تأثیر طلا در فارکس بر جفت ارزهای AUDUSD و USDCHF

0 نظر 16 آذر 1400 زمان مطالعه : 1 دقیقه

طلا به خاطر ارزش ذاتی بالا و تأثیر نگرفتن از عوامل عدم قطعیت، یکی از پرمعامله‌ترین کالاهای جهان است. در شرایط نامناسب اقتصادی، طلا رشد می‌کند و وقتی شرایط اقتصادی خوب باشد، طلا پایین می‌آید. نوسانات قیمت طلا عمدتاً روی 3 ارز اصلی (دلار آمریکا، دلار استرالیا و فرانک سوئیس) تأثیر می‌گذارد.

طلا در فارکس

طلا بر USDCHF و AUDUSD به شکل زیر تأثیر می‌گذارد:

وقتی قیمت طلا افزایش می‌یابد، ارزش USDCHF افت می‌کند. با افزایش قیمت طلا AUDUSD صعودی می‌شود. طلا با دلار آمریکا رابطه عکس و با فرانک سوئیس و دلار استرالیا رابطه مستقیم دارد.

طلا به خاطر ارزش ذاتی بالا و تأثیر نگرفتن از عوامل عدم قطعیت، یکی از پرمعامله‌ترین کالاهای جهان است. در شرایط نامناسب اقتصادی، طلا رشد می‌کند و وقتی شرایط اقتصادی خوب باشد، طلا پایین می‌آید. نوسانات قیمت طلا عمدتاً روی 3 ارز اصلی (دلار آمریکا، دلار استرالیا و فرانک سوئیس) تأثیر می‌گذارد. طلا، دلار استرالیا و فرانک سوئیس رابطه مثبت و قدرتمندی با هم دارند. البته این سه دارایی هیچ وقت میانه خوبی با دلار آمریکا ندارند. در ادامه می‌خواهیم در مورد تأثیر طلا روی جفت ارزهای USDCHF و AUDUSD صحبت کنیم.

نحوه تأثیرگذاری طلا بر جفت ارز AUDUSD

وقت قیمت طلا افزایش می‌یابد، جفت ارز AUDUSD هم رشد می‌کند. طلا و جفت ارز AUDUSD با هم رابطه مثبت و مستقیمی دارند. این دو دارایی در اکثر مواقع هماهنگ با هم نوسان می‌کنند.

قیمت طلا و اقتصاد آمریکا

رشد دلار معمولاً باعث افت طلا می‌شود. عکس این قضیه هم درست است. قیمت طلا، وضعیت واقعی سلامت اقتصادی آمریکا را نشان می‌دهد. وقتی اقتصاد آمریکا عملکرد خوبی داشته باشد، قیمت طلا افت می‌کند و وقتی اقتصاد آمریکا بد عمل کند، قیمت طلا افزایش می‌یابد.

در دوران بحران اقتصادی آمریکا، سرمایه‌گذاران شروع به خریدن طلا کردند؛ چون می‌خواستند از دارایی‌های خودشان در برابر بحران اقتصادی و تورم محافظت کنند. به خاطر داشته باشید که ارزش ذاتی طلا با وجود یا عدم وجود بحران، تغییر نمی‌کند. به علاوه، برای خرید و فروش طلا، باید دلار بپردازید یا دریافت کنید. هر چه میزان دلار هزینه خرید طلا بیشتر باشد، عرضه آن به اقتصاد افزایش می‌یابد و در نتیجه ارزش دلار آمریکا کاهش می‌یابد. افزایش تقاضا برای طلا موجب افزایش قیمت آن می‌شود.

بر عکس در دوران رشد اقتصادی آمریکا، طلا افت می‌کند. برای سرمایه‌گذاری یا خرید طلا، باید ابتدا پول خود را به دلار آمریکا تبدیل کنید. وقتی اقتصاد آمریکا رشد کند، ارزش دلار بیشتر شود، خرید طلا خیلی گران و پرهزینه می‌شود و در نتیجه شاهد کاهش تقاضا برای طلا خواهیم بود. همین عامل می‌تواند موجب کاهش قیمت هر انس طلا شود.

