چگونه تبدیل به یک تریدر موفق شویم؟

0 نظر 04 خرداد 1401 زمان مطالعه : 15 دقیقه

اگر می‌خواهید فرآیند رسیدن به استادی معامله‌ گری در فارکس را آغاز کنید، لازم است ابتدا دلایل علاقه‌مندی به این حرفه را مشخص کنید. در مقاله‌ی چرا معامله‌ گری فقط پول در آوردن نیست اشاره کردیم که در وهله اول چرایی معامله‌ گری را به‌طور واضح برای خودتان بیان نمایید. سپس روی تکنیک‌های خاصی که بیش از همه در آن‌ها مهارت دارید، متمرکز شوید.

استادی معامله گری در فارکس

برخی افراد بر این باورند که تخصص در یک زمینه خاص، از معامله‌ گری و یا استادی معامله گری در فارکس گرفته تا ورزش، یک استعداد ذاتی است و به همین دلیل، تنها عده خاصی از مردم می‌توانند در بعضی تخصص‌ها به موفقیت برسند.  این طرز فکر به افراد می‌گوید که شما باید متخصص به دنیا بیایید و اگر از بدو تولد، تخصص خاصی مانند معامله‌ گری در وجود شما نباشد، قطعاً نمی‌توانید در طول زندگی آن تخصص را به دست بیاورید! البته امروزه به‌خوبی می‌دانیم که این طرز فکر کاملاً غلط است.

هر تخصص، یک مهارت به شمار می‌رود و می‌توان آن را آموخت. بنابراین هر تخصصی که مدنظرتان است، باید ابتدا وارد مسیر یادگیری آن شوید، دوره یادگیری را پشت سر بگذارید تا در نهایت آن تخصص را کسب کنید.

ناگفته نماند که برخی افراد از همان ابتدا، یک استعداد ذاتی یا خصوصیات لازم برای فراگیری یک تخصص را در خود دارند. مثلاً کسی که بخواهد بسکتبالیست شود، باید قدش بلند باشد و این یک استعداد ذاتی است که تنها برخی افراد از آن برخوردار هستند. اما این به‌معنای اینکه باقی افراد نمی‌توانند بسکتبالیست خوبی شوند، نیست.

تخصص در هر زمینه‌ای در واقع یک فرآیند یادگیری، توسعه و پیشرفت مدوام است که به مرور زمان شکل می‌گیرد. 

بنجامین بلوم، استاد دانشگاه شیکاگو، پس از مطالعه روی فرآیند یادگیری، توسعه و پیشرفت 120 استعداد در کلاس جهانی در زمینه‌های مختلف مثل پیانیست‌ها، ریاضی‌دانان، شناگران المپیک و مجسمه‌سازان به این نتیجه رسید که این فرآیند شامل سه فاز است. مطالعه او شامل مصاحبه با والدین و مربیان این افراد نیز بود؛ زیرا هدف او این بود که بداند چگونه می‌توان عملکرد بهتری داشت.

تبدیل به یک تریدر موفق

اگر می‌خواهید فرآیند رسیدن به استادی معامله‌ گری در فارکس را آغاز کنید، لازم است ابتدا دلایل علاقه‌مندی به این حرفه را مشخص کنید. در مقاله‌ی چرا معامله‌ گری فقط پول در آوردن نیست اشاره کردیم که در وهله اول چرایی معامله‌ گری را به‌طور واضح برای خودتان بیان نمایید. سپس روی تکنیک‌های خاصی که بیش از همه در آن‌ها مهارت دارید، متمرکز شوید. برای مثال اگر در تحلیل تکنیکال به روش پرایس اکشن مهارت دارید، روی تبحر در همین بخش انرژی و وقت بگذارید و از این شاخه به شاخه‌ی دیگر نروید؛ در نهایت برای استادی در معامله‌گری باید مربی معامله‌گری مجربی را اتخاذ کنید که تحت نظر ایشان معاملات خود را انجام دهید. این کار جدی است و قطعا طاقت‌فرسا خواهد بود. اما یادتان باشد هر چیزی بهایی دارید و بهای معامله‌گر حرفه‌ای شدن نیز همین است.

برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق، طبق فرآیند سه‌گانه بنجامین بلوم می‌بایست سه فاز را طی کنیم.

