاظ و پوششی در برابر تورم در نظر می‌گیرند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مجموعه OANDA اظهار داشت: «بیت‌کوین، پس از ششمین گزارش تورم بالا در آمریکا و از بین رفتن امیدها برای حل و فصل سریع و دیپلماتیک نبرد اوکراین و روسیه، افت کرد. معامله بیت‌کوین، کماکان یکی از معاملات پرریسک محسوب می‌شود و همچنان به‌روزرسانی صعودی خود را براساس گزارش‌های نبرد اوکراین ادامه می‌دهد.»

 

 

به گزارش دفتر آمار کار وزرات کار آمریکا، قیمت بنزین در ماه فوریه %6.6 رشد داشته و یک‌سوم افزایش ماهانه شاخص کل قیمت را  به خود اختصاص داده است. تحلیلگران بر این باور هستند که افزایش قیمت نفت، موجب افزایش تورم و افزایش قیمت بیت‌کوین می‌شود.

شاخص قیمت مواد غذایی در خانه از فوریه 2021 تاکنون، % 8.6 رشد کرده است که بیشترین افزایش سالانه از سال 1981 تاکنون به حساب می‌آید. گوشت گوساله هم در همین بازه زمانی، 16 درصد رشد داشته است.

برگرفته از http://cwg.li/DWMQK

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.