نگاهی بر تصمیمات احتمالی نشست بانک مرکزی کانادا

0 نظر 15 اسفند 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا وجود دارد. از آنجایی که بازار کار، معمولاً تاثیرات را با تاخیر فراوانی از خود نشان می‌دهد، ارزیابی این شرایط نشان می‌دهد بانک مرکزی کانادا تمایلی به توقف روند افزایش نرخ بهره نداشته طی نشست این هفته، احتمالاً شاهد افزایش 25 واحدی آن خواهیم بود.احتمال اصلاح در بازار مسکن و مستغلات کانادا بسیار قوی‌تر از قبل است؛ چراکه بهای خانه در چندین شهر این کشور و میزان بدهی‌های شهروندان کانادایی بسیار بالا است.

 
احتمال می‌رود بانک مرکزی کانادا طی نشست این هفته، تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های خود را تغییر نداده و به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. این بانک در جلسه ماه ژانویه، نرخ بهره را 25 واحد افزایش داده بود و اعلام کرد در نظر دارد سیاست‌های خود را در این زمینه تغییر ندهد؛ اما با این حال، تاثیرات این اقدامات را در نشست آتی، مورد بررسی قرار خواهد داد.

 داده‌ها حاکی از آن است که اگرچه تورم همچنان بالای 2% است، اما انتظارات تورمی روند کاهشی به خود گرفته است. هرچند که تغییر محسوسی در میزان GDP دیده نشده و همچنان پایین‌تر از سطح 1.6% از نرخ سالانه مورد انتظار است. علاوه بر آن، مسئولین همچنان در حال افزایش تعداد مشاغل هستند. به‌گونه‌ای که اکنون در مقایسه با پاندمی 2020، بیش از 800 هزار کانادایی مشغول به کارند.

 البته باید توجه داشت که بازار کار، معمولاً تاثیرات را با تاخیر فراوانی از خود نشان می‌دهد. اما با این حال، ارزیابی این شرایط نشان می‌دهد بانک مرکزی کانادا تمایلی به توقف روند افزایش نرخ بهره نداشته و در جلسه این هفته، احتمالاً شاهد افزایش 25 واحدی آن خواهیم بود.

 لازم به ذکر است، احتمال وجود اصلاح در بازار مسکن و مستغلات کانادا بسیار قوی‌تر از قبل است؛ چراکه بهای خانه در چندین شهر این کشور، تقریباً ده برابر دیگر شهرهاست. علاوه بر آن، میزان بدهی‌های شهروندان کانادایی برابر است با 180% از درآمد شخصی شهروندان آمریکایی پس از کسر مالیات. از این رو، اقتصاد کانادا می‌تواند بیش از دیگر کشورها تحت تاثیر افزایش نرخ بهره قرار بگیرد؛ بنابراین، تحلیل‌گران تخمین می‌زنند روند رشد اقتصاد این کشور همچنان به‌کندی انجام شود، اما بانک مرکزی کانادا در اواخر سال جاری، شروع به کاهش نرخ بهره نماید.

برگرفته از cwg.li/LnY2X

 
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.