قیمت طلا و اقتصاد آمریکا

بنابراین طلا و دلار آمریکا با هم رابطه منفی یا معکوس دارند. افت قیمت یکی، موجب رشد قیمت دیگری می‌شود و برعکس.

قیمت طلا در فارکس و اقتصاد استرالیا

استرلیا یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان طلا در جهان است و 80 درصد طلای موجود در بازار را تأمین می‌کند. اقتصاد استرالیا، با طلا بسیار تقویت شده است. اگر قیمت طلا رشد کند، صادرات استرالیا افزایش می‌یابد و در نتیجه شاهد توسعه اقتصاد استرالیا و سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور خواهیم بود. در این صورت تقاضا برای دلار استرالیا بیشتر می‌شود و این ارز رشد می‌کند. افزایش تقاضا برای طلا موجب افزایش تقاضا برای دلار استرالیا و رشد اقتصاد استرالیا می‌شود.

وقتی طلا افزایش می‌یابد، جفت ارز AUDUSD به خاطر افزایش تقاضا برای دلار استرالیا، صعودی می‌شود. وقتی طلا افت می‌کند هم شاهد افت AUDUSD هستیم.

قیمت طلا در فارکس و اقتصاد استرالیا

البته این موضوع ممکن است گاهی اوقات خصوصاً در دوران بحران اقتصادی یا دوران شک و تردید نقض شود. در چنین مواقعی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که به جای دلار استرالیا، روی طلا سرمایه‌گذاری کنند؛ چون طلا یک دارایی امن است. همچنین برخی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، در چنین مواقعی دلار آمریکا را به دلار استرالیا ترجیح می‌دهند؛ چون می‌دانند که دلار آمریکا قوی‌تر و پایدارتر است و یک دارایی امن محسوب می‌شود.

تأثیر طلا روی USDCHF

وقتی قیمت طلا افزایش می‌یابد، جفت ارز USDCHF افت می‌کند و برعکس. طلا با دلار آمریکا رابطه عکس و با فرانک سوئیس رابطه مستقیم دارد.

رابطه قیمت طلا و اقتصاد سوئیس

فرانک سوئیس، با دلار رابطه مستقیم یا مثبت دارد؛ زیرا بیش از 25 درصد ارز این کشور با ذخایر طلا پشتیبانی می‌کند. سوئیس، یکی از کشورهای بزرگ صادرکننده طلا در جهان است. سوئیس، قطب صنعت طلا در جهان است. بخش قابل توجهی از طلای جهان از سوئیس می‌گذرد و به دست سایر نقاط جهان می‌شود. هر ساله حدود 70 درصد طلای تصفیه‌نشده در کل جهان به دست پالایشگاه‌های سوئیس پالایش و تصفیه می‌شود.

فرانک سوئیس و طلا هر دو در مواقع شک و تردید و عدم قطعیت، دارایی امن به حساب می‌آیند و در مقابل تورم، مصون هستند. فرانک سوئیس، کمترین نرخ بهره را در بین ارزهای اصلی جهان دارد و پایدارترین ارز در جهان محسوب می‌شود.

در دوران عدم قطعیت، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تمایل دارند که ثروت خود را به دلار یا فرانک سوئیس تبدیل و خاطر خود را آسوده کنند. بنابراین با افزایش قیمت طلا، ارزش فرانک سوئیس هم افزایش می‌یابد و برعکس. طلا با فرانک سوئیس رابطه مستقیم و با جفت ارز USDCHF رابطه عکس دارد. وقتی قیمت طلا بالا می‌رود، جفت ارز USDCHF افت می‌کند و برعکس.

رابطه قیمت طلا و اقتصاد سوئیس

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.