رسیدن بازار سهام آمریکا به پایین‌ترین حد خود

0 نظر 08 فروردین 1401 زمان مطالعه : دقیقه

 

بازار سهام آمریکا

دو سال پیش، بازار سهام آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید. اکنون به‌خاطر نگرانی‌های ناشی از تورم و حمله روسیه به اوکراین، بازار دوباره افت شدیدی را تجربه کرده و به پایین‌ترین سطح رسیده است. البته وقوع یک نزول دیگر، بعید به نظر می‌رسد. تحلیلگران بر این باور هستند که تورم کنونی نگران‌کننده است ولی تهدید چندان بزرگی مثل تهدید همه‌گیری در اوایل 2020، برای اقتصاد محسوب نمی‌شود.

شاخص S&P 500

23 مارس سال 2020، شاخص S&P 500 به کف دوران همه‌گیری رسید و در 2237 بسته شد. این عدد، افت 34 درصدی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌داد. در آن زمان نگرانی سرمایه‌گذاران از اجتناب‌ناپذیر بودن رکود درست بود، چون فعالیت‌های اقتصادی تا حدودی متوقف شد؛ از آن به بعد سهام رشد کرد. مثلاً شاخص S&P 500، رشد 99.2 درصدی را تجربه نمود.

عوامل مختلفی در رشد چشمگیر بازار سهام که سال 2020 آغاز شد، سهیم بود. فدرال رزرو، به‌سرعت نرخ بهره‌ را به صفر درصد رساند و کنگره، تریلیون‌ها دلار صرف مشوق‌های مالی برای خانوار‌ها و کسب‌وکارهای کوچک نمود. نتیجه این اقدامات آن بود که پس از بازگشایی اقتصاد، جیب آمریکایی‌ها پر از پول نقد شد.

افزایش نرخ تورم

اکنون در سال 2022، بازار یک سال سخت دیگر را در پیش دارد. در اوایل مارس، شاخص S&P 500 از اوج خود در 3 ژانویه، %13 افت کرد؛ ظاهراً نگرانی‌های جدیدی رخ نموده است. نرخ تورم به بالاترین سطح در 40 سال اخیر رسیده و به‌تازگی برنامه‌های جدیدی برای افزایش 10 یا 11 مرتبه‌ای نرخ بهره در سال‌های پیش‌رو ارائه شده است. فدرال رزرو متعهد شده است که تورم را مهار کند، حتی اگر این کار به قیمت کاهش چشمگیر رشد اقتصادی تمام شود.

افزایش بازده اوراق قرضه در هفته‌های اخیر، موجب افت ارزش سهام شده و از طرفی جنگ اوکراین و روسیه و افزایش محدودیت‌های غرب علیه کالاهای روسیه و رشد قیمت کالاهای مختلف مثل نفت و گندم، تورم را بیشتر کرده است.

 

 

این داده‌ها ترسناک به نظر می‌رسد ولی اقتصاد، نسبتاً قوی باقی می‎ماند. تحلیلگران انتظار دارند که شرکت‌های S&P 500 در سال‌های آتی به رشد خود ادامه دهند. رایان دتریک، استراتژیست ارشد بازار در مجموعه LPL Financial اظهار داشت: «ما انتظار داریم که بازار صعودی ادامه پیدا کند ولی در این مسیر صعودی، چند افت، طبیعی است.»

برگرفته از http://cwg.li/rfT94

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.