آیا راهی برای موفقیت در بازار فارکس وجود دارد؟

0 نظر 03 آبان 1400 زمان مطالعه : 1 دقیقه

بسیاری از معامله گران فارکس دنبال یک روش، قانون و اصل برای موفقیت همیشگی و دائمی در بازار فارکس هستند اما هیچ استراتژی یا سیستم معاملاتی نیست که بتواند موفقیت شما را در تمام معاملات تضمین کند؛ نوسان و افت و خیز دائمی بازار، ابهام در مورد آینده و پیامدهای احتمالی موثر بر بازار موفقیت همیشگی را غیر ممکن می سازد. امروزه کسی که می‌خواهد در بازار فارکس موفق شود باید به صورت مداوم در حال یادگیری باشد. مهارت تحلیل، تسلط بر مدیریت ریسک و اعتماد به فرایند اصولی هستند که به موفقیت شما کمک می کنند.

 

منظور از اصل یا قانون موفقیت در بازار فارکس، یک استراتژی یا سیستم معامله‌گری است که می‌تواند موفقیت یک معامله‌گر را به صورت کامل و 100 درصد تضمین کند. گاهی مواقع معامله‌گران مبتدی و نوپا دنبال چنین استراتژی و قانونی هستند تا بتوانند در بازار فارکس خیلی سریع به موفقیت برسند.

آیا واقعاً اصل یا قانونی برای موفقیت در بازار فارکس وجود دارد؟

متأسفانه  قانونی وجود ندارد و هیچ استراتژی یا سیستم معاملاتی نیست که بتواند موفقیت شما را در تمام معاملات تضمین کند؛ امروزه کسی که می‌خواهد در بازار فارکس موفق شود باید به صورت مداوم در حال یادگیری باشد.

چرا اصل یا قانونی برای موفقیت همیشگی در فارکس وجود ندارد؟

بعضی تصور می‌کنند که قانونی برای موفقیت در بازار فارکس  به صورت همیشگی و دائمی وجود دارد ولی پیدا کردن آن مشکل است. این در حالی است که به دلایلی که در ادامه بیان می‌کنیم، اصلاً و ابداً چنین قانونی وجود ندارد:

  1. بازار فارکس همیشه در حال نوسان و افت و خیز است.

بازار فارکس بازاری است که نوسان و افت و خیز در تمام بخش‌های آن وجود دارد. ممکن است امروز پر از روند و نوسان و فردا آرام و در حالت رنج باشد. ممکن است شما سیستمی داشته باشید که در بازارهای نوسانی جواب دهد ولی وقتی بازار وارد فاز رنج می‌شود، دیگر چنین سیستمی جواب نمی‌دهد. بعضی استراتژی‌ها هستند که در بازار رنج خیلی خوب کار می‌کنند ولی در بازارهای نوسانی و دارای روند جواب نمی‌دهند. این نوسان‌ها باعث می‌شود که کسی نتواند یک اصل یا قانون برای موفقیت همیشگی در بازار فارکس طراحی کند.

  1. هیچ‌کس نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

بازار فارکس غیر قابل پیش‌بینی است و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانیم به یک اصل یا قانون برای موفقیت 100 درصدی در این بازار دست پیدا کنیم. این بازار فقط به‌وسیله بانک‌های بزرگ کنترل نمی‌شود؛ اخبار و گزارش‌های کشورهای مختلف هم در سوگیری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این بازار دخیل هستند.

همان‌طور که می‌دانید هیچ راهی برای کنترل رویدادها و اخبار وجود ندارد و به همین خاطر هم نمی‌توان قانونی برای موفقیت 100 درصدی در فارکس پیدا کردکه این امر معامله در این بازار را مشکل و پیچیده می‌کند.

  1. پیامدهای احتمالی

سال‌هاست که شاهد فعالیت معامله‌گران در بازار فارکس هستیم و اگر قانون یا اصلی برای موفقیت 100 درصدی در این بازار وجود داشت، چرا کسی آن را پیدا نکرده است؟

درصورتی‌که کسب درآمد و ثروتمند شدن آسان بود، همه MT4 خود را باز می‌کردند و در عرض چند ثانیه به درآمد میلیونی می‌رسیدند. آن موقع دیگر کسی کار نمی‌کرد و سیستم‌هایی که بشریت بر اساس آن بنا شده است، سقوط می‌کرد. دیگر هیچ پزشک، کارمند یا مهندسی در کار نبود و همه معامله‌گر می‌شدند.

حالا که قانونی برای موفقیت تضمینی وجود ندارد، چه باید کرد؟

معامله کردن در فارکس آسان نیست و نیاز به تلاش و یادگیری فراوان دارد. به دنبال قوانین و اصولی برای موفقیت تضمینی و همیشگی در بازار فارکس نباشید، در مقابل از اصل‌های زیر پیروی کنید:

  1. در زمینه تحلیل به استادی برسید.

اگر یک معامله‌گر تکنیکال هستید، باید در زمینه تحلیل تکنیکال به استادی برسید. سعی کنید زمان و انرژی خود را صرف درک و فهم پیام پنهان در پشت هر کندل و چارت کنید. اگر در زمینه معامله‌گری بنیادی یا فاندامنتال کار می‌کنید، باید در زمینه تفسیر اخبار تسلط پیدا کنید. بدانید که چه اخباری مهم هستند و چه تأثیری روی بازار دارند. در حال حاضر ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تحلیل‌های بهتری در معاملات خود داشته باشید.

  1. در زمینه مدیریت ریسک تسلط پیدا کنید.

بدون شک تسلط روی مدیریت ریسک در کنار استاد بودن در زمینه تحلیل بازار فارکس به شما کمک شایانی خواهد کرد. دو راه برای موفقیت در فارکس وجود دارد. اول اینکه باید وارد معاملات برنده و سودآور شوید و دوم اینکه باید از سود خودتان محافظت و از زیان بیش از حد جلوگیری کنید. مدیریت ریسک همان چیزی است که این دو راه را در دل خود جای داده است. بدون مدیریت ریسک ممکن است در 99 معامله موفق شوید و در معامله صدم، تمام سود خود را به باد دهید.

  1. به فرایند اعتماد کنید.

معامله‌گران موفق فارکس که چندین دهه است در این بازار فعالیت می‌کنند، می‌گویند در طی این سال‌ها همیشه (100 درصد مواقع) موفق نبوده و به سود نرسیده‌اند. شما هم ممکن است گاهی مواقع زیان کنید. معامله‌گران موفق منابع مالی زیادی را در فارکس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به همین خاطر وقتی در یک معامله زیان می‌کنند، در معاملات دیگر برنده می‌شود و سودهای آن‌ها، زیان‌هایشان را پوشش می‌دهد. شما هم اگر بتوانید چنین کاری انجام دهید و به فرایند اعتماد کنید، مطمئن باشید که به یک معامله‌گر موفق تبدیل می‌شوید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.