قرارداد CFD در بازار فارکس

0 نظر 11 آبان 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه

قرارداد CFD 

در بازار ابزارهای مشتقه برای پوشش معایب قراردادهای معمول، قراردادی تکامل یافته‌تر و پیشرفته‌تر به وجود آمد که با نام قرارداد ماوالتفاوت (Contract for difference) یا به‌اختصار قرارداد CFD شناخته می‌شود. از طریق این قراردادها به معامله‌گر این امکان داده می‌شود که بدون تملک و تصاحب یک کالا یا دارایی بتواند تنها نوسانات قیمتی آن کالا یا دارایی را مورد معامله قرار داد. در واقع طی این قرارداد، خریدار و فروشنده بازاری مانند فارکس متعهد بازارمی‌شوند که صرفا اختلاف قیمت در باز و بسته شدن قرارداد را بر اساس آن دارایی که قرارداد برای آن تهیه شده، به یکدیگر بپردازند. پس طی این قرارداد شما صاحب آن دارایی نمی‌شوید؛ بلکه به شما این امکان داده می‌شود که بدون یک تاریخ انقضا و یا تحویل فیزیکی کالا و حتی بدون نیاز به پرداخت کامل ارزش آن دارایی، بتوانید فقط نوسانات ارزش آن دارایی را طبق پیش‌بینی‌های خود موردمعامله قرار دهید.

 

قرارداد CFD

 

کاربردهای قراردادهای CFD :

  • عدم تملک و تحویل فیزیکی کالا یا دارایی مورد معامله
  • بدون تاریخ انقضا و سررسید
  • دوطرفه بودن بازار این قراردادها (به‌دلیل عدم‌تملک در عملیات خرید، می‌توان بدون داشتن آن کالا عملیات فروش را نیز انجام داد)
  • برطرف کردن برخی محدودیت‌های قانونی (محدودیت در خریدوفروش سهام یک کشور برای اشخاص غیربومی)
  • اهرم‌پذیری (پرداخت بخشی از ارزش دارایی در معامله آن به قصد کسب سود از نوسانات قیمتی)
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.