سیاست های پولی فدرال رزرو؛ آشنایی با بانک مرکزی آمریکا

0 نظر 20 دی 1402 زمان مطالعه : 25 دقیقه

سیاست‌های پولی فدرال رزرو اهرم قدرتمندی در تعیین مسیر قیمت‌ جفت ارزها در بازار فارکس هستند. فدرال رزرو یک بانک مرکزی معمولی نیست؛ صحبت از بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در میان است. آمریکا به همراهی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلستان گروه هفت (G7) را تشکیل می‌دهد. در این نوشته می کوشیم تا به صورت مختصر و ساده، شما را با ساختار و شیوه عملکرد این نهاد معظم پولی آشنا سازیم.

سیاست‌های پولی فدرال رزرو اهرم قدرتمندی در تعیین مسیر قیمت‌ جفت ارزها در بازار فارکس هستند.

فدرال رزرو یک بانک مرکزی معمولی نیست؛ صحبت از بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در میان است. آمریکا به همراهی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلستان گروه هفت (G7) را تشکیل می‌دهد.

در این نوشته می کوشیم تا به صورت مختصر و ساده، شما را با ساختار و شیوه عملکرد این نهاد معظم پولی آشنا سازیم.

 

 

ساختمان بانک فدرال درزور در واشنگتن دی سی

 

همه چیز از آمریکا شروع می شود

 کسب‌و‌کارهای آمریکایی آزادند تا:

  • هر کسی را که می‌خواهند استخدام و هر کسی را که می‌خواهند اخراج کنند.
  • یا از خدمات جدیدی پرده‌برداری کنند و به بخشی از خدمات خود پایان دهند.

 شاید به همین دلیل باشد که آمریکا یکی از کشورهای خلاق در بحث اقتصادی است؛ زیرا فعالان اقتصادی در این کشور برای اجرای اقدامات نوآورانه یا ارائه محصولات جدید نیازی به کاغذ بازی‌های مرسوم ندارند. 

ایالات متحده آمریکا اولین کشور از گروه ۷ است که توانست با افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) خسارت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا در سال 2021 را به کلی جبران کند و با وجود افزایش نرخ بهره، نرخ بیکاری و تورم را پایین نگه دارد. برقراری تعادل میان نرخ بیکاری و تورم ایالات متحده آمریکا حاصل اقدامات بانک فدرال رزور است.

 

بانک فدررال رزرو چیست و کجاست؟

برای پی بردن به تاثیر سیاست های پولی کشورهای بزرگی مانند آمریکا روی بازار فارکس ابتدا باید ارگانی که وظیفه اجرای این سیاست‌ها را دارد بشناسیم. آمریکا تا قبل از سال ۱۹۰۷ به عنوان یک قدرت اقتصادی، فاقد بانک مرکزی بود. در سال ۱۹۰۷ بحران شدیدی در موسسات مالی آمریکا شیوع پیدا کرد و ترس و نگرانی در بازار به اوج رسید و نیاز به وجود یک بانک مرکزی برای نظارت بر موسسات مالی احساس شد. از آن زمان تاکنون بانک فدرال رزرو (Federa Reserve Bank) یا فد (Fed) نقش یک مدیر قوی با 2 هدف عالی را در اقتصاد آمریکا ایفا کرده و در آن واحد هم نرخ بیکاری را کنترل کرده و هم قیمت‌ها را ثابت نگه داشته است. 

جالب است بدانید که این بانک نه خصوصی است و نه دولتی؛ هیئت مدیره فدرال رزرو در واقع عنصر دولتی در بدنه بانک به شمار می‌رود. خود بانک مرکزی نیز در نقش یک شرکت خصوصی ایفای نقش می‌کند و اعضای بانک نیز سهامداران فدرال رزور هستند که در ازای مشارکت خود سود دریافت می‌کنند. 

بسیاری از جمله خود بانک مرکزی به لزوم استقلال این بانک باور دارند؛ اما در حال حاضر این بانک در چارچوب قوانین پولی دولت و سیاست‌های مالی کشور خدمت‌رسانی می‌کند. در واقع بانک مرکزی آمریکا یک بانک به معنی مرسوم کلمه نیست بلکه گروهی متشکل از 3 عنصر کلیدی است. بیاید با 3 عنصر سازنده بانک مرکزی آمریکا آشنا شویم:

 

 

لوگوی هیئت مدیره فدرال روزو

 

1. هیئت مدیره فدرال رزرو

 این هیئت در واشینگتن، دی.سی. (Washington, D.C.) واقع شده و متشکل از 7 نفر است که از سوی رئیس جمهور کاندید می‌شوند و پس از تایید سنای آمریکا به هیئت Fed راه پیدا می‌کنند.