فاز اولیه: بازی و اکتشاف

فاز اولیه یادگیری، مربوط به بازی و اکتشاف است. در این فاز، شخص تنها به این دلیل یک فعالیت را دنبال می‌کند که برای او لذت و شادی به همراه دارد. در فاز اولیه، از مربیان یا معلمان به‌دلیل توانایی در شکل و ساختار دادن به یادگیری استفاده می‌شود و اعضای خانواده و دوستان نیز شخص را حمایت و تشویق می‌کنند.

فاز میانی: تمرکز بر تکنیک‌های خاص

در این مرحله، فرد بر جنبه‌های خاص رشته موردعلاقه خود تمرکز  کرده و در پی رشد و تعالی جدی می‌رود. در فاز میانی، تمرین اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باعث ایجاد مهارت‌های ویژه در شخص می‌شود.
به‌عنوان مثال، یک شخص علاقه‌مند به ژیمناستیک می‌تواند بر موارد خاصی مانند چوب موازنه تمرکز کند و مهارت خود را در این زمینه‌ بالا ببرد. در این مرحله نیز افتخار و پاداش عملکرد، محرک و انگیزه اصلی فرد به شمار می‌آید.

فاز پایانی: دنبال کردن استادی و تسلط 

در این فاز، شخص دنبال رسیدن به استادی و تسلط در رشته موردنظر است.
او پیش از این قصد داشت صلاحیت و شایستگی لازم برای فعالیت در رشته خود را پیداکند، اما اکنون با تمام وجود خواهان تخصص واقعی است.
در این فاز، کار با یک مربی شناخته‌شده و کاردان که در زمینه مربی‌گری افراد نخبه تجربیات فراوان دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید تمرین‌های فشرده‌ای انجام شود و افراد باید بیشتر روز و زمان خود را به فعالیت در این زمینه اختصاص دهند.

البته جای تعجب نیست که بسیاری از معامله‌گران نوپا دوست دارند که خیلی سریع‌ به مهارت‌های معامله‌ گری دست پیدا کنند و حرفه‌ای معامله کنند. بلوم به این دسته از معامله‌گران مبتدی هشدار می‌دهد که باید مراحل ابتدایی آموزش را پشت سر بگذارند تا بتوانند به مرحله استادی و تسلط برسند.

تا زمانی که معامله‌گران، به مرحله کنجکاوی و لذت بردن از کاری که انجام می‌دهند نرسند، به سختی می‌توانند انگیزه لازم برای تمرین‌های سخت و توسعه بیشتر مهارت‌ها در معامله‌ گری را پیدا کنند.  همچنین نادیده گرفتن فاز میانی (تمرکز بر تکنیک‌های خاص) فرآیند یادگیری و توسعه مهارت، باعث می‌شود که معامله‌گران به‌اندازه کافی برای سختی‌ها و دشواری‌های مرحله استادی آماده نشوند. به خاطر داشته باشید که یک معامله‌گر نمی‌تواند خیلی سریع و بی‌مقدمه وارد مرحله استادی شود بلکه لازم است در مسیر کشف و سرگرمی با مبانی و اصول اولیه قدم بردارد تا متوجه شود که آیا واقعاً به این رشته علاقه دارد یا اینکه بهتر است سراغ رشته دیگری برود.

استادی معامله گری در فارکس

اگر می‌خواهید انگیره خودتان را برای دستیابی به موفقیت حفظ کنید و تبدیل به یک تریدر موفق شوید، باید ابتدا از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید؛ مجموعه مهارت‌های لازم را به دست آورده و سپس روی دستیابی به عملکرد برتر متمرکز شوید. به‌غیر از این، هیچ راه دیگری برای رسیدن به استادی وجود ندارد.
اگر تصور می‌کنید که کل این فرآیند برایتان دلهره‌آور و فرساینده است، باید به خاطر داشته باشید که ورزشکاران حرفه‌ای، نوازندگان نخبه و کاربلد و هر حرفه‌ی دیگری برای رسیدن به مرحله استادی سختی های خود را دارد و اگر از کاری که انجام می‌دهید لذت نبرید و با عزمی راسخ ساعت‌ها  وقت خود را صرف تمرین و فعالیت در این حوزه نکنید، حتی به نیمی از نتیجه دلخواد خود نمی‌رسید!

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.