دلیل رسیدن تورم منطقه یورو به بالاترین حد

0 نظر 18 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

تورم منطقه یورو در ماه دسامبر، به بالاترین حد خود از سال 1985 تاکنون رسیده است. یکی از دلایل اصلی تورم بالا در این منطقه، مسئله انرژی است. البته تورم انرژی، در ماه دسامبر از 27.5 به 26 درصد رسید؛ چون اثرات قیمت نفت باعث شد که رشد قیمت سالانه افت کند. این رشد عمدتاً به‌خاطر روند افزایش قیمت مواد غذایی و کالاها رخ داد. در این میان، افزایش قیمت حمل و نقل و کمبود مواد غذایی هم نقش موثری را ایفا کردند.

آیا تورم منطقه یورو به اوج خود رسیده است؟ پاسخ این سوال تا حد زیادی به تغییرات قیمت گاز بستگی دارد که در چند هفته اخیر، نوسانات زیادی را تجربه کرده و یکی از محرک‌های اصلی افزایش تورم بوده است. مطالعات نشان می‌دهد که ظاهراً تورم انرژی، به اوج خود رسیده است و از اینجا به بعد، نزولی خواهد شد. از طرفی شاهد تأثیر مالیات بر ارزش‌افزوده آلمان هستیم که موجب افزایش تورم در دسامبر شد. البته از ژانویه به بعد، تورم اصلی حدود 0.5 درصد افت خواهد کرد.

پرسشی که به وجود می‌آید این است که روند نزولی تورم، به چه صورت (آرام یا تند) خواهد بود؟ این موضوع به فشارهای تورمی برای تولیدکنندگان کالا بستگی دارد. به‌عنوان مثال، تورم کالاهای صنعتی غیرانرژی در دو ماه گذشته از 2 به 2.9 درصد، رسیده است. این رشد نشان می‌دهد که قیمت‌ها با سرعت بیشتری رشد کرده است. انتظار می‌رود که این روند در آغاز سال جدید ادامه داشته باشد.

محدودیت‌هایی که برای مبارزه با موج چهارم ویروس کرونا اعمال می‌شود، رشد قیمت بخش خدمات را محدود می‌کند. در نهایت انتظار می‌رود که تورم پایه، در نیمه اول سال 2022، بالای 2 درصد باقی بماند. دستمزدهای واقعی، در حال حاضر تحت فشار باقی می‌ماند؛ چون هنوز تورم، تأثیر خود را بر رشد دستمزدها نگذاشته است.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.