 هر یک از اعضا حداکثر 14 سال در سمت خود باقی می‌ماند. انتصابات در مقیاس دو ساله تمدید می‌شوند تا تاثیرات سیاسی ناشی از تغییر کابینه دولت به واسطه انتخابات ریاست جمهوری به حداقل برسد. در حال حاضر یعنی ژانویه 2023، جروم هیدن پاول (Jerome H. Powell) رئیس فدرال رزرو است و به احتمال زیاد نام او را به کرات پیرامون اخبار مرتبط با سیاست های پولی فدرال رزرو شنیده‌اید. 

 

2. کمیته بازار باز فدرال (Federal Open Market Committee)

 این کمیته که از آن با نام FOMC نیز یاد می‌شود اصلی‌ترین ساختار در نظام بانک مرکزی آمریکاست و نقش مهمی در اتخاذ تصمیمات مرتبط با سیاست‌های پولی این بانک دارد. کمیته FOMC مسئول سازوکارهای مرتبط با بازار آزاد و خرید و فروش اوراق قرضه دولتی است و به این ترتیب میزان پول ذخیره شده در صندوق بانک مرکزی را مشخص می‌کند.

خرید و فروش اوراق دولتی یکی از سیاست های پولی فدرال رزور است و فد برای تزریق پول به اقتصاد یا خارج کردن پول از چرخه بازار سیاست خرید و فروش اوراق قرضه را در دستور کار کمیته قرار می‌دهد. 

کمیته بازار باز فدرال متشکل از 12 نفر است:

  • 7 عضو هیئت مدیره فدرال رزرو
  • 5 عضو از بین روسای 12 شعبه بانک فدرال

این کمیته هر سال 8 بار – یعنی هر 6 هفته یک بار – تشکیل جلسه می‌دهد و تمام اعضای بانک مرکزی در این جلسات دو روزه شرکت می‌کنند. میزان نرخ بهره در همین جلسات تعیین می‌شود. نرخ بهره یکی از ابزارهای فد برای اجرای سیاست‌های پولی است که در ادامه این مقاله به شرح آن می‌پردازیم. 

به عنوان معامله گری که در بازار فارکس فعالیت می‌کند اطلاع از زمان برگزاری جلسات کمیته اهمیت زیادی دارد و به دنبال برگزاری این جلسات متوجه تاثیر سیاست های پولی کشورها روی فارکس می‌شوید. 

 

کمیته FOMC

 

3. دوازده بانک فدرال رزرو منطقه ای

بانک فدرال رزرو آمریکا (Federal Reserve) که آن را با نام فد نیز می‌شناسیم ۱۲ شعبه در سراسر آمریکا دارد. 4 تن از روسای این بانک‌ها به صورت گردشی در رای‌گیری جلسات کمیته شرکت می‌کنند و نقش مهمی در تعیین تاثیر تصمیمات فدرال رزرو دارند.

 

  1. بوستون (Boston)
  2. نیویورک (Philadelphia)
  3. فیلادلفیا (Philadelphia)
  4. کلیولند (Cleveland)
  5. ریچموند (Richmond)
  6. آتلانتا (Atlanta)
  7. شیکاگو (Chicago)
  8. سنت لوئیس ( Louis)
  9. مینیاپولیس (Minneapolis)
  10. کانزاس سیتی (Kansas City)
  11. دالاس (Dallas)
  12. سانفرانسیسکو (San Francisco)

 

 وظایف فدرال رزور

 برای تحلیل مواضع فدرال رزرو ابتدا باید اهداف و وظایف این بانک را بشناسیم. بانک فدرال 5 وظیفه کلی دارد:

  1. اجرای سیاست های پولی کشور؛ کاهش بیکاری، کاهش تورم و اعمال نرخ بهره متعادل 
  2. کمک به حفظ ثبات سیستم مالی 
  3. نظارت و وضع قوانین برای موسسات مالی 
  4. تسهیل پرداخت‌ها و حفظ امنیت و کارایی نظام پایاپای 
  5. بهبود امنیت مشتریان و پیشرفت جامعه

بانک مرکزی آمریکا برای انجام این وظایف به 12 شعبه تقسیم شده است و هر بانک به صورت مستقل اما زیر نظر هیئت مدیره فدرال رزرو فعالیت می‌کند.

