کاهش عرضه نفت روسیه و تاثیر آن در بازار

0 نظر 26 بهمن 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازار نفت در هفته گذشته، با رشد بیش از 2.2% روبه‌رو شد و تصمیمات روسیه مبنی بر کاهش میزان عرضه خود در این امر بی‌تاثیر نبوده است. روسیه از نفت خود به‌عنوان سلاحی در مقابل تحریم‌های اعمالی استفاده می‌کند و عده دیگری اعتقاد دارند از آنجایی که با تحریم محصولات پالایش شده روسیه در ابتدای این ماه توسط پارلمان اروپا، تعداد خریداران نفت روسیه کاهش یافته است، این کشور قصد دارد با این کار، بر امور مسلط شود. این اتفاقات بر افزایش بهای گاز طبیعی در آمریکا موثر بوده با تحت‌الشعاع قراردادن چشم‌انداز پیش‌روی بازار گاز طبیعی در آمریکا، آن را در حالت انقباضی نگه خواهد داشت.


 بازار نفت در هفته گذشته، عملکرد خوبی از خود نشان داد و تنها در روز جمعه با رشد بیش از 2.2% روبه‌رو شد. البته تصمیمات روسیه مبنی بر کاهش میزان عرضه خود در این امر بی‌تاثیر نبوده است؛ چراکه در هفته گذشته اعلام کرده بود که از ماه مارس قصد دارد میزان عرضه خود را به 500 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

 بسیاری بر این باورند روسیه از نفت خود به‌عنوان سلاحی در مقابل تحریم‌های اعمالی استفاده می‌کند و عده دیگری اعتقاد دارند از آنجایی که با تحریم محصولات پالایش شده روسیه در ابتدای این ماه توسط پارلمان اروپا، تعداد خریداران نفت روسیه کاهش یافته است، این کشور قصد دارد با این کار، بر امور مسلط شود.

 از سوی دیگر، بهای گاز طبیعی در آمریکا نیز افزایش یافته است. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر صادرات اولین محموله شرکت Freeport LNG از ماه ژوئن سال گذشته منتشر شده که نشان می‌دهد این محموله شامل گاز مایع از ذخایر این شرکت بوده است. انتظار می‌رود شرکت Freeport LNG تولیدات خود به میزان 15 میلیون تن گاز طبیعی در سال را به‌زودی از سر بگیرد.

 این اتفاقات با تحت‌الشعاع قراردادن چشم‌انداز پیش‌روی بازار گاز طبیعی در آمریکا، آن را در حالت انقباضی نگه خواهد داشت. علاوه بر آن، می‌تواند میزان تقاضا Feed Gas را رشد دهد. سازمان OPEC نیز در روز سه‌شنبه هفته آینده گزارش ماهانه خود از بازار نفت را منتشر خواهد ساخت که شامل چشم‌انداز آن‌ها از بازار و تعداد تولیدات در ماه ژانویه خواهد بود. گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نیز در روز چهارشنبه هفته آینده منتشر می‌شود که مبتنی بر گزارش OPEC خواهد بود.

 
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.