 

منظور از سیاست پولی فدرال رزرو چیست؟

تمام صحبت‌هایی که تا اینجا در مورد بانک فدرال رزرو داشتیم برای آشنایی شما با بنیاد بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا بود. اکنون وقت آن است که در مورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو صحبت کنیم.

منظور از سیاست‌های پولی مجموعه‌ای از ابزارهاست که یک کشور برای کنترل موجودی پول خود به کار می‌برد. جریان پول ورودی در نتیجه تاثیر سیاست های پولی کشورها تعیین می‌شود. اطلاعات و گزارش‌هایی مانند سرانه تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم و نرخ رشد صنایع همه و همه روی تعیین سیاست های پولی فدرال رزرو تاثیرگذار هستند. 

 کشورها با استفاده از همین سیاست‌ها رشد اقتصادی را تضمین می‌کنند و با کاهش یا افزایش نرخ بهره میزان بیکاری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

بانک فدرال رزرو آمریکا برای اجرای سیاست‌های پولی یک ابزار با کارکرد دوگانه را به کار می‌گیرد که با نام «Dual mandate» نیز از آن یاد می‌شود. Mandate در زبان انگلیسی به معنای حکم و دستور است که می توان آن را به منزله یک شمشیر دولبه یا حکم دوسویه ترجمه کرد. بانک مرکزی سیاست‌های پولی را به شیوه‌ای اعمال می‌کند که در آن واحد نرخ بیکاری کاهش یافته و تورم نیز در حد مطلوب باشد. 

بنابر تعریف بانک فدرال رزرو از ثبات قیمت‌ها، تورم در طولانی‌مدت باید 2 درصد باشد. بانک مرکزی برای کنترل تورم و نرخ بیکاری از ابزاری به نام نرخ بهره کمک می‌گیرد. بانک مرکزی می‌تواند برای وام‌هایی که در اختیار دیگر بانک‌ها قرار می‌دهد نرخ بهره تعیین کند. به همین منوال بانک‌ها نیز بر اساس نرخ بهره تعیین شده سود کمتر یا بیشتری را از مشتریان دریافت می‌کنند. 

 

دلار آمریکا، بازار فارکس

 

با انواع سیاست های پولی آشنا شوید

روی هم رفته سیاست‌های پولی یا انقباضی (Contractionary) هستند یا انبساطی (Expansionary). بانک مرکزی با در نظر گرفتن رشد یا رکود اقتصادی در کشور از یکی از این سیاست‌ها استفاده می‌کند:

 

سیاست های پولی انقباضی (Contractionary) 

در این حالت نرخ بهره افزایش پیدا کرده و موجودی پول در بازار کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه تورم افت خواهد کرد و قیمت اقلام و خدمات در کشور کاهش پیدا می‌کند. در این حالت قدرت خرید پول (دلار آمریکا) افزایش پیدا می‌کند.

سیاست های پولی انبساطی (Expansionary)

معمولا بانک مرکزی زمانی که کشور دچار رکود اقتصادی می‌شود سیاست‌های انبساطی را به کار می‌گیرد. در چنین شرایطی نرخ بهره کاهش پیدا کرده و پس‌انداز برای مردم جذابیت خود را از دست می‌دهد و به دنبال آن میزان وام‌گیری و خرج کردن پول در بین مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

سیاست های پولی حمایتی (Accommodative)

در این حالت بانک مرکزی موجودی پول در گردش را افزایش می‌دهد تا کشور قادر به رشد باشد. این سیاست شباهت زیادی به سیاست انبساطی دارد؛ زیرا بانک‌ها از ابزارهای مشابهی برای اجرای این سیاست استفاده می‌کنند. فد در سال 2008 زمانی که نرخ بیکاری 6.5 درصد و نرخ تورم کمتر از 2 درصد بود از این سیاست کمک گرفت.

سیاست پولی خنثی (Neutral) 

زمانی که اقتصاد بدون مشکل به مسیر خود ادامه می‌دهد بانک مرکزی این سیاست را در پیش می‌گیرد. در واقع زمانی که همه چیز در اقتصاد آمریکا خوب پیش می‌رود نیازی به مداخله بانک مرکزی نیست. در این حالت سرانه تولید ناخالط داخلی در بالاترین حد، نرخ تورم زیر مقدار مشخص و نرخ بیکاری نیز در جایی است که نشانگر تعادل در عرضه و تقاضای بازار کار باشد. 

 

سیاست های پولی فدرال رزور

 

هدف از اجرای سیاست های پولی چیست؟

برای درک تاثیر تصمیمات فدرال رزرو باید بدانیم که سیاست‌های پولی در راستای دستیابی به چه اهدافی اعمال می‌شوند. به این ترتیب است که با شناسایی نوع سیاست پولی می‌توانید خروجی احتمالی آن را نیز پیش‌بینی کنید و بهتر در فاکس وارد معامله شوید.

تورم 

سیاست‌های پولی انقباضی با هدف تنظیم نرخ تورم و کاهش میزان پول در گردش به کار برده می‌شوند. از سوی دیگر با اعمال سیاست‌های پولی انبساطی، فشار تورم تشدید می‌شود و میزان پول در گردش نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیکاری

به دنبال اجرای سیاست‌های پولی انبساطی نرخ بیکاری کاهش پیدا می‌کند چرا که موجودی پول در گردش بیشتر است و از آنجایی که نرخ بهره پایین است فعالیت‌های تجاری افزایش پیدا می‌کند و فرصت‌های شغلی بیشتری در بازار ایجاد می‌شود.

نرخ مبادله

یکی از مهمترین تاثیرات سیاست های پولی فدرال رزرو بر بازار فارکس، تغییر نرخ مبادله است. در این حالت در نتیجه اعمال سیاست‌های پولی از سوی فدرال رزرو نرخ مبادله ارز خارجی با ارز داخلی (دلار آمریکا) دستخوش تغییر می‌شود. 

زمانی که میزان پول در گردش افزایش پیدا کند پول داخل یعنی دلار آمریکا در برابر همتای خارجی ارزان‌تر خرید و فروش می‌شود.

از سوی دیگر فدرال رزور با افزایش نرخ بهره ارزش دلار را بالا می‌برد. در این حالت ارزش ارز داخلی یعنی دلار آمریکا در برابر دیگر ارزها افزایش پیدا می‌کند زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری مشتاق به سپرده‌گزاری در بانک‌های آمریکایی خواهند بود. 

 

تاثیر تصمیمات فدرال رزور بر فارکس

 

ابزارهای فدرال رزور برای اجرای سیاست های پولی 

در این قسمت با شماری از ابزارهای فدرال رزرو برای اجرای سیاست‌های پولی آشنا می‌شوید:

 

عملیات‌های بازار آزاد (Open Market Operations) 

فد در بازار آزاد یا OMO اوراق قرضه را از سرمایه‌گذاران خریداری می‌کند و اوراق مازاد را به فروش می‌رساند تا به این ترتیب موجودی پول در گردش را کنترل کرده و تعداد اوراق شاخص دولتی را مشخص کند.

 هدف از عملیات در بازار آزاد یا OMO تنظیم موجودی صندوق ذخیره آن هم با هدف دستکاری نرخ بهره در کوتاه‌مدت است.

نرخ بهره

فد می‌تواند نرخ بهره یا وجه تضمین موردنیاز برای اخذ وام را تغییر دهد. از این نرخ با عنوان نرخ تنزیل یا Discount Rate نیز یاد می‌شود. نرخ تنزیل در واقع نرخ بهره‌ای است که بانک مرکزی برای بانک‌های تجاری و دیگر موسسات مالی آن هم برای دریافت وام کوتاه مدت در نظر می‌گیرد. 

بانک‌ها در آمریکا به دو شیوه می‌توانند در کوتاه مدت وام بگیرند:

  • در روش اول آنها می‌توانند با استفاده از نرخ بین بانکی و بدون ارائه وجه تضمین از دیگر بانک‌ها وام بگیرند.
  • در روش دوم آنها باید با پرداخت نرخ بهره تعیین شده برای وام‌های کوتاه مدت از فدرال رزرو وام بگیرند.

وام‌های دسته دوم با هدف جلوگیری از ورشکست شدن بانک‌ها یا رفع مشکل نقدینگی آنها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت (۲۴ ساعت یا کمتر) در نظر گرفته می‌شوند. 

ذخیره مورد نیاز (Reserve Requirements)

مقامات بانک مرکزی می‌توانند ذخیره مورد نیاز را تغییر دهند. منظور از ذخیره مورد نیاز مبلغی است که بانک‌ها باید به عنوان بخشی از واریزهای انجام شده توسط مشتریان در فدرال رزرو ذخیره کنند تا قادر به عمل به وظایف خود باشند.

 با کاهش ذخیره مورد نیاز، سرمایه بیشتری در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند از این سرمایه برای اعطای وام یا خرید دیگر دارایی‌ها استفاده کنند. افزایش ذخیره مورد نیاز، منجر به کاهش سرعت رشد اقتصادی و شمار وام‌ها می‌شود.

Hawkish and Dovish

در این بخش باید در مورد سیاست‌های پولی هاکیش (Hawkish – بازی) و داویش (Dovish – کبوتری) به عنوان ابزارهای کمیته FOMC صحبت کنیم. اعضای کمیته بازار باز، بهترین تصمیم را برای دستیابی به حداکثر نرخ اشتغال و ثبات قیمت‌ها اتخاذ می‌کنند.

 اگر اعضای کمیته باور داشته باشند که نرخ تورم بیش از اندازه بالاست، افزایش نرخ بهره را در نظر می‌گیرند. این سیاست با نام سیاست هاکیش شناخته می‌شود. در این حالت فد تصمیم می‌گیرد مقدار نقدینگی را کاهش دهد و برای این منظور نرخ وجوه فدرال (Federal funds rate) را افزایش می‌دهد که منجر به افزایش نرخ بهره بانکی می شود. در نتیجه رشد اقتصادی کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری افزایش پیدا می‌کند. 

 اگر کمیته تصمیم بگیرد نرخ بهره را کاهش دهد در واقع سیاست داویش (Dovish) را در پیش گرفته است. این سیاست نوعی سیاست انبساطی است (که در ادامه شرح میدهیم) که منجر به کاهش نرخ بیکاری و نرخ وجوه فدرال می شود. در این حالت تورم افزایش پیدا کرده و مردم قدرت خرید بیشتری خواهند داشت اما دلار قدرت خرید خود را از دست می‌دهد. 

سیاست پولی چه تفاوتی با سیاست مالی دارد؟

سیاست‌های پولی توسط بانک فدرال رزرو آمریکا اتخاذ می‌شوند تا اقتصاد ثبات داشته باشد و نرخ بیکاری در حداقل ممکن باقی بماند. در واقع بانک فدرال رزرو برای حفظ ارزش دلار و رشد اقتصادی آمریکا، نرخ بهره، ذخیره مورد نیاز و عملیات بازار آزاد را به کار می‌گیرد تا میزان خرج کردن، وام گیری و پس‌انداز پول در کشور را کنترل کند.

 از سوی دیگر سیاست مالی ابزاری برای دولت آمریکاست نه بانک فدرال رزرو. فد می‌تواند میزان موجودی پول در بازار را تحت تاثیر قرار داده و احساس حاکم بر بازار را تغییر دهد؛ حال آنکه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (U.S. Treasury Department) می‌تواند پول جدید وارد بازار کرده و در مورد مالیات تصمیم‌گیری کند. این وزارتخانه می‌تواند مستقیم یا غیر مستقیم پول را وارد چرخه اقتصاد کند.

 

محل برگزاری جلسات FOMC

 

سیاست‌های پولی در چه فواصلی تعیین می ‌شوند؟

 همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردم کمیته بازار آزاد فدرال 8 بار در سال برای تعیین سیاست‌های پولی جلساتی را برگزار می‌کند. البته در مواقع اضطراری مانند شیوع کووید ۱۹ جلسات اضطراری تشکیل می‌شود. در این لینک تقویم جلسات کمیته درج شده است همانطور که می‌بینید. جلسه بعدی کمیته 30ام و 31ام ژانویه برگزار می‌شود و معامله‌گران از همین حالا در حال ارزیابی تاثیر تصمیمات فدرال رزرو روی فارکس هستند.

 سیاست های پولی چه تاثیری روی معاملات فارکس دارند؟

با شرکت در دوره حضوری تحلیل مواضع فدرال رزرو در می‌یابید که زمانی که بانک مرکزی سیاست انقباضی را در پیش می‌گیرد دلار آمریکا قدرت پیدا کرده در نتیجه نرخ مبادله دلار در بازار افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه نرخ دیگر ارزها نیز تغییر پیدا می‌کند. به این مثال توجه کنید: فرض کنید هر دلار آمریکا در برابر ۱۰۰ ین ژاپن معامله شود (1USD=100 JPY). اگر ارزش دلار افزایش پیدا کند احتمال اینکه مظنه نیز افزایش پیدا کنید بالاست. در این حالت ممکن است هر دلار آمریکا در برابر 103 ین ژاپن معامله شود. 

از سوی دیگر اگر احتمال تقلیل سیاست‌های انقباضی فد طی ماه‌های آینده وجود داشته باشید، نرخ مبادله دلار در فارکس نیز کاهش پیدا می‌کند. با وجود اینکه پیش‌بینی ابزارهایی که فد به کار می‌گیرد دشوار است، تحلیل‌گران همواره پیش‌بینی‌هایی را در رابطه با تاثیر تصمیمات فدرال رزرو روی بازار فارکس منتشر می‌کنند. معمولاً اعضای کمیته بازار آزاد و همینطور هیئت مدیره فد نظرات خود را در مورد تصمیمات آتی اعلام می‌کنند. با دنبال کردن اخبار و نظرات این افراد می‌توانید تا حدودی ابزار انتخابی بانک مرکزی آمریکا را برای بازه زمانی نزدیک پیش‌بینی کنید. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره آموزش مقدماتی ورود به بازار فارکس و یادگیری مفاهیم معامله گری درک بهتری از رفتار بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا داشته باشید. 

 

منابع:

  1. https://www.federalreserve.gov/aboutthefed/the-fed-explained.htm
  2. https://www.investopedia.com/articles/investing/101215/how-fed-fund-rate-hikes-affect-us-dollar.asp#:~:text=Key%20Takeaways-,When%20the%20Federal%20Reserve%20increases%20the%20federal%20funds%20rate%2C%20it,bonds%20and%20interest%2Drate%20products.
  3. https://www.investopedia.com/terms/d/discountrate.asp
  4. https://www.investopedia.com/ask/answers/100314/whats-difference-between-monetary-policy-and-fiscal-policy.asp
  5. https://www.investopedia.com/terms/m/monetarypolicy.asp#:~:text=Monetary%20policy%20is%20commonly%20classified,rate%2C%20and%20open%20market%20operations.
  6. https://www.investopedia.com/next-fed-meeting-7551561
  7. https://www.chicagofed.org/publications/chicago-fed-letter/2023/483
  8. https://www.babypips.com/forexpedia/monetary-policy#:~:text=In%20the%20United%20States%2C%20the,annually%2C%20which%20keeps%20prices%20stable.
  9. https://www.americanprogress.org/article/7-reasons-the-u-s-economy-is-among-the-strongest-in-the-g7/
  10. https://www.federalreserve.gov/aboutthefed/three-key-entities-video.htm
  11. https://finance.yahoo.com/news/true-impact-monetary-policy-forex-100000719.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGaURnVD1W73TW9pPQnEhWgDe_Y72UapPipKXVxqhB2dQRHAfCeyc7qfiWdTIiWmZ8S0-_7yZhTW5EbtjdZlHDQ3SdS7o9cTohKJoslsZoCo9zqqr3xWquuL2qDXiE4TqMNi375z8fMjK82m5GrCTBbXyw9BiDFwu2dMklgUbP8h
  12. https://www.investopedia.com/terms/m/monetarypolicy.asp
  13. https://www.britannica.com/place/United-States/Strengths-and-weaknesses
  14. https://www.federalreserve.gov/aboutthefed/three-key-entities-video.htm
  15. https://www.investopedia.com/ask/answers/12/inflation-interest-rate-relationship.asp
  16. https://www.dailyfx.com/education/forex-fundamental-analysis/federal-reserve-bank.html
  17. https://www.oanda.com/us-en/trade-tap-blog/trading-knowledge/federal-reserve-monetary-policy/
  18. https://www.investopedia.com/terms/f/federalreservebank.asp
  19. https://www.npr.org/2023/12/13/1219034864/federal-reserve-interest-rates-inflation-consumer-prices-economy-recession

 